Ο οίκος Τρανούλη μετράει περισσότερα από 30 χρόνια στον χώρο της μόδας στην Ελλάδα, με τον Θοδωρή Τρανούλη να συνδέει το όνομά του με τα ελληνικά καλλιστεία, καθώς όλες οι Star Hellas φορούσαν τις δημιουργίες του.
- Από τον Βαγγέλη Καράλη
Αφού τελείωσε το σχολείο, άρχισε σπουδές στο εξωτερικό στον τομέα της Ιατρικής, αλλά ένιωθε ότι δεν ήταν κάτι συναρπαστικό για εκείνον κι έτσι αποφάσισε να σπουδάσει παράλληλα Σχέδιο Μόδας. Επειτα από λίγα χρόνια γύρισε στην Ελλάδα για να αρχίσει τα πρώτα του βήματα στον χώρο της μόδας.
Το ανήσυχο πνεύμα του φάνηκε από την αρχή, αφού ξεχώρισε αμέσως στον χώρο με την πρωτότυπη του ιδέα να δώσει για πρώτη φορά χρώμα στα νυφικά φορέματα. Η πρώτη μεγάλη διεθνής διάκριση ήρθε το 1996, όταν σχεδίασε τα φορέματα για τα επίσημα ελληνικά καλλιστεία Star Hellas – Miss Hellas και Μiss Young. Τη χρονιά αυτή ο Θεόδωρος Τρανούλης δημιουργεί μια πριγκιπική βραδινή τουαλέτα για τη Miss Hellas Ειρήνη Σκλήβα, η οποία στέφεται στην Ινδία Miss World 1996!
Κι αυτό είναι μόνο η αρχή, αφού τα επόμενα χρόνια σχεδιάζει σχεδόν όλα τα φορέματα για τα ελληνικά καλλιστεία και τις εμφανίσεις πολλών εστεμμένων στους διεθνείς διαγωνισμούς. Μιλώντας στην «Espresso» ξετυλίγει το… κουβάρι της ζωής του, ένα «κουβάρι» που έχει κάνει απαστράπτουσες πολλές διάσημες και μη Ελληνίδες με τις δημιουργίες του…
Αφού τελειώσατε το σχολείο, αρχίσατε τις σπουδές σας στο εξωτερικό στην Ιατρική. Πώς ήρθε η μόδα στη ζωή σας;
Μεγάλωσα με τη χαρά της δημιουργίας ρούχων υψηλής ραπτικής. Η μητέρα μου είναι παλαιάς κοπής μοδίστρα και έραβε όλα της τα ρούχα. Πραγματικά τη θαύμαζα, όταν στις εξόδους της όλοι σχολίαζαν το ωραίο της ντύσιμο. Πάντα ο νους και η καρδιά μου ήταν σε αυτά που αγαπούσα, δηλαδή στη μόδα. Στο εξωτερικό άρχισα να σπουδάζω Ιατρική και παράλληλα με το πανεπιστήμιο παρακολουθούσα μαθήματα μόδας. Ηταν κάτι που δεν μπορούσε να βγει από το μυαλό μου. Τα περισσότερα περιοδικά στο γραφείο μου ήταν σχετικά με τα ντεφιλέ από όλο τον κόσμο. Τελικά η αγάπη μου για την αρμονία και την ευαισθησία κέρδισε. Η δημιουργία ήταν κάτι που με απορρόφησε ολοκληρωτικά.
Τι ήταν αυτό που σας έκανε και ξεχωρίσατε ως σχεδιαστής;
Θεωρώ πως η επιθυμία μου να εξυμνήσω το γυναικείο κάλλος έπαιξε σημαντικό ρόλο στην πορεία μου. Δεν ακολούθησα ποτέ πιστά τις τάσεις της μόδας και προσπαθώ να σπάω τα καθιερωμένα καλούπια ενδυμασίας. Αλλωστε, ήμουν ο πρώτος σχεδιαστής μόδας στην Ελλάδα που έβαλε το χρώμα στο νυφικό, κάτι που με βοήθησε σε μικρό χρονικό διάστημα να ξεχωρίσω.
Η πρώτη μεγάλη διεθνής διάκριση ήρθε το 1996, όταν σχεδιάσατε τα φορέματα για τα καλλιστεία Star Hellas – Miss Hellas, με την Ειρήνη Σκλήβα να στέφεται στην Ινδία Miss World, το 1996, φορώντας δικό σας φόρεμα. Πώς βιώσατε αυτήν τη διάκριση;
Μαζί με τη γυναίκα μου και φίλους τρώγαμε στο εστιατόριο Ideal, όταν χτύπησε το τηλέφωνο και ο αγαπημένος μου «πρόεδρος» των καλλιστείων Γιώργος Πρεβελάκης μού ανακοίνωσε ότι η συμμετοχή της Ελλάδας στα Miss World βγήκε πρώτη με νικήτρια την Ειρήνη Σκλήβα. Πραγματικά πάγωσα στο πεζοδρόμιο της Πανεπιστημίου, δεν μπορούσα να το πιστέψω!
Θα ήθελα να αναφερθούμε στο περιστατικό που συνέβη πρόσφατα με την Ειρήνη Σκλήβα. Λύθηκε η παρεξήγηση, έχετε μιλήσει μαζί;
Δεν έχω έρθει σε επαφή με την Ειρήνη. Για το συγκεκριμένο θέμα δεν νομίζω ότι έχω να προσθέσω κάτι άλλο, πλην αυτών που είπα σε τηλεοπτική μου συνέντευξη.
Για πολλά χρόνια σχεδιάζατε τα φορέματα για τα ελληνικά καλλιστεία. Ποιες είναι οι μεγαλύτερες διεθνείς διακρίσεις από Star Hellas που έχετε ντύσει;
Είμαι ευτυχισμένος που έχω την τιμή, ακόμα και σήμερα, να εκπροσωπούν την Ελλάδα σε διεθνείς διαγωνισμούς εστεμμένες με δημιουργίες μου. Εχουμε αποσπάσει περισσότερες από τριάντα διακρίσεις κι ανάμεσά τους και αρκετά βραβεία. Ηταν τιμή και χαρά για εμένα τα έντυπα και οι εκπομπές να με αποκαλούν «γουρλή σχεδιαστ», και να επιδιώκουν οι κοπέλες να φορέσουν ρούχα μου.
Θυμόσαστε κάποιο περιστατικό με κάποιο μοντέλο που να σας έχει μείνει ακόμη χαραγμένο στο μυαλό;
Δύο περιστατικά μού έρχονται στο μυαλό. Η κοπέλα που λιποθύμησε στα καλλιστεία του 2012, με παρουσιάστρια την Ελεονώρα Μελέτη, κι όταν μια εστεμμένη έχασε στο ταξίδι της σε διεθνή διαγωνισμό, μια δημιουργία πραγματικά μεγάλης αξίας. Ηταν ένα ρούχο μοναδικό, ένα έργο τέχνης, που απεικόνιζε ένα παγώνι κεντημένο με χιλιάδες ημιπολύτιμες πέτρες.
Σήμερα τη μόδα και το modeling στη χώρα μας πώς τα σχολιάζετε. Γίνονται καλύτερα ή χειρότερα;
Κάθε εποχή είναι διαφορετική. Σήμερα ζούμε την εποχή της ταχύτητας και της έντασης… Ολα γίνονται πραγματικά γρήγορα. Ακόμη και σε εμένα ρούχα που φτιάχνουμε σήμερα σε δύο μήνες φαίνονται παλιά! Αυτό θεωρώ ότι είναι άσχημο όσον αφορά τη μόδα. Αντίθετα, αυτό είναι κάτι που ευνοεί το modeling. Ενα πραγματικό μοντέλο πετυχαίνει σε κάθε εποχή!
Βλέπουμε ριάλιτι μόδας και μοντέλων στους τηλεοπτικούς μας δέκτες. Θεωρείτε βοηθούν τα κορίτσια στην καριέρα τους;
Η προβολή πάντα είναι σύμμαχος, οπότε, ναι, πιστεύω ότι βοηθά αρκετά στην αναγνωρισιμότητά τους. Από εκεί και πέρα εξαρτάται πώς θέλουν να χρησιμοποιήσουν αυτή την προβολή, γιατί αρκετές φορές η λάθος διαχείριση οδηγεί σε άσχημα μονοπάτια.
Αν σας γινόταν πρόταση να είστε κριτής σε κάποιο ριάλιτι, θα δεχόσασταν;
Η αλήθεια είναι ότι δεν μου έχει γίνει κάποια τέτοια πρόταση. Βλέπω κάποια ριάλιτι που θα δεχόμουν με μεγάλη χαρά να συμμετέχω σαν κριτής.
Τους κριτές των ριάλιτι πώς τους σχολιάζετε;
Αλλους θετικά κι άλλους αρνητικά. Κάθε άνθρωπος έχει τις απόψεις του και το προσωπικό του στιλ.
Τα τελευταία χρόνια ο θεσμός των καλλιστείων έχουν την ίδια αίγλη όπως παλιά; Γιατί θεωρείτε ότι πλέον τα καλλιστεία στη χώρα μας έχουν αλλάξει;
Μετά το 2012 τα ελληνικά καλλιστεία έπαψαν να έχουν την αίγλη των καλλιστείων του ΑΝΤ1. Η τηλεόραση αυτή την περίοδο, όπως είπαμε, προμοτάρει ριάλιτι και εκπομπές μόδας και styling και δεν ασχολείται με τους διαγωνισμούς ομορφιάς. Η ζωή, όμως, κάνει κύκλους και πιστεύω πως σύντομα θα είναι πάλι στην κορυφή.
Κλείνοντας με την εμπειρία που έχετε ως σχεδιαστής μόδας, ποιο μήνυμα θα θέλατε να δώσετε στις αναγνώστριές μας;
Να αγαπούν και να φροντίζουν τον εαυτό τους. Στόχος είναι η ανάδειξη της εσωτερικής και εξωτερικής ομορφιάς και, όπως λέω πάντα, προτού βγούμε από το σπίτι μας να κοιταζόμαστε στον καθρέφτη.