Ο επιτυχημένος εκπομπάρχης διαφημίζει ψωμιά του τοστ χωρίς την ύπαρξη σήμανσης στην εκπομπή του, υπό τη μορφή… ρεπορτάζ!
Προς το τέλος της σημερινής εκπομπής του στον Antenna, ο Γιώργος Παπαδάκης είπε, απευθυνόμενος στην συμπαρουσιάστριά του Χρύσα Φώσκολου: «Λοιπόν τώρα θα σου πω για ένα θέμα που έχει να κάνει με την καθημερινότητά μας. Ψωμί καθαρής ετικέτας από τον Καραμολέγκο και προζύμι. Πρόσεξε να δεις. Ο Καραμολέγκος επενδύοντας στο κομμάτι της έρευνας και της ανάπτυξης κατάφερε να αλλάξει τις πρώτες ύλες και να πετύχει την ιδανική διαδικασία αρτοποίησης. Σε επιλεγμένα προϊόντα της Καραμολέγκος θα δεις μια πράσινη αυτή… Εδώ… Βλέπεις; Θα δεις μια πράσινη σφραγίδα που γράφει: “χωρίς πρόσθετα, χωρίς συντηρητικά, από 100% πρώτες ύλες… Clean label… Σημαίνει αυτό το προϊόν έχει κατασκευστεί με απλές, αγνές αξιόπιστες πρώτες ύλες, που αναγνωρίζουμε και κατανοούμε εύκολα και είναι μέρος της καθημερινότητάς μας». Στη συνέχεια εξήγησε στους τηλεθεατές τι είναι το προζύμι.
Όλα τα παραπάνω, ήταν φανερό ότι τα διάβαζε από κάπου, δεν ήταν… έμπνευση της στιγμής. Τα ερωτήματα που ανακύπτουν από αυτή την κραχτή έμμεση (που φάνηκε σαν άμεση) διαφήμιση είναι αρκετά.
1. Γιατί ο σταθμός Antenna παρουσίασε αυτή την ενότητα της εκπομπής του Γιώργου Παπαδάκη ως μέρος του κανονικού, δημοσιογραφικού περιεχομένου και όχι ως διαφήμιση;
2. Γιατί ο Γιώργος Παπαδάκης δεν έκανε σαφή αναφορά ότι θα μιλήσει για χορηγό ή απλό διαφημιζόμενο της εκπομπής του και παρουσίασε τη διαφήμιση σαν… είδηση;
3. Η ΕΣΗΕΑ που απαγορεύει ρητά τη διαφήμιση προϊόντων από δημοσιογράφους τι κάνει για αυτά τα φαινόμενα;
4. Το ΕΣΡ θα κάνει κάτι για την προστασία των τηλεθεατών από τη σύγχυση που προκαλεί η διαφήμιση όταν παρουσιάζεται σαν δημοσιογραφία;