Θέσεις μάχης για τη πίτα των 100.000.000 ευρώ που αφορά το πρόγραμμα επιδότησης για αντικατάσταση και ανακύκλωση ενεργοβόρων συσκευών λαμβάνουν οι αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού. Ηδη οι φήμες που διοχετεύονται στην αγορά είναι ότι η κυβέρνηση πιθανότατα θα αυξήσει το κονδύλι έπειτα από πιέσεις που ασκούν οι πολυεθνικές και οι εγχώριοι παίκτες. Οι εταιρίες αναμένουν τον καθορισμό της ενεργειακής κλάσης και τα τελικά κριτήρια για τους δικαιούχους, ώστε να οργανώσουν καλύτερα την προετοιμασία τους σε επίπεδο προμηθειών συσκευών που θα μπουν στο πρόγραμμα. Σημειώνεται ότι στον σχεδιασμό βασικό κριτήριο ήταν η στόχευση σε συσκευές που δημιουργούν τα μεγαλύτερα φορτία ηλεκτρικής ενέργειας, όπως τα κλιματιστικά, καθώς και ηλεκτρικές συσκευές που είναι μονίμως στην πρίζα, όπως τα ψυγεία και τα πλυντήρια.
Η πλατφόρμα για την υποδοχή των αιτήσεων εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών, ώστε το πρόγραμμα να αρχίσει να τρέχει έως το καλοκαίρι. Οι καταναλωτές θα μπορούν να αντικαταστήσουν έως τρεις ηλεκτρικές συσκευές, λαμβάνοντας επιδότηση έως 50%. Οι σχετικές προδιαγραφές προβλέπεται να δημοσιευτούν πριν από τα τέλη Φεβρουαρίου, καθορίζοντας το ποσοστό εξοικονόμησης ενέργειας, που είναι και το ζητούμενο. Για παράδειγμα, σύμφωνα με στοιχεία της ΔEΗ, η αντικατάσταση ενός πλυντηρίου ρούχων τάξης ενεργειακής απόδοσης C με ένα πλυντήριο ρούχων τάξης ενεργειακής απόδοσης Α+ οδηγεί σε εξοικονόμηση ενέργειας περίπου 32%, ενώ η αντικατάστασή του με ένα πλυντήριο ρούχων τάξης ενεργειακής απόδοσης Α+++ οδηγεί σε εξοικονόμηση ενέργειας περίπου 44%.
Οι αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού έχουν ήδη ξεκινήσει από την αρχή του 2022 να εμπλουτίζουν την γκάμα των προϊόντων τους. Αυτό ισχύει ακόμη και για όσους δεν έχουν ως βασική δραστηριότητα τη συγκεκριμένη κατηγορία, όπως οι Praktiker, Leroy Merlin κ.ά. Προετοιμάζονται, σε συνεργασία με υπάρχοντες και νέους προμηθευτές, στοχεύοντας σε μερίδια από 3% έως 10%. Πιο φιλόδοξους στόχους φέρεται ότι έχουν οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς, με εδραιωμένη παρουσία στις λευκές συσκευές, Κωτσόβολος, Public-Media Markt, Πλαίσιο.
Το πρόγραμμα αναμένεται να ανατροφοδοτήσει το αγοραστικό ενδιαφέρον, σε μια περίοδο που η ζήτηση έχει υποχωρήσει λόγω της αβεβαιότητας για την εξέλιξη της πανδημίας, αλλά και της μείωσης των εισοδημάτων των καταναλωτών από το μπαράζ ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά και ηλεκτρικό ρεύμα.