Αμετακίνητα στρατευμένη στην υπηρεσία της πλουραλιστικής ενημέρωσης, η «δημοκρατία» έχει τη χαρά να αναγγείλει στους αναγνώστες της ότι εγκαινιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα συνεργασία με τη μεγαλύτερη εφημερίδα της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, την εμβληματική «People’s Daily» («Λαϊκή Ημερησία»), που ανήκει σε ένα από τα γιγαντιαία εκδοτικά συγκροτήματα του πλανήτη και απευθύνεται σε πολλά εκατομμύρια αναγνώστες.
Η συνεργασία αυτή, που δρομολογήθηκε την περασμένη άνοιξη, όταν έφτασε στην Αθήνα γι’ αυτό τον σκοπό πολυπληθής αντιπροσωπία της «People’s Daily», υπό τον αναπληρωτή εκδότη έχει διττό σκοπό. Αφενός να «σπάσει» το μονοπώλιο της ενημέρωσης στην Ελλάδα για μεγάλα διεθνή ζητήματα από τα «συστημικά» και ελεγχόμενα δυτικά μέσα και αφετέρου να παρουσιάσει στους Ελληνες τη «ματιά» της αναδυόμενης κινεζικής υπερδύναμης πάνω σε μία σειρά ζητημάτων εσωτερικού και εξωτερικού χαρακτήρα.
Σε μία περίοδο όπου η μετάδοση των ειδήσεων χαρακτηρίζεται από επικίνδυνη μονολιθικότητα, αλλά ταυτόχρονα αναφύονται νέοι πόλοι παγκόσμιας εξουσίας, η «δημοκρατία» θεωρεί χρέος της να εμπλουτίσει τις πηγές της ενημέρωσης, αντλώντας πληροφορίες από όλες τις γωνιές της υφηλίου.
Ειδικότερα η Κίνα, με το μέγεθος, την ισχύ και το αυξανόμενο τεχνολογικό αποτύπωμα στην παγκόσμια σκακιέρα, δεν είναι δυνατόν να αγνοείται. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για μία υπερδύναμη φιλικά διακείμενη προς την Ελλάδα, με έναν λαό που αγαπάει και σέβεται τον ελληνικό, καθώς και οι δύο μοιράζονται την κληρονομιά αρχαίων πολιτισμών.
Η συνεργασία της «δημοκρατίας» με την «People’s Daily» αφορά την ανταλλαγή περιεχομένου, καθώς σε τακτά διαστήματα η εφημερίδα μας θα δημοσιεύει άρθρα της μεγάλης κινεζικής εφημερίδας για μία σειρά θεμάτων που αφορούν την κινεζική και διεθνή επικαιρότητα. Με τον τρόπο αυτό φιλοδοξούμε να μεταφέρουμε στον Ελληνα αναγνώστη μια άποψη για το πώς «σκέφτεται» η Κίνα απέναντι στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, πώς μεθοδεύει τη ραγδαία ανάπτυξή της, αλλά και πώς αξιοποιεί τα τεράστια οικονομικά και τεχνολογικά επιτεύγματά της.
Είναι η πρώτη φορά που ένας ελληνικός εκδοτικός όμιλος επιλέγει μία στρατηγικού χαρακτήρα συνεργασία με έναν αντίστοιχο κινεζικό κολοσσό και αισθανόμαστε περήφανοι που, σε μια εποχή βομβαρδισμού κατευθυνόμενης ενημέρωσης, δίνουμε την ευκαιρία στον Ελληνα αναγνώστη να επιλέξει εναλλακτικές πηγές πληροφόρησης και να ακουστεί η φωνή μιας πολύ μεγάλης χώρας, που μονοπωλεί τις εξελίξεις στον τομέα της προηγμένης τεχνολογίας και όχι μόνον.
Πανίσχυρη η επιρροή του μιντιακού κολοσσού με 1,5 δισεκατομμύριο αναγνώστες
Με τρέχουσα ημερήσια κυκλοφορία 3 εκατ. φύλλων, η «People’s Daily» είναι η μεγαλύτερη εφημερίδα της Κίνας. Η UNESCO την έχει κατατάξει ανάμεσα στις 10 κορυφαίες εφημερίδες του κόσμου.
Ιδρύθηκε στις 15 Ιουνίου 1948 και εκδίδεται ανελλιπώς επί 76 χρόνια. Μέσα από τα φύλλα της ιστορικής εφημερίδας αποτυπώνεται ουσιαστικά το ταξίδι της χώρας μέσα στον χρόνο. Ο Μάο Τσε-Τουνγκ, ιδρυτής της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, και ο Ντενγκ Σιαοπίνγκ, αρχιτέκτονας της σύγχρονης Κίνας, έχουν γράψει προσωπικά άρθρα για την «People’s Daily». Σήμερα η «People’s Daily» έχει εξελιχθεί σε έναν τεράστιο μιντιακό όμιλο με εφημερίδες, περιοδικά, ιστότοπους κ.ά., καλύπτοντας συνολικά περισσότερους από 1,5 δισεκατομμύριο χρήστες – αναγνώστες. Εκδίδει πάνω από 20 εφημερίδες και περιοδικά, συμπεριλαμβανομένων των:
People’s Daily Overseas Edition, Global Times, East China News, South China News, Market Daily, International Financial Daily, Jiangnan Times, Securities Times, Health Times, Satire and Humor, News Front, People’s Forum, Times Trend, The Earth, Listed Companies και National Humanities and History.
Η «People’s Daily» αποτελεί ένα παράθυρο στη σύγχρονη Κίνα και τη φωνή του ασιατικού γίγαντα στον κόσμο, με τις διεθνείς εκδόσεις της να βρίσκονται στα διπλωματικά και επιχειρηματικά γραφεία σε όλο τον κόσμο.
Ο όμιλος διοργανώνει το Φόρουμ Συνεργασίας Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης «Belt and Road» και τη Συνάντηση «Belt and Road» News Cooperation Alliance Council, τις δύο κορυφαίες παγκόσμιες εκδηλώσεις συνεργασίας μέσων ενημέρωσης που διεξάγονται από κινεζικά media, με τη μεγαλύτερη συμμετοχή χωρών και ξένων ΜΜΕ. Ο ιστότοπος της «People’s Daily», το People’s Daily Online, αποτελεί τον βασικό εθνικό ειδησεογραφικό ιστότοπο της Κίνας. Ιδρύθηκε τον Ιανουάριο 1997 και είναι εισηγμένος στο χρηματιστήριο. Με εμπεριστατωμένες αναφορές και αναλύσεις για την Κίνα αλλά και τη διεθνή ειδησεογραφία, καλύπτει όλη την γκάμα θεμάτων: πολιτική, διεθνείς εξελίξεις, επιχειρήσεις, οικονομία, κοινωνία, πολιτισμός, τεχνολογία, στρατιωτικά θέματα, καθώς και πολιτικές απόψεις και σχόλια.
Εκτός από την κινεζική του έκδοση, το People’s Daily Online δημοσιεύει περιεχόμενο σε 15 ξένες γλώσσες, ανάμεσά τους και η ελληνική. Ο ιστότοπος της εφημερίδας, People’s Daily Online, έχει κερδίσει 41 φορές το Βραβείο Δημοσιογραφίας της Κίνας και 16 φορές το Πρώτο Βραβείο.
Διαθέτει πάνω από 780 εκατ. αναγνώστες σε διάφορες πλατφόρμες μέσων, συμπεριλαμβανομένων sites, εφαρμογών για κινητά και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Η εφημερίδα «People’s Daily» ξεκίνησε επίσης και μια πρωτότυπη εφαρμογή δημοκρατικού διαλόγου πολιτών και κράτους, μέσω του Leaders Message Board, που σήμερα λειτουργεί από το People’s Daily Online.
Πρόκειται για μια διαδικτυακή πλατφόρμα υπηρεσιών όπου οι πολίτες μπορούν να αφήνουν μηνύματα, ακόμα και να κάνουν προτάσεις στους επικεφαλής των κεντρικών τμημάτων και στις τοπικές επιτροπές του Κόμματος. Την τελευταία δεκαετία, εκατομμύρια μηνύματα από ιδιώτες και επιχειρήσεις απαντήθηκαν.
Η «People’s Daily» είναι κρατικής ιδιοκτησίας και εκδίδεται από το «People’s Daily News Agency», ένα υπουργικού επιπέδου ίδρυμα. Αποτελεί την επίσημη εφημερίδα της Κεντρικής Επιτροπής του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος.
Τα «χαλύβδινα καραβάνια» της συνεργασίας
- Του Li Xinping, αναδηµοσίευση από την «People’s Daily»
Στις 10.20 π.μ. στις 15 Νοεμβρίου, η 100.000ή εμπορευματική αμαξοστοιχία Κίνας – Ευρώπης, με σήμανση X8083, αναχώρησε από τον σταθμό Τουαντζιεκούν (Tuanjiecun), του Δήμου Τσονγκτσίνγκ, της νοτιοδυτικής Κίνας, και κατευθύνθηκε προς το Ντούισμπουργκ της Γερμανίας. Σημείωσε άλλο ένα ορόσημο μετά την καταγραφή του 90.000ού ταξιδιού τον Μάιο. Οι στατιστικές δείχνουν ότι ο χρόνος που απαιτείται για την αποστολή 10.000 τρένων έχει μειωθεί από 90 μήνες τον πρώτο καιρό λειτουργίας σε μόλις 6 μήνες σήμερα.
Πριν από περισσότερα από 1.000 χρόνια, ο σταθερός ρυθμός των καραβανιών με καμήλες έφερνε ευημερία στον αρχαίο Δρόμο του Μεταξιού. Σήμερα τα εμπορευματικά τρένα Κίνας – Ευρώπης έχουν γίνει η σύγχρονη ενσάρκωση της συνεργασίας και του αμοιβαίου οφέλους.
Την τελευταία δεκαετία, το δίκτυο εμπορευματικών τρένων Κίνας – Ευρώπης έχει γίνει όλο και πιο πυκνό. Στην Κίνα το δίκτυο συνδέει 125 πόλεις με 93 τακτικά δρομολόγια τρένων, με ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα. Σε διεθνές επίπεδο εκτείνεται σε 25 ευρωπαϊκές χώρες και 227 πόλεις, καθώς και σε περισσότερες από 100 πόλεις, σε 11 ασιατικές χώρες.
Αυτά τα «καραβάνια από χάλυβα» διασχίζουν ηπείρους, ενισχύοντας την εμπορική συνδεσιμότητα και οδηγώντας την οικονομική ανάπτυξη.
Τα τρένα λειτουργούν εβδομαδιαία, με επτά ταξίδια μετάβασης και έξι επιστροφής, διατηρώντας μια ισορροπημένη αμφίδρομη ροή. Τα 100.000 τρένα έχουν μεταφέρει περισσότερα από 11 εκατομμύρια TEU (αντίστοιχες μονάδες είκοσι ποδιών) αγαθών σε όλη την Ευρασία, με συνολική εμπορική αξία που ξεπερνά τα 420 δισεκατομμύρια δολάρια, και έναν κατάλογο με περισσότερες από 53 μεγάλες κατηγορίες, που περιλαμβάνει 50.000 διαφορετικά προϊόντα.
Γερμανικά αυτοκίνητα, πολωνικά μήλα, ολλανδικό τυρί, αλεύρι από το Καζακστάν, όλο και περισσότερες χώρες κατά μήκος των διαδρομών επωφελούνται από την πρόσβαση στην κινεζική αγορά. Για παράδειγμα, το 2023 το εμπόριο μήλων μεταξύ Πολωνίας και Κίνας αυξήθηκε κατά 23,2% σε ετήσια βάση.
Ταυτόχρονα, τα εμπορευματικά τρένα Κίνας – Ευρώπης επέτρεψαν ταχύτερη και πιο οικονομική παράδοση προϊόντων κινεζικής κατασκευή,ς όπως ηλεκτρονικά προϊόντα, οικιακές συσκευές και νέα ενεργειακά οχήματα, στην κεντρική Ασία και την Ευρώπη, προωθώντας την κινεζική κατασκευή στις παγκόσμιες αγορές. Τα εμπορευματικά τρένα Κίνας – Ευρώπης αποτελούν παράδειγμα της ελκυστικότητας της διαφάνειας και της συνδεσιμότητας. Πολλές κινεζικές πόλεις της ενδοχώρας μακριά από τις ακτές ή τα σύνορα έχουν γίνει νέοι κόμβοι διεθνούς εμπορίου χάρη στα τρένα.
Για παράδειγμα, η πόλη Τσονγκτσίνγκ έχει δει τις εξαγωγικές βιομηχανίες της να αναπτύσσονται κατά μέσο όρο 30% ετησίως λόγω του δικτύου εμπορευμάτων. Ομοίως, οι πόλεις Τσενγκντού και Τζενγκτζόου, πρωτεύουσες των επαρχιών Σετσουάν και Χενάν, αντίστοιχα, έχουν μετατραπεί σε βασικά κέντρα για το εμπόριο εισαγωγών-εξαγωγών και τη σύγχρονη διεθνή εφοδιαστική.
Σε διεθνές επίπεδο, τα τρένα έχουν ωθήσει την ανάπτυξη νέων κόμβων εφοδιαστικής, βιομηχανικών ζωνών και εμπορικών κέντρων, δημιουργώντας σημαντικές ευκαιρίες απασχόλησης. Στο λιμάνι του Ντούισμπουργκ της Γερμανίας, η λειτουργία των εμπορευματικών τρένων Κίνας – Ευρώπης έχει προσελκύσει περισσότερες από 100 εταιρίες εφοδιαστικής, δημιουργώντας περισσότερες από 20.000 θέσεις εργασίας. Στην Πολωνία ο σιδηροδρομικός τερματικός σταθμός Małaszewicze γνώρισε εκθετική επιχειρηματική ανάπτυξη χάρη στα τρένα, τα οποία ενίσχυσαν σημαντικά την τοπική οικονομία και την κοινωνική ανάπτυξη.
Από την ίδρυσή του το δίκτυο εμπορευματικών τρένων Κίνας – Ευρώπης έχει διατηρήσει ασφαλείς, σταθερές και αποτελεσματικές λειτουργίες, δημιουργώντας ένα νέο πλαίσιο για τις διηπειρωτικές μεταφορές. Εχει δημιουργήσει μια ισχυρή πλατφόρμα για εμπορική συνεργασία κατά μήκος των διαδρομών της, έχει διασφαλίσει τη σταθερότητα των παγκόσμιων βιομηχανικών αλυσίδων και εφοδιαστικών αλυσίδων και έχει δώσει νέα ώθηση στην παγκόσμια οικονομία.
Συνδέοντας εκατοντάδες πόλεις και ακολουθώντας διάφορους σιδηροδρομικούς κανονισμούς, τα εμπορευματικά τρένα Κίνας – Ευρώπης είναι αποτέλεσμα της δέσμευσης της Κίνας για θεσμικό άνοιγμα υψηλού επιπέδου.
Νέο κεφάλαιο στο παγκόσμιο εμπόριο
Η Κίνα έχει δημιουργήσει μια εγχώρια Επιτροπή Συντονισμού Μεταφορών Κίνας – Ευρώπης και συνίδρυσε μια κοινή ομάδα εργασίας με έξι άλλες χώρες για να εμβαθύνει τη συνεργασία στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες Κίνας – Ευρώπης, σε μια προσπάθεια να διευκολύνει την «ήπια συνδεσιμότητα» των διεθνών σιδηροδρομικών κανόνων.
Επιπλέον, η συνεργασία μεταξύ των κινεζικών τελωνειακών και σιδηροδρομικών Αρχών οδήγησε στην ανάπτυξη ενός «ψηφιακού συστήματος λιμένων 95306», βελτιώνοντας σημαντικά την τελωνειακή απόδοση και εξορθολογίζοντας τις διαδικασίες εκτελωνισμού.
Μέσω της συνεχούς επέκτασης του θεσμικού ανοίγματος σε τομείς όπως οι κανόνες, οι κανονισμοί, η διαχείριση και τα πρότυπα οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες Κίνας – Ευρώπης έχουν ανεβάσει την ευρασιατική συνδεσιμότητα σε νέα ύψη.
Από την έναρξη καθημερινών δρομολογίων στην Κασπία Θάλασσα έως την αύξηση του αριθμού των προγραμματισμένων τρένων και την προώθηση της βαθύτερης συνεργασίας μεταξύ των εμπορευματικών τρένων Κίνας – Ευρώπης και του Σιδηροδρόμου Κίνας – Λάος το δίκτυο εξελίσσεται συνεχώς. Προωθεί το άνοιγμα υψηλού επιπέδου σε βαθύτερα και πιο πρακτικά επίπεδα.
Καθώς τα τρένα προχωρούν, επιταχύνουν τον ρυθμό του αμοιβαίου οφέλους και της κοινής ευημερίας, γράφοντας ένα νέο κεφάλαιο στο παγκόσμιο εμπόριο και τη συνεργασία.
Πηγή: Εφημερίδα Δημοκρατία