Ονομα βαρύ σαν ιστορία, ταλέντο σε αφθονία κι ένας τηλεοπτικός ρόλος που απογείωσε τις μετοχές της στο χρηματιστήριο της εγχώριας showbiz. Η Μαριάννα Κιμούλη είναι πλέον από τα πρόσωπα που ξεχωρίζουν στη μικρή οθόνη, αφού ως Μαρίκα Πολύζου στις παινεμένες «Ψυχοκόρες» του ΑΝΤ1 δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας. Το τηλεοπτικό hit, που ξεκίνησε πέρυσι το ταξίδι του από τη συνδρομητική πλατφόρμα του καναλιού του Αμαρουσίου, τις τελευταίες εβδομάδες προβάλλεται και από την ελεύθερη συχνότητα του σταθμού, μεταφέροντας την ιστορία της Μαρίκας και των τριών αδελφών της, της Βασιλικής, της Φρόσως και της Δεσποινιώς, σε ακόμη περισσότερα σπίτια.
- Από τον Ηλία Μαραβέγια
Το σίριαλ, το οποίο βασίζεται σε αληθινά περιστατικά και σχετικές μαρτυρίες, ρίχνει φως σε έναν θεσμό-ντροπή που «άνθισε» στη χώρα μας μετά τον Εμφύλιο, τις ψυχοκόρες. Ανήλικα κορίτσια, ορφανά ή από πολύ φτωχές οικογένειες έπιαναν δουλειά σε ευκατάστατα σπίτια, κυρίως σε μεγάλες πόλεις, δίχως να πληρώνονται, με μόνη προσδοκία να τα προικίσουν ή να τα μορφώσουν, κάτι που όμως σπανίως συνέβαινε. Αντίθετα, στις περισσότερες περιπτώσεις οι ψυχοκόρες αντιμετώπιζαν κακοποιητικές συμπεριφορές, οικονομική εκμετάλλευση, ακόμη και σεξουαλική βία. Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία που υπάρχουν, τα κορίτσια που πιάστηκαν στα… δίχτυα αυτού του σκληρού θεσμού, ο οποίος άρχισε σταδιακά να φθίνει με την εμφάνιση των πρώτων εργασιακών δικαιωμάτων στα μέσα της δεκαετίας του ’50, ήταν χιλιάδες.
Με τον ρόλο της Μαρίκας Πολύζου, της μεγαλύτερης από τις τέσσερις αδελφές στις «Ψυχοκόρες», η Μαριάννα Κιμούλη εμφανίζεται για δεύτερη φορά στην τηλεόραση. Η πρώτη ήταν στο «Κόκκινο ποτάμι», όπου υποδυόταν την «Εσμέ» πριν από ενάμιση χρόνο. Γεννημένη στην Αθήνα πριν από 30 χρόνια, η πολλά υποσχόμενη ηθοποιός μεγάλωσε στους κόλπους μιας φημισμένης καλλιτεχνικής και πολιτικής οικογένειας. Είναι o καρπός του μεγάλου έρωτα ανάμεσα στον Γιώργο Κιμούλη και στη Μαρία Δαμανάκη. Οπως έχει αποκαλύψει σε παλιότερη συνέντευξή της, το αισθανόταν από τότε που θυμάται τον εαυτό της ότι θα ακολουθούσε τα βήματα του πατέρα της στο μονοπάτι της υποκριτικής. «Το ήξερα από 3 χρόνων! Εφτιαχνα στο σπίτι ολόκληρες παραστάσεις, με δικές μου διανομές… Και δεν άλλαξα γνώμη ούτε για μια στιγμή» έχει πει η Μαριάννα, η οποία μεγάλωσε στο ίδιο σπίτι με τα δύο ετεροθαλή αδέλφια της (παιδιά της μητέρας της Μαρίας Δαμανάκης από τον γάμο της με τον Δημήτρη Δανίκα) μέχρι εκείνα να φύγουν για σπουδές.
Τα παιδικά και εφηβικά της καλοκαίρια τα περνούσε συχνά στην Αγγλία, όπου, μεταξύ άλλων, παρακολουθούσε θεατρικές παραστάσεις. Εκεί, συγκεκριμένα στο Λονδίνο, είδε κάποια στιγμή την «Προδοσία» του Χάρολντ Πίντερ, σε σκηνοθεσία Ιαν Ρίκσον και, παρότι είχε ήδη αποφασίσει τότε πως θα γινόταν ηθοποιός, η εν λόγω παράσταση ήταν σαν να επιβεβαίωσε την επιλογή της με έναν ανεξήγητο τρόπο. Η ίδια σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, ενώ πήρε δύο πτυχία και επί βρετανικού εδάφους, ένα από το Τμήμα Θεατρολογίας του Queen Mary University of London και ένα από το Royal Central School of Speech and Drama. Στην Αγγλία παρακολούθησε επίσης μαθήματα υποκριτικής στη Royal Academy of Dramatic Art και στο Guildhall School of Music and Drama.
Βοηθός ενδυματολόγου
Οσο σπούδαζε στο Λονδίνο, πρόλαβε να συνεργαστεί με την ηθοποιό και σκηνοθέτιδα Μέρι Χέις στην παράσταση «Pornography» του Σάιμον Στίβενς, ενώ εργάστηκε και ως βοηθός ενδυματολόγου σε μια ταινία του BBC, το «The Dresser», σε σκηνοθεσία Ρίτσαρντ Ερ, με πρωταγωνιστές τον Αντονι Χόπκινς, τον Ιαν Μακ Κέλεν και την Εμιλι Γουάτσον. Το έκανε, όμως, για οικονομικούς λόγους, αφού η ζωή στο Λονδίνο είναι πανάκριβη, αλλά και για να γνωρίσει τον Αντονι Χόπκινς, τον οποίο αγαπά πολύ ως ηθοποιό. Oταν, μάλιστα, του ανέφερε πως είναι ηθοποιός από την Ελλάδα, ο χολιγουντιανός σταρ τής είπε: «Καλή τύχη! Θα τη χρειαστείς». Επιστρέφοντας στα πάτρια εδάφη, η κόρη του Γιώργου Κιμούλη και της Μαρίας Δαμανάκη πήρε το βάπτισμα του πυρός ως επαγγελματίας ηθοποιός το καλοκαίρι του 2020 στη σκηνή του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου με τους «Ορνιθες» του Αριστοφάνη. Εκτοτε πήρε μέρος και σε άλλες θεατρικές δουλειές, όπως στα «Παιχνίδια στη σοφίτα» στο θέατρο Χυτήριο, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν.
Στη διάρκεια της καλλιτεχνικής της πορείας μέχρι σήμερα η Μαριάννα Κιμούλη έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ μπροστά στα φώτα της δημοσιότητας, επιλέγοντας να δίνει σπανίως συνεντεύξεις, όπου μιλάει κυρίως για τα επαγγελματικά της. Η ίδια έχει διαχειριστεί με μαεστρία στον δημόσιο λόγο της και την υπόθεση της καταγγελίας που έγινε εναντίον του πατέρα της από τη Ζέτα Δούκα, στην οποία ο Γιώργος Κιμούλης έχει απαντήσει με νομικές ενέργειες. Για παράδειγμα, όταν της ζητήθηκε on camera να σχολιάσει την επιστροφή του στο θεατρικό σανίδι ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα απουσίας που ακολούθησε της προαναφερθείσας υπόθεσης, η νεαρή ηθοποιός είχε δηλώσει με νόημα: «Δεν ξέρω αν επέστρεψε στο θέατρο γιατί δεν ήξερα ότι είχε φύγει». Οσο για τη σημαντικότερη συμβουλή που έχει πάρει από εκείνον σχετικά με το επάγγελμά τους; «Η μεγαλύτερη συμβουλή που μου έχει δώσει και την κρατάω είναι ότι σε αυτόν τον χώρο χρειάζεται πολύ μεγάλη αντοχή, τύχη και πολλή πολλή δουλειά. Προς το παρόν πιστεύω ότι τα έχω. Θα δείξει» είχε απαντήσει σεμνά και ταπεινά την ίδια περίοδο.
Στις «Ψυχοκόρες» η Μαρίκα, την οποία ενσαρκώνει η Μαριάννα Κιμούλη, είναι το «σοφό παιδί» του τηλεοπτικού πατέρα της Ασημάκη Πολύζου (Μ. Μαυροματάκης). Λειτουργεί ως «δεύτερη μάνα» για τις αδελφές της, είναι μυαλωμένη, τίμια και υπεύθυνη. Βάζει πρώτα τους άλλους και μετά την ίδια, ενώ υπομένει σιωπηλά τα απάνθρωπα μαρτύρια της Νέλλας Κοτρώτση (Δ. Ματσούκα) για να προστατεύσει τη Δεσποινιώ (Μ. Βουλιώτη), με την οποία βρίσκεται στο ίδιο σπίτι. «Το μεγαλύτερο μάθημα για μένα ήταν ο ίδιος ο ρόλος μου. Η Μαρίκα είναι ο άνθρωπος που θα ήθελα να μπορώ να είμαι. Κυρίως λόγω του αλτρουισμού της, ο οποίος βασίζεται στη σκέψη πως οποιαδήποτε χαρούμενη στιγμή είναι χαρούμενη μόνο αν μπορείς να τη μοιραστείς» έχει δηλώσει η 30χρονη ηθοποιός με περίσσιο θαυμασμό για την ηρωίδα της.