Από τα πανηγύρια στα χωριά της Κρήτης, στις αίθουσες του Εθνικού Ωδείου, από εκεί στο Berklee της Βοστόνης και προσεχώς στη σκηνή του 68ου διαγωνισμού της Eurovision. Η Μαρίνα Σάττι ανέπτυξε έναν προσωπικό ήχο που συνδυάζει τις διαφορετικές μουσικές παραδόσεις με τις οποίες μεγάλωσε, όπως την ελληνική, την αραβική αλλά και τη βαλκανική.
Η ίδια μοιράζει την καταγωγή της ανάμεσα στην Ελλάδα, συγκεκριμένα στην Κρήτη, από την πλευρά της μητέρας της, και στο Σουδάν, από τη μεριά του πατέρα της. «Οι γονείς μου γνωρίστηκαν στην Αθήνα. Ο πατέρας μου, όταν έφυγε από το Σουδάν για να σπουδάσει, πέρασε πρώτα από τη Ρωσία και τη Βουλγαρία. Δεν του άρεσε, έφυγε και κατέληξε στην Αθήνα. Δούλεψε έναν χρόνο για να μάθει τη γλώσσα και μετά άρχισε να σπουδάζει στην Ιατρική. Η οικογένεια της μαμάς μου έχει καταγωγή από τη Μικρά Ασία. Οι παππούδες μου γεννήθηκαν στην Κρήτη και γνωρίστηκαν σε μια προσφυγική γειτονιά στο Ηράκλειο…» έχει αναφέρει η ίδια στο παρελθόν.
Η Μαρίνα Σάττι γεννήθηκε στην Αθήνα το 1986 και πήγε σε αγγλόφωνο σχολείο, όπου επέλεξε ως δεύτερη γλώσσα τα αραβικά. Τα απογεύματα έκανε εκμάθηση στα ελληνικά της στο σπίτι με τη βοήθεια της μητέρας της. Στη δευτέρα δημοτικού μετακόμισαν οικογενειακώς στην Κρήτη, όπου συνέχισε τη μαθητεία της σε ελληνικό δημοτικό.
«Δεν ξέρω ακριβώς τι σκέφτονταν η γειτονιά και τα σόγια, αλλά στην αρχή τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα. Δηλαδή, η μαμά μου πήγε στην Αθήνα να σπουδάσει και επέστρεψε με έναν άνθρωπο που ήταν μαύρος στο δέρμα και είπε “αυτός είναι ο μέλλοντας σύζυγός μου”. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που η γιαγιά μου έβλεπε μαύρο άνθρωπο από κοντά. Το σκέφτομαι σήμερα και λέω “πόσο respect στη μαμά μου, τι θεότητα!”. Σχόλια υπήρχαν, ναι, μου έχει πει ιστορίες η μητέρα μου ότι στην αρχή περπατούσε ο πατέρας μου στον δρόμο και έβγαιναν κάποιοι στα μπαλκόνια και έλεγαν πράγματα. Η αλήθεια είναι όμως ότι ο κόσμος γενικώς ‘‘λέει’’. Απλώς επειδή ο μπαμπάς μου ήταν πολύ καλός γιατρός, έκανε θεραπεία πόνου και βοηθούσε κόσμο από όλη την Κρήτη, όχι απλά δεν ήταν περιθωριοποιημένος, αλλά θυμάμαι κόσμο να τον ευχαριστεί και να τον ευγνωμονεί» έχει περιγράψει στην ιστοσελίδα Bovary, αναφορικά με τα γεγονότα μετά την άφιξη της οικογενείας της στην Κρήτη.
Με τη μουσική άρχισε να ασχολείται πολύ νωρίς. Μάλιστα, έβγαζε διάφορα τραγούδια και τα έλεγε στη μητέρα της, η οποία την πήγε τελικά σε δασκάλα πιάνου. Μέχρι τη δευτέρα γυμνασίου ήταν άριστη μαθήτρια. Μετά χώρισαν οι γονείς της και τα παράτησε λίγο. Λίγο προτού τελειώσει το λύκειο, ωστόσο, «στρώθηκε», γιατί είχε βάλει στόχο να περάσει στην Αρχιτεκτονική, ώστε να μπορέσει παράλληλα να σπουδάσει και σε δραματική σχολή. Ετσι κι έγινε. Μαζί με το Πολυτεχνείο άρχισε σπουδές πάνω στο θέατρο, σε δύο διαφορετικές σχολές, αλλά και στην jazz μουσική, στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας. Το 2009 έλαβε πτυχίο κλασικού πιάνου και ανώτερων θεωρητικών στη μουσική, καθώς και δίπλωμα στο κλασικό τραγούδι, με καθηγητή τον Πάνο Δήμα, στο οποίο αρίστευσε και τιμήθηκε με το 1ο βραβείο.
Την ίδια χρονιά εκπροσώπησε την Ελλάδα στην European Jazz Orchestra, ταξιδεύοντας σε όλη την Ευρώπη. Παράλληλα, κέρδισε υποτροφία για το διεθνούς φήμης Berklee College of Music, όπου σπούδασε Ενορχήστρωση και Παραγωγή. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, η Μαρίνα Σάττι είχε διαμορφώσει ήδη τη μουσική της ταυτότητα. Ωστόσο, τα πρώτα χρόνια ασχολήθηκε με την υποκριτική, παίζοντας σε μιούζικαλ, όπου μπορούσε να συνδυάσει και την αγάπη της για τη μουσική. Το 2016 κυκλοφόρησε το single «Κούπες», μια πρωτότυπη διασκευή του παραδοσιακού σμυρνέικου τραγουδιού «Θα σπάσω κούπες», τραβώντας τα βλέμματα και κερδίζοντας τις εντυπώσεις.
Το κομμάτι αυτό έχει ξεπεράσει μέχρι σήμερα τις 27.000.000 προβολές στο YouTube, ενώ έχει συμπεριληφθεί και σε συλλογή του Buddha Bar. Η «απογείωση» ακολούθησε έναν χρόνο μετά με το τραγούδι «Μάντισσα» που έγινε viral, φτάνοντας στην κορυφή των charts σε Ελλάδα και Βουλγαρία σε λιγότερο από μία εβδομάδα. Η «Μάντισσα» εξασφάλισε στη Σάττι διεθνή συνεργασία με τη δισκογραφική εταιρία Universal Music Berlin και προβολή από διεθνή media, ενώ πλέον έχει ξεπεράσει τις 50.000.000 προβολές στο YouTube.
Το 2017 ίδρυσε επίσης τις CH RES, ένα αμιγώς γυναικείο χορωδιακό σύνολο, αποτελούμενο από περισσότερες από 150 γυναίκες 15-60 χρόνων, του οποίου διατηρεί την καλλιτεχνική διεύθυνση. Πρόκειται για ένα καλλιτεχνικό φυτώριο που αποσκοπεί στη διάσωση, στην επεξεργασία και την προώθηση του πλούτου της ελληνικής παράδοσης. Τον Μάιο του 2022 κυκλοφόρησε το πρώτο ολοκληρωμένο προσωπικό της άλμπουμ «YENNA», ενώ το 2023 πειραματίστηκε παραδίδοντας το μικρού μήκους ντοκιμαντέρ της «Flabouro» αλλά και το «Tocutum», ένα τραγούδι-σχόλιο πάνω στη βαλκανική trap, που αναδείχτηκε στο viral του καλοκαιριού. Πριν από λίγες ημέρες η καταξιωμένη ερμηνεύτρια και δημιουργός δέχθηκε με χαρά την πρόταση της ΕΡΤ να εκπροσωπήσει τη χώρα μας στη Eurovision σε μια συμβολική χρονιά, καθώς τo 2024 συμπληρώνονται 50 χρόνια από την πρώτη παρουσία της Ελλάδας στον διαγωνισμό, το 1974.
Η προσωπική ζωή της Μαρίνας Σάττι ήταν πάντα διακριτικά προστατευμένη από τον Τύπο. Η επιτυχία της «Μάντισσας», ωστόσο, λειτούργησε ως αφορμή να «φωτιστούν» άγνωστες πτυχές της. Οπως η σχέση που διατηρούσε για τρία χρόνια με τον ηθοποιό και χορευτή Ιβάν Σβιτάιλο. Μαζί τους είδαμε στο μιούζικαλ «Δαίμονες», το 2013, στο πλευρό της Αννας Βίσση, ενώ συναντήθηκαν ξανά επί σκηνής στην παράσταση «Ο βιολιστής στη στέγη».
Ο χωρισμός τους λέγεται πως ήταν επεισοδιακός, γιατί το 2015 ο φωτογραφικός φακός απαθανάτισε εκείνον με την ηθοποιό Βασιλική Τρουφάκου σε τρυφερές στιγμές σε νυχτερινό κέντρο, ένα ειδύλλιο που ποτέ δεν επιβεβαιώθηκε. Τα τελευταία χρόνια η Μαρίνα έχει καταφέρει να… επιστρέψει στο παλιότερο status της προσωπικής της ζωής, κρατώντας τη μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Για να δούμε τι θα συμβεί όταν ανάψουν τα φώτα της Eurovision.