Ικανοποιημένοι είναι στο Υπουργείο Οικονομικών από την ανταπόκριση των δανειοληπτών στο πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ», το οποίο παρέχει στήριξη, μέσω επιδότησης, σε δανειολήπτες που πλήττονται από τις οικονομικές συνέπειες του κορωνοϊού και έχουν δάνεια με υποθήκη στην Α’ κατοικία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ) του Υπουργείου Οικονομικών, για τον ένα μήνα λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος, από τις 3 Αυγούστου μέχρι και την 1η Σεπτεμβρίου, που συμπληρώθηκαν οι πρώτες 30 ημέρες λειτουργίας της πλατφόρμας (σε αδρανή μήνα μάλιστα), εισήλθαν σε αυτή 120.116 φορολογούμενοι, εκ των οποίων οι 100.103 συναίνεσαν στην άρση του απορρήτου τους και ξεκίνησαν τη διαδικασία υποβολής της αίτησης. Από αυτούς, 51.337 προχώρησαν στην οριστική υποβολή της αίτησης.
Συγκριτικά, σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ, στον πρώτο μήνα λειτουργίας του παλιού πλαισίου, είχαν εισέλθει στην πλατφόρμα 16.220 χρήστες (περίπου το 1/7 σε σχέση με σήμερα), αλλά είχαν καταγραφεί μόλις 4 οριστικοποιημένες αιτήσεις και δεν είχε εγκριθεί κρατική επιδότηση σε καμία από αυτές, ενώ δεν είχε κατατεθεί καμία πρόταση ρύθμισης δανείου από τους πιστωτές.
Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου οι αιτήσεις
Υπενθυμίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συνεχίσουν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους, μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου 2020, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους www.keyd.gov.gr/covid19-gefyra/.
Μετά την είσοδο, με χρήση των κωδικών στο ΤaxisNet και την υποβολή της αίτησης, τα στοιχεία δανειοληπτών, εισοδημάτων και οφειλών αντλούνται αυτόματα από την Φορολογική Βάση Δεδομένων και τις τράπεζες, καθώς, με τον τρόπο αυτό, οι πολίτες απαλλάσσονται από την υποχρέωση προσκόμισης μια σειράς δικαιολογητικών και βεβαιώσεων.
Στην ηλεκτρονική σελίδα της ΕΓΔΙΧ http://www.keyd.gov.gr/covid19-gefyra-yliko/, οι δικαιούχοι μπορούν να βρουν αναλυτικές ερωταπαντήσεις με παραδείγματα, καθώς και τον οδηγό χρήσης της πλατφόρμας.
Για παροχή πληροφοριών, οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στο τηλ. 213.212.57.30, ώστε να κλείσουν (τηλε)συνάντηση και να εξυπηρετηθούν από ένα εκ των 50 Κέντρων – Γραφείων Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών, τα οποία λειτουργούν πανελλαδικά.