Οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά αντικατοπτρίζονται και στον χαμηλό τζίρο των θερινών εκπτώσεων. Οκτώ στους 10 Ελληνες ήταν διστακτικοί, ειδικά στις αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης, αφού ο όγκος πωλήσεων περιορίστηκε κατά 18% και ο τζίρος κατά 13%, ενώ, σε αντίθεση με τους περισσότερους κλάδους της λιανικής, τα καλλυντικά και τα είδη σπιτιού συνέχισαν τη φετινή ανοδική τους πορεία και κατά την περίοδο των εκπτώσεων.
Λίγες ημέρες πριν από το τέλος της εκπτωτικής περιόδου οι έμποροι εμφανίζονται απογοητευμένοι στα αστικά κέντρα και στις περιφερειακές αγορές, σε αντίθεση με το εμπορικό κέντρο της Αθήνας, τα πολυκαταστήματα και τις δημοφιλείς τουριστικές περιοχές, όπου είναι περισσότερο ικανοποιημένοι, ιδιαιτέρως από την «τουριστική-εισαγόμενη» αγοραστική κίνηση. Ολες πάντως οι εμπορικές επιχειρήσεις αναμένεται να επεκτείνουν τις εποχικές προσφορές τουλάχιστον ένα δεκαήμερο μετά το πέρας των τακτικών θερινών εκπτώσεων.
Οπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης, οι φετινές θερινές εκπτώσεις επιβεβαιώνουν τις συνεχείς αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, που προσαρμόζονται στο επίπεδο διαβίωσης και το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών. «Παρατηρείται μια αρνητική αλλαγή στην ψυχολογία των καταναλωτών, με έκδηλη την απαισιοδοξία σε 7 στους 10 πως, μετά την πανδημία, αντί για μια καλύτερη περίοδο χωρίς περιορισμούς, εξαναγκάζονται από το ενεργειακό κόστος σε “οικονομικό περιορισμό”» σημειώνει ο κ. Κορκίδης.