Χωρίς να υπογραφεί κάποια σύμβαση για σημαντικό έργο κλείνει το 2020, αλλά η κυβέρνηση θεωρεί ότι τη νέα χρονιά θα κλείσουν τα πολλά ανοιχτά μέτωπα. Με την εξαίρεση του διαγωνισμού για το πρώτο τμήμα (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, που επελέγη ανάδοχος χωρίς να έχει υπογραφεί η σύμβαση, τα υπόλοιπα μεγάλα έργα αναμένουν εγκρίσεις από τις Βρυξέλλες, αναζητούνται κεφάλαια για τη χρηματοδότησή τους ή προχωρούν οι μελέτες.
Το τελευταίο δωδεκάμηνο δεν προκηρύχθηκε σχεδόν κανένας μεγάλος διαγωνισμός, αν και η χρονιά έκλεισε με την έναρξη της διαδικασίας για την κατασκευή και διαχείριση της υπερυψωμένης περιφερειακής λεωφόρου Θεσσαλονίκης και την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την Εγνατία Οδό. Προς το τέλος του έτους άρχισαν και οι διαγωνισμοί για την αναβάθμιση ορισμένων σιδηροδρομικών τμημάτων από την ΕΡΓΟΣΕ.
«Ο κατάλογος των εκκρεμοτήτων του υπουργείο Υποδομών είναι μεγαλύτερος από τον κατάλογο με τα νέα έργα» υποστηρίζουν στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς. Αναφέρουν τα παραδείγματα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, ύψους περί τα 300.000.000 ευρώ, που ακόμα περιμένει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ώστε να ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Πολυετείς είναι οι καθυστερήσεις και για το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός) του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας που, επίσης, αναμένει το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Μέσα στη νέα χρονιά αναμένεται να υπογραφούν η σύμβαση για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό, ύψους κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ, έργο στο οποίο μειοδότησε πριν από λίγες εβδομάδες η ΑΒΑΞ, και η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για την οποία η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Aegis Projects κατέθεσε προ ημερών τη μοναδική προσφορά. Φέτος, αν τηρηθούν οι υποσχέσεις του υπουργείου Υποδομών, αναμένεται να προκηρυχθούν και σημαντικοί νέοι διαγωνισμοί, όπως η επέκταση της λεωφόρου Κύμης έως την εθνική οδό. Επίσης, θα προχωρήσουν και τρεις άλλες παρεμβάσεις που προωθεί η κυβέρνηση, με στόχο την επιτάχυνση της προετοιμασίας στους διαγωνισμούς δημόσιων έργων.