Τρέχουν και δεν φτάνουν στο υπουργείο Υποδομών, αφού η κατακόρυφη αύξηση των πρώτων υλών συμπαρασύρει και τις τιμές αυτών που είναι απαραίτητα για την υλοποίηση οδικών και κατασκευαστικών έργων, με την αύξηση να προσεγγίζει το 80%.
Αυτό σημαίνει πως μειώνεται το οποιοδήποτε περιθώριο κέρδους που έχουν αναλάβει οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες, ενώ ειδικά στις μικρομεσαίες απειλείται ακόμη και η βιωσιμότητα των έργων.
Ζητούμενο, όμως, είναι να υπάρξει ελάφρυνση των συντελεστών σε οριζόντια μορφή και για το σύνολο των εταιριών, και να μην ωφεληθούν μόνο οι μεγάλες εταιρίες που, έτσι κι αλλιώς, έχουν μονοπωλήσει τα μεγάλα έργα και έχουν την οικονομική επιφάνεια να απορροφήσουν τις αυξήσεις των τιμών στα υλικά συσκευασίας.
Το υπουργείο αναμένεται στο πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου μέσω μίας νέας υπουργικής απόφασης να καθορίσει τους συντελεστές αναθεώρησης για τα υλικά, στα οποία διαπιστώνεται αύξηση των τιμών.
Το κύριο αίτημα των εργοληπτικών οργανώσεων, όπως αναφέρεται σε επιστολές που έχει αποστείλει προς το υπουργείο, είναι να τεθεί άμεσα σε λειτουργία το Εθνικό Σύστημα Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων και Προδιαγραφών.
Το μεγάλο κύμα ανατιμήσεων προβλέπεται πως θα επηρεάσει τα δημόσια έργα, μικρά και μεγάλα, ενώ από τον κίνδυνο διαφεύγουν οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου (ΣΔΙΤ). Τα πρώτα έργα που κινδυνεύουν από την κατάσταση αυτή είναι τα υπό εκτέλεση δημόσια έργα, συνολικής αξίας άνω των 7 δισ. ευρώ.
Τα σημαντικότερα τεχνικά έργα είναι τα εξής: η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, η λιγνιτική μονάδα Πτολεμαΐδα 5, το Μετρό Θεσσαλονίκης (και η επέκταση προς Καλαμαριά), η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Αττικής, το αεροδρόμιο στο Καστέλι και η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό Αθήνας.