Στα ύψη παραμένει η τιμή της βενζίνης, που σε πολλά πρατήρια της χώρας έχει ξεπεράσει ξανά τα 2,3 ευρώ το λίτρο, ενώ την ίδια ώρα έχει εκτοξευτεί και η τιμή του πετρελαίου κίνησης. Υπενθυμίζεται πως το οικονομικό επιτελείο αποφάσισε να καταργήσει την έκτακτη επιδότηση στην αντλία 0,15 ευρώ το λίτρο στο diesel και παράλληλα να μην επεκτείνει το επίδομα Fuel Pass μετά το τέλος Σεπτεμβρίου.
Με αυτά τα δεδομένα, όμως, το υπουργείο Οικονομικών επιμένει πως δεν απαιτείται νέα στήριξη των ιδιοκτητών οχημάτων, επειδή η τιμή των καυσίμων έχει δήθεν αποκλιμακωθεί. Αν κοιτάξει κάποιος τους αριθμούς, θα διαπιστώσει ότι τα σημερινά επίπεδα δεν απέχουν ιδιαίτερα από την εποχή που εφαρμόστηκε το μέτρο. Σήμερα η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης φτάνει τα 2,009 ευρώ το λίτρο. Ωστόσο, στις 17 Μαρτίου, όταν εξαγγέλθηκε για πρώτη φορά το Fuel Pass 1, η τιμή διαμορφωνόταν στα 2,081 ευρώ το λίτρο. Όταν άνοιξε η πλατφόρμα για τον πρώτο κύκλο της ενίσχυσης στις 25 Απριλίου, η βενζίνη κόστιζε 2,074 ευρώ το λίτρο.
Ωστόσο, όλες οι εκτιμήσεις για την πορεία της τιμής του πετρελαίου μιλούν για άνοδο. Αυτός είναι και ο λόγος που οι χώρες του ΟΠΕΚ (των χωρών που παράγουν πετρέλαιο) αποφάσισαν πριν από λίγες ημέρες να μειώσουν την ημερήσια παραγωγή πετρελαίου κατά 2.000.000 βαρέλια ημερησίως. Ο λόγος; Για να ανέβει η διεθνής τιμή του αργού και του brent. Με απλά λόγια, προμηνύεται νέα άνοδος των τιμών της βενζίνης, κάτι που γνωρίζει πολύ καλά το οικονομικό επιτελείο. Παρ’ όλα αυτά ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας επαναλαμβάνει συνεχώς ότι με το πακέτο της ΔΕΘ εξαντλήθηκε όλος ο διαθέσιμος δημοσιονομικός χώρος. Την ίδια στιγμή, όμως, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων μέτρων στήριξης στους πολίτες. «Όλα εξετάζονται, όλα αξιολογούνται» είπε χαρακτηριστικά χθες σε τηλεοπτική του συνέντευξη. Και μπορεί να μην υπάρχει απόλυτη συνεννόηση ανάμεσα στα κυβερνητικά στελέχη που προχωρούν μάλλον σε αντιφατικές δηλώσεις, οι πολίτες όμως αντιλαμβάνονται ακριβώς την ακρίβεια στην τσέπη τους.