Οι εισπρακτικές με τον «μανδύα» της ενημέρωσης οφειλετών αλλά και κάποιες τράπεζες συνεχίζουν την άθλια επαγγελματική τους δραστηριότητα πιέζοντας δανειολήπτες ακόμα και εν καιρώ πανδημίας!
Οι καταγγελίες από την πρώτη καραντίνα του Μαρτίου έφταναν «βροχή» από απελπισμένους οφειλέτες τόσο στον «Συνήγορο» όσο και στο υπουργείο Ανάπτυξης το οποίο πέρα από μεγάλα λόγια επέβαλε κάποια λιγοστά πρόστιμα τα οποία όπως φαίνεται ουδόλως προβλημάτισαν (όπως έχει περίτρανα αποδειχθεί) τους «εισπράκτορες».
Τα πρόστιμα την διετία 2019-2020 έφτασαν τις 700.000 ευρώ, που σίγουρα δεν είναι αρκετά και που φαντάζουν «ασπιρίνη» στο πρόβλημα.
Το 2019 υποβλήθηκαν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων 185 καταγγελίες καταναλωτών για παράνομη όχληση από εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για ληξιπρόθεσμές οφειλές τους και επιβλήθηκαν 49 διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 470.000 ευρώ για παραβάσεις των διατάξεων του ν.3758/2009.
Αντίστοιχα, για το 2020 εν καιρώ πανδημίας υποβλήθηκαν 274 καταγγελίες και επιβλήθηκαν 19 διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 231.000 ευρώ.
Είναι αξιοσημείωτο ότι το 2019 υπήρξαν λιγότερες καταγγελίες με περισσότερα διοικητικά πρόστιμα, ενώ το 2020 περισσότερες καταγγελίες με λιγότερα πρόστιμα! Τυχαίο, ή ευνοϊκή μεταχείριση των εταιρειών αυτών;
Συγκεκριμένα, τα πρόστιμα αφορούσαν:
- Όχληση οφειλετών πριν την πάροδο των δέκα ημερών από την ημέρα που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή τους,
- Όχληση οφειλετών με κλήσεις σε τηλέφωνο εργασίας,
- Όχληση οφειλετών παρά την ύπαρξη ρύθμισης των οφειλών η οποία τηρείται,
- Παρέκκλιση από τις εντολές του δανειστή,
- Παραπλανητική πληροφόρηση,
- Επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς κατά την τηλεφωνική επικοινωνία.