Πολλά είναι τους τελευταίους μήνες τα περιστατικά τα οποία καταγράφονται και καταγγέλλονται από τους καταναλωτές, και έχουν να κάνουν με την εξαπάτηση που γίνεται στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος.
Εν αναμονή της ανακοίνωσης της ΡΑΕ με την οποία θα καταγράφονται οι εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας που εξαπατούν τους καταναλωτές, με τη ρυθμιστική αρχή ενέργειας να έχει προειδοποιήσει τις εταιρείες να αποκαταστήσουν τα προωθητικά τους προγράμματα μετά από καταγραφή περιπτώσεων όπου κάποιες «πουλούσαν» τα κυβερνητικά μέτρα ως προσφορές.
Από την 1η Αυγούστου έχουν τεθεί σε εφαρμογή αλλαγές στην λιανική αγορά ρεύματος όπως:
- Η μηνιαία πάγια χρέωση δεν μπορεί να ξεπερνά τα 5 ευρώ
- Απαγορεύεται η χορήγηση εκπτώσεων που συνδέονται με την χονδρεμπορική αγορά
- Η ρήτρα αναπροσαρμογής έχει ανασταλεί για 12 μήνες, γεγονός που σημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα χωρίς καμιά επιβάρυνση, να αλλάξουν πάροχο ρεύματος
Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί κατά τη σύναψη συμβολαίου ώστε να μην «βαφτίσει» ο πάροχος ρεύματος ως έκπτωση την κρατική επιχορήγηση, με αποτέλεσμα να προσελκύσει τον πελάτη. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται και στο ύψος του παγίου το οποίο με κυβερνητική παρέμβαση δεν θα πρέπει να περνά το πλαφόν των 5 ευρώ. Διαφορετικά ο καταναλωτής μπορεί να προχωρήσει σε καταγγελία και ύστερα θα επιληφθεί του ζητήματος η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Πολλές είναι οι εταιρείες που χρησιμοποιούν ως τέχνασμα τις υποτιθέμενες χαμηλές ανταγωνιστικές χρεώσεις, αλλά με υψηλό πάγιο! Συχνά μάλιστα, οι πάροχοι ανακοινώνουν χαμηλό πάγιο, αλλά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και όχι για όλη τη διάρκεια των 12 μηνών της σύμβασης.
Διαβάστε ακόμα:
Power Pass: Σκέψεις για «δεύτερη ευκαιρία»