Αίσθηση έχουν προκαλέσει οι δηλώσεις του Χάρη Βαφειά στην εκπομπή «EQ» όπου παραχώρησε συνέντευξη εφ’όλης της ύλης και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στα πληρώματα των πλοίων του στόλου του και την έλλειψη Ελλήνων ναυτικών.
Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που ο γνωστός πλοιοκτήτης μιλάει για την έλλειψη ελληνικού πληρώματος, αφήνοντας μάλιστα αιχμές για τους συμπατριώτες του, οι οποίοι όπως λέει «βολεύονται» με πιο χαμηλούς μισθούς και αποφεύγουν τη θάλασσα.
«Δεν υπάρχουν ελληνικά πληρώματα. Ο κόσμος δεν πάει στη θάλασσα παρότι το διαφημίζουμε. Αυτοί οι μισθοί δεν υπάρχουν πουθενά στην ξηρά και θυμίζω ότι ο φόρος είναι για τον εργοδότη, αλλά δεν πάνε» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Χάρης Βαφειάς και συμπλήρωσε για τους μισθούς:
«Όταν ο μέσος μισθός στην Ελλάδα είναι 1.500€ και εσύ δίνεις σε έναν καπετάνιο 14.000€ καθαρά τον μήνα, πες μου εσύ έναν λόγο για να μην πας να το κάνεις. Έχουν μείνει με την παλιά αντίληψη ότι τα πλοία είναι σαπιοκάραβα και ότι εξαφανίζονται από την οικογένειά τους για έξι μήνες. Δεν ισχύει αυτό. Είναι όλα καινούργια, έχουν τα πλοία τα τελευταία συστήματα επικοινωνίας. Είσαι σε λιμάνι κάθε μια εβδομάδα, έξι μήνες κάθεσαι και έξι μήνες δουλεύεις» ανέφερε και συνέχισε σε επιθετικό ύφος: «Ο Έλληνας δεν θέλει να χαλάσει τη ζαχαρένια του, θέλει να είναι στο σπίτι του και να παίρνει τα 1.500 ευρώ. Να πίνει τον καφέ του κάθε απόγευμα, να του μαγειρεύει η μάνα του. Οκ, εγώ δεν έχω θέμα, αλλά μετά μην λέτε, γιατί δεν έχουμε Έλληνες ναυτικούς. Αφού δεν πάνε! Κάθε πλοίο θέλει 25 άτομα πλήρωμα και έχουμε σαν χώρα πεντέμισι χιλιάδες πλοία στόλο, σκέψου ότι έτσι θα μηδενιζόταν η ανεργία εντελώς».
Πιοι εβγαλαν τους μαγειρους απο την θαλλασσα αποτε εχουν κοψη τους βοιθους μαγειρους για να βγουν κενουργιοι μαγειρες μονο εβαζαν φιλιπινεζους τουλαχιστον 40 χρονια εχουν κοψη τους βοιθους και αλλα πολλα οι ποιο πολυ πλοιοκτητες που λενε για ελληνικα πληρωματα μας κοροιδευου για να τους λενε ελλαναρε ψευτες ελληνες πλοιοκτητες εχω πολα να γραψω
Πιοι εβγαλαν τους μαγειρους απο την θαλλασσα αποτε εχουν κοψη τους βοιθους μαγειρους για να βγουν κενουργιοι μαγειρες μονο εβαζαν φιλιπινεζους τουλαχιστον 40 χρονια εχουν κοψη τους βοιθους και αλλα πολλα οι ποιο πολυ πλοιοκτητες που λενε για ελληνικα πληρωματα μας κοροιδευου για να τους λενε ελλαναρε ψευτες ελληνες πλοιοκτητες εχω πολα να γραψω
Παδιά, ο μπουλγουμές Βαφειάς είναι ο κλασσικός Νοτιοβαλκάνιος Νεοτσιφτετέλληνας Μαλάκας. Όταν αγαπητέ μου Χάρη αποφασίσουν οι εργοδότες στο Ελλαδιστάν να σέβονται τους εργαζόμενους (μισθολογικά και ανθρώπινα), τότε θα καθίσουμε να σε ακούσουμε.
Πραγματικά μόνο απορία και αηδία προκαλούν αυτά που λέει ο Βαφειάς και δεν τον αποκαλώ κύριο διότι νομίζει ότι έχει λεφτά και μπορεί να θίγει και να προσβάλλει όποιον θέλει .Ας μας πει λοιπόν πόσους Έλληνες χρησιμοποιεί στα πλοία του ? Ούτε μισό είναι η απάντηση . Πόσους δόκιμους παίρνει κάθε χρόνο από τισ σχολές , ωστε σε πέντε χρόνια να έχει στελέχη ? Ούτε μισό είναι η απάντηση. Πόσα πλοία έχει η εταιρεία του υπό Ελληνική σημαία ? ουτε μισό είναι πάλι η απάντηση. Ας αφήσει λοιπόν τις θεωρείες και τις εξυπνάδες (γιατί τον βίο και την πολιτεία του την ξέρουμε καλά από τα νειάτα του) , και κήρυγμα να κάνει στους ομοίους του και όχι στους από παντού αδικημένους Έλληνες ναυτικούς
Ο άνθρωπος ρίχνει μεγάλη παραπληροφόριση. Την απάντιση μπορούν να την δώσουν μόνο όσοι ασχολούντε, η ασχολήθηκαν με το επάγγελμα. Συνθύκες, συμπεριφορά κλπ… Ας αφήσει λοιπόν ο εν λόγο κύριος τις επικρίσεις και υπυς σχολιασμούς, γιατί μόνο οργή προκαλεί
Επειδή τυχαίνει να είμαι καπετάνιος στα ποντοπόρα.. Ο μισθός του καπετάνιου στα φορτηγά με Ελληνική σημαία είναι 9,000 EUR καθαρά φορολογημένα. Τα ταξίδια που μας λέει ο εν λόγω κύριος δεν έχουν χρονική διάρκεια μίας εβδομάδας. Ο χρόνος ποικίλει από λίγες ημέρες μέχρι και 40 ημέρες ανάλογα το πλοίο και τα ταξίδια. Επίσης στα πλοία υπάρχει πολύ κλεισούρα και μπορεί να μην βγεις έξω για πολλούς μήνες.. Διατροφικά αυτοκτονείς καθότι οι πλοιοκτήτες κατά βάση τροφοδοτούν τα πλοία τους με τελευταίας ποιότητας τρόφιμα για μείωση κόστους (θα ψωνίσουν από τον φτηνότερο τροφοδότη βάση προσφορών). Επίσης συχνά παρατηρείται έλλειψη λαχανικών και φρούτων λόγω συνθηκών. Ως αποτέλεσμα, μακροπρόθεσμα ο ναυτικός καταστρέφει την υγεία του (όταν ο πατέρας μου ναυτικός και αυτός, πριν από χρόνια έκανε εισαγωγή στο νοσοκομείο για επέμβαση κοιλιακής αορτής -καρδιά, ο διευθυντής της εντατικής είπε ότι με αυτή την ασθένεια έρχονται κυρίως ναυτικοί και ταξιτζήδες..) . Για ότι αφορά την ζήτηση στους νέους, όσους δόκιμους έχω συναντήσει (είναι οι μαθητευόμενοι στο πλοίο) έχουν δεινοπαθήσει για να βρουν δουλειά και φυσικά τους έχουν να δουλεύουν για ψίχουλα. Για ότι αφορά τη σύνθεση των πληρωμάτων στα φορτηγά είναι συνήθως 20 άτομα. Εργασιακά στα πλοία επικρατεί μεσαίωνας, με 12ωρη εργασία στην ρουτίνα και για ότι αφορά το προσωπικό καταστρώματος και το βοηθητικό προσωπικό εργασία 7ημέρες την εβδομάδα. Οι μισθοί είναι σαφώς υψηλότεροι από ότι στη στεριά αλλά αν διαιρέσεις τον μισθό με τις εργατοώρες τελικά τα χρήματα δεν είναι και τόσα πολλά. Και μην ξεχνάτε ότι ο μισθός του ναυτικού όταν επιστρέψει σπίτι του είναι μηδέν. Αυτό σημαίνει ότι αν καθυστερήσεις για τον οποιοδήποτε λόγο να βρεις απασχόληση έχεις τινάξει την τσέπη σου στον αέρα. Στον αντίποδα όμως είναι ένα κλάδος που προσφέρει ευκαιρίες αν είσαι υπομονετικός και συνεπής με τον εαυτό σου. Είναι αξιοκρατικός κλάδος και μπορείς να αναρριχηθείς αν είσαι πείσμων και εργατικός (οκ. να έχεις και λίγη τύχη). Με τον Βαφειά δεν ασχολούμαι που προσπαθεί να μας πείσει ότι είναι αυτοδημιούργητος εφοπλιστής με πατέρα εφοπλιστή.. Γάτα είσαι μεγάλε. Παρεμπιπτόντως από όσο γνωρίζω η πόρτα της εταιρίας του είναι κλειστή στους Έλληνες. Αν κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος.
Μια χαρά τα λες φίλε μου. Όντως έτσι είναι. Και τους υψηλούς μισθούς δεν τους παίρνει το χαμηλόβαθμο προσωπικό. Αν συνυπολογίσεις αυτά που γράφεις, σου έρχεται μια η άλλη. Εκτός αν ξεκινήσεις πολύ μικρός, ανέβεις γρήγορα και καταφέρεις να βγάλεις κάποια χρήματα για μερικά χρόνια.
Συμφωνω στις εργατοωρες και στα εν πλω.
Μπορει να κανεις 20 μερες να πιασεις λιμανι.
Και η ερωτηση ειναι η εξης:
Ποιος θα ελεγξει τις εταιρειες αν ειναι σωστες στους εργαζομενους τους;
Πόσα λεφτά δίνεις;
Ως εφοπληστης τσιφουτης, τον βασικο…