Σε ηλικία 86 ετών έφυγε από τη ζωή ένας εμβληματικός δημοσιογράφος και εκδότης, ο Κώστας Καββαθάς. Ασχολήθηκε με κάθε τι μηχανοκίνητο και έγραψε τη δική του ιστορία στον ειδικό Τύπο.
Η κατάσταση της υγείας του τα τελευταία χρόνια ήταν ιδιαίτερα επιβαρυμένη και το 2023 ο άνθρωπος που έκανε τη διαφορά στον ελληνικό Τύπο εκδίδοντας το θρυλικό περιοδικό «4ΤΡΟΧΟΙ», είχε κάνει μια συγκλονιστική ανάρτηση. «Ετοιμάζω βαλίτσες όπως λένε για το “τελευταίο της ζωής μου ταξίδειον” ευχαριστώντας όσους συμπαραστάθηκαν», έγραφε μεταξύ άλλων.
Η ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ με θλίψη ανακοινώνει την απώλεια του δημοσιογράφου και εκδότη Κώστα Καββαθά, ο οποίος απεβίωσε σήμερα σε ηλικία 86 ετών.
Ο Κώστας Καββαθάς γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939. Μετά το γυμνάσιο, σπούδασε μηχανολογία στο Northern Polytechnic στο Λονδίνο. Τη δημοσιογραφική του σταδιοδρομία ξεκίνησε το 1964 στην εφημερίδα «Μεσημβρινή» ως συντάκτης αυτοκινήτου ενώ στη συνέχεια εργάστηκε στις «Express», «Απογευματινή», «Καθημερινή», «Πρωινή Ελευθεροτυπία», «Βήμα», «Πρώτο Θέμα», στο περιοδικό «Επίκαιρα» και στο «Mega Channel».
Ο Κώστας Καββαθάς ήταν ιδρυτής των περιοδικών «Πτήση και Διάστημα», «Ήχος και Hi-Fi», «Ram», «2 Τροχοί» του ραδιοφωνικού σταθμού «Εν Λευκώ» και βέβαια του πιο γνωστού και μακροβιότερου «4 Τροχοί», το οποίο κυκλοφόρησε το 1970 και κατέστη το κατεξοχήν περιοδικό για το αυτοκίνητο. Είχε γράψει τα βιβλία : «Οδηγώντας» και «Αρχίζοντας από το Α».
Ο Κώστας Καββαθάς υπήρξε ένας καταξιωμένος συντάκτης, ο οποίος άσκησε μεγάλη επιρροή με την αρθρογραφία του. Άνθρωπος οραματιστής προέβλεπε τις εξελίξεις και τα ενδιαφέροντα του αναγνωστικού κοινού ενώ δίπλα του εργάστηκαν και αναδείχθηκαν δεκάδες νέοι συνάδελφοι.
Το Διοικητικό Συμβούλιο αποχαιρετά με σεβασμό τον διακεκριμένο εκδότη και δημοσιογράφο και συλλυπείται την οικογένεια και τους φίλους του.
Τα στοιχεία της κηδείας του Κώστα Καββαθά θα γνωστοποιηθούν με νεότερη ανακοίνωση.
Το βιογραφικό του από το www.kavvathas.gr
Ο Κωνσταντίνος Καββαθάς, του Δημητρίου και της Ερασμίας, γεννήθηκε τον Μάρτιο του 1939 στην Αθήνα. Πέρασε τα παιδικά του χρόνια στις γειτονιές του Νέου Κόσμου, της Δάφνης και της Ηλιούπολης, σε μια εποχή που οι Γερμανοί κατακτητές και μετέπειτα τα Δεκεμβριανά και ο Εμφύλιος έκαναν τη ζωή δύσκολη και την καθημερινότητα σκληρή. Ο πατέρας του, που ασκούσε το λειτούργημα (τότε) του δικηγόρου, ήταν ο άνθρωπος που του ενέπνευσε ιδανικά και αξίες, οι οποίες και τον ακολουθούν.
Από νωρίς το ενδιαφέρον του συγκέντρωσαν η ευρηματικότητα και τα επιτεύγματα του ανθρώπου στη μηχανολογία, που τον έκαναν να ξεπερνά τον εαυτό του και να πηγαίνει μπροστά. Aπο τότε χρονολογείται η έφεσή του σε κάθε θέμα που αφορούσε τις δύο σημαντικότερες κατασκευές του 20ου αιώνα: το αυτοκίνητο και το αεροπλάνο, αγάπες που στη συνέχεια ποτέ δεν εγκατέλειψε.
Το δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’50 αποδείχθηκε καθοριστικό για το μέλλον του, καθώς από εκείνη την εποχή ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα και στους δύο τομείς: συμμετείχε στην γέννηση και ανάπτυξη του αεραθλητισμού στην Ελλάδα, ενώ σπουδάζοντας στην Αγγλία γνώρισε από κοντά τους ανθρώπους και τα αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούσαν στη παγκόσμια αγωνιστική σκηνή.
Στο επάγγελμα του δημοσιογράφου αφιερώθηκε πλήρως από το 1963 κι έπειτα, όταν ολοκλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις. Παράλληλα, συμμετείχε στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου της εποχής (δεξιοτεχνίες, αναβάσεις, σιρκουί και ράλλυ), οδηγώντας Peugeot 204 και ΝSU 1200 TT. Γρήγορα έδειξε ότι μπορούσε να κάνει το διαφορετικό στον Ειδικό Τύπο, που τότε στη χώρα μας βρισκόταν σε πρώιμη φάση και ζούσε ακόμη την «ερασιτεχνική» του εποχή. Η εξειδίκευση και η προσήλωση στο χώρο του αυτοκινήτου έφερε συνεργασίες με όλα σχεδόν τα περιοδικά εκείνης της εποχής, ενώ ήταν από τους πρώτους επαγγελματίες που ξεκίνησαν συνεργασία σε θέματα αυτοκινήτου με τον ημερήσιο τύπο.
Τον Φεβρουάριο του 1968 παντρεύτηκε τη Σοφία Μπλέτσα και μαζί της δημιούργησε (το 1969) την «ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΠΕ».
Τον Οκτώβριο του 1970 εκπλήρωσε την επιθυμία του να φτιάξει ένα περιοδικό όπως το ονειρευόταν εκδίδοντας το περιοδικό «4ΤΡΟΧΟΙ».
Η εταιρία μεγάλωσε και, στα χρόνια που ακολούθησαν, έβγαλε μία πλειάδα νέων τίτλων όπως τα: ΗΧΟΣ & Hi-Fi, «ΠΤΗΣΗ & Διάστημα», «ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ», «2ΤΡΟΧΟΙ», ΣΚΑΦΟΣ & ΘΑΛΑΣΣΑ», «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ», «VIDEO INN», «ΕΠΙΣΤΗΜΗ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ», «RAM», «ΓΕΥΣΗ ΕΠΟΧΗΣ», «ΓΕΥΣΗ ΚΟΥΖΙΝΑ», «ΚΗΠΟΤΕΧΝΙΑ», «CYBER WEEK», «ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ», «ΣΤΕΡΕΟΦΩΝΙΑ & ΜΟΥΣΙΚΗ», «ΜΟΝΤΕΛΟ», «ΑΝΑΛΟΓΙΟ». «FORMULA 1», «RALLY XS» κ.α.
Παράλληλα ο Κώστας Καββαθάς ήταν πρωτοπόρος στις νέες τεχνολογίες δημιουργώντας, το 1994, τον δεύτερο ιδιωτικό κόμβο Internet στην Ελλάδα με το τίτλο TECHLINK που σήμερα είναι μία από τις πλέον επιτυχημένες εταιρίες (ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ Α.Ε.) στην Ελλάδα.
Δικό του δημιούργημα είναι και το πρώτο Κέντρο Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, η «SAFETRACK A.E» που λειτουργεί στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων και σύντομα στον ιδιόκτητό της χώρο των 125 στρεμμάτων στο 62ο χιλιόμετρο της ΕΟ Αθηνών-Λαμίας.
Στις καθαρά δημοσιογραφικές «πρωτιές» περιλαμβάνεται και η ζωντανή περιγραφή (το καλοκαίρι του 1969 με τον Ιάσονα Μοσχοβίτη από την τηλεόραση της ΕΙΡΤ) της αποστολής του «Απόλλων 11» και τη προσελήνωση των αστροναυτών στην επιφάνεια του δορυφόρου της Γης.
Οι «Τεχνικές Εκδόσεις ΕΠΕ» δημιούργησαν το δεύτερό τους μηνιαίο έντυπο το 1973, με το ξεκίνημα της κυκλοφορίας του «Ήχου». Ως τα τέλη εκείνης της δεκαετίας οι «4Τροχοί» είχαν ξεχωρίσει αισθητά, κερδίζοντας την αγάπη και την αναγνώριση του αναγνωστικού κοινού. Το περιοδικό για την δεύτερη μεγάλη αγάπη του, τα αεροπλάνα κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1982 με τίτλο –τι άλλο;- «Πτήση».
Ύστερα από δύο χρόνια έγινε ενεργό μέλος της Επιτροπής «Car Of The Year», στις ψηφοφορίες της οποίας συμμετείχε συνεχώς μέχρι το 2004. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 εξελέγη δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Αθηναίων, με τον αείμνηστο Αντώνη Τρίτση. Πολυάριθμες ήταν τότε οι προτάσεις που έφερε στην επικαιρότητα, προσπαθώντας να συμβάλει στην ανάπτυξη των μαζικών μεταφορών και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη.
Αργότερα και για μεγάλο σχετικά διάστημα παρουσίαζε εκπομπή για το αυτοκίνητο στο τηλεοπτικό κανάλι «MEGA», για την οποία χρησιμοποιήθηκε το όνομα της πρώτης του εκδοτικής προσπάθειας («Τροχοί & Δρόμοι»). Αντίστοιχα, ο ραδιοσταθμός «Εν Λευκώ 87.7FM» των Τεχνικών Εκδόσεων ΑΕ, άρχισε να εκπέμπει για πρώτη φορά το 1998.
Ο Κώστας Καββαθάς συνέχισε να παραμένει στη πρώτη γραμμή γράφοντας κάθε Κυριακή στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» και, σε πείσμα των καιρών, ετοίμαζε νέες εκδοτικές και άλλες προσπάθειες αφού πίστευε ότι η καριέρα του δημοσιογράφου τελειώνει με το φυσικό θάνατο του φορέα!
Καλό σου ταξίδι ΔΑΣΚΑΛΕ, είσαι και ήσουν πολύ μεγάλος για αυτή χώρα που την έχουν καταντήσει, κουρέλι!
Πρωτοπόρος αλλά γεννημένος σε μια χώρα που είναι προσκολλημενη, λόγω κυκλωμάτων, στο τέλμα.
Καλό του ταξίδι.
Πρωτοπορος στο ειδος του,με υψηλο αισθημα ευθυνης ,στους αναγνωστες του αυτοκινητου.
Πρωτοπόρος για την εποχή του σε μια Ελλάδα που ομφαλοσκοπεί διαρκώς. Μέσα απο τα άρθρα του στους 4Τ μάθαμε πως να στεκόμαστε στο δρόμο…!! Καλές “ειδικές” Δάσκαλε στους ουρανούς…!!
Καλό παράδεισο άξιος Έλληνας.