Την οργή των καταναλωτών έχουν προκαλέσει όσα συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ.
Από τη μια, πολλά νοικοκυριά παίρνουν στα χέρια τους ιδιαίτερα «φουσκωμένους» λογαριασμούς και, από την άλλη, δεν είναι λίγοι εκείνοι που λαμβάνουν τους λογαριασμούς αφού έχουν λήξει.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί μια ολόκληρη γειτονιά στη Νίκαια. Όπως φαίνεται και στα ντοκουμέντα που παραθέτει η «δημοκρατία», οι κάτοικοι έλαβαν διπλούς λογαριασμούς μία ημέρα μετά την προθεσμία πληρωμής.
Κοινώς, η επιχείρηση όχι μόνο «ξέχασε» να τους στείλει τον πρώτο λογαριασμό, με συνέπεια ο επόμενος να περιλαμβάνει διπλές οφειλές, αλλά και ο δεύτερος έφθασε στο ταχυδρομικό τους κουτί με σημαντική καθυστέρηση.
Έτσι, όταν άνοιξαν τον φάκελο οι πολίτες διαπίστωσαν ότι ο λογαριασμός ήταν ήδη εκπρόθεσμος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χάνουν την έκπτωση που παρέχει η ΔΕΗ στους συνεπείς πελάτες της, ενώ άρχισαν και τα πρώτα τηλέφωνα «όχλησης» από εισπρακτικές εταιρίες.
Κι αν αυτό λαμβάνει χώρα στην καρδιά της πρωτεύουσας, φανταστείτε τι συμβαίνει σε απομακρυσμένους οικισμούς… Την ίδια στιγμή, ανησυχητική αύξηση καταγράφουν οι καταγγελίες που αφορούν το ηλεκτρικό ρεύμα, σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ.
Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021, η ΕΚΠΟΙΖΩ και άλλες ενώσεις έλαβαν 414 καταγγελίες που αφορούν πλήθος παραπόνων και τις κατατάσσουν στη δεύτερη θέση στον πίνακα καταγγελιών, μετά τις τράπεζες.
Αυτό γνωστοποίησε η αντιπρόεδρος της ένωσης, Παναγιώτα Καλαποθαράκου στη διαδικτυακή ημερίδα με τίτλο «Ο δρόμος προς την ενεργειακή εξοικονόμηση: Προκλήσεις και ευκαιρίες για τον έξυπνο καταναλωτή ενέργειας», που διοργάνωσαν πρόσφατα η ΕΚΠΟΙΖΩ και η Hebes Intelligence, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου «Energy Conscious Consumers – ECO2», το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα HORIZON 2020.
Ειδικότερα, υψηλό ποσοστό καταναλωτών καταγγέλλει υπέρογκους, πολύπλοκους, δυσνόητους λογαριασμούς ρεύματος, με πλήθος άσχετων χρεώσεων, την επιπρόσθετη επιβάρυνσή του με τη ρήτρα διοξειδίου του άνθρακα και υπέρογκες χρεώσεις ΟΤΣ (Οριακή Τιμή Συστήματος).
Μια άλλη σημαντική παράμετρος είναι η πλημμελής παροχή υπηρεσιών με προβλήματα, όπως ελλιπείς υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών, ελλιπής ή μη σαφής προσυμβατική ενημέρωση, συμβάσεις δυσνόητες / πολυσέλιδες με «ψιλά γράμματα».
Επίσης, αναφορικά με τον ΔΕΔΔΗΕ, προβλήματα, όπως, βλάβες / συχνές διακοπές, λανθασμένη καταμέτρηση, αυξομειώσεις της τάσης, άρνηση αποζημίωσης.
Η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ υπογράμμισε ότι οι καταναλωτές αδυνατούν να αποπληρώσουν τους υπέρογκους λογαριασμούς, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις η προκαταβολή που αιτούνται οι προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, προκειμένου να προχωρήσουν σε διακανονισμό, είναι αρκετά υψηλή.
Την ίδια στιγμή, οι εισπρακτικές εταιρίες απειλούν με τρόπο μη σύννομο και πιέζουν ακόμα και για μικρά ποσά. Τέλος, ανέφερε ως επιτακτική ανάγκη την υιοθέτηση κοινών δράσεων μεταξύ των δημόσιων φορέων και των ενώσεων καταναλωτών, με κύριο σκοπό την ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών.