Σε 51 προϊόντα από συνολικά 31 κατηγορίες κατέληξαν τα υπηρεσιακά στελέχη και η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, τα οποία και θα περιλαμβάνονται στην τελική λίστα για το περίφημο «καλάθι του νοικοκυριού», το οποίο διαμορφώνεται σε συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ, προκειμένου να αντιμετωπιστεί -ως ένα σημείο- το καλπάζων κύμα ακρίβειας.
Η συγκεκριμένη λίστα προϊόντων, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναμένεται να κοινοποιηθεί τις επόμενες ώρες στα σούπερ μάρκετ, τα οποία με τη σειρά τους θα πρέπει να προσπαθήσουν να διατηρήσουν όσο το δυνατόν σταθερές τις τιμές τους, σε συνεργασία με τις Βιομηχανίες. Εκπρόσωποι των τελευταίων, εξάλλου, αναμένεται να κληθούν τις επόμενες μέρες για σύσκεψη με την ηγεσία του υπουργείου, προκειμένου να δεσμευθούν ότι θα καταβάλλουν κάθε προσπάθεια, ώστε να παραμείνουν σταθερές οι τιμές προϊόντων «πρώτης ανάγκης» και να προφυλαχθούν κατά κύριο λόγο τα φτωχά νοικοκυριά.
Η λίστα με τα προϊόντα ανά κατηγορία είναι η ακόλουθη:
1 PYZI
Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο
2 ΨΩΜΙ
- Ψωμί για τοστ
- Ψωμί φραντζόλα
- Φρυγανιές
3 ΖΥΜΑΡΙΚΑ
Μακαρόνια Νο 6
4 XOIPINO
Συσκευασμένα
5 ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ
Συσκευασμένα
6 ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ
Γαλοπούλα ή/και πάριζα
7 ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ
Ένα τουλάχιστον προϊόν
ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ
Γάλα φρέσκο πλήρες
9 ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ
Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2%
10 ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ
Γάλα εβαπορέ
11 ΓIAOYPTΙ
- Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
- Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις (Χαμηλά λιπαρά <2%)
12 TYPIA
- Φέτα
- Γκούντα
- Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά
13 ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Χυμός τομάτας διατηρημένος
14 AYΓA
Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα
15 ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ
Μαργαρίνες
16 ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ
Παρθένο ελαιόλαδο
17 ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ
Ηλιέλαιο
18 ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ
Τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα
19 ZAXAPH
Λευκή ζάχαρη
20 ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ
- Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών)
- Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας)
21 ΚΑΦΕΣ
- Ελληνικός καφές
- Στιγμιαίος καφές
- Γαλλικός καφές
23 ΤΣΑΪ – ΧΑΜΟΜΗΛΙ
Τσάι ή Χαμομήλι
24 KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ
Κακάο σε σκόνη
25 ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΝΕΡΟ (ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ)
Εμφιαλωμένο μεταλλικό νερό (500 ml ή 1lt)
26 ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ
Χυμός πορτοκάλι
27 ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ
- Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά
- Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)
- Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες
- Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
- Χαρτί κουζίνας
28 ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ
- Οδοντόκρεμες
- Χαρτί υγείας
- Σερβιέτες
- Ταμπόν
- Σαμπουάν
- Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
- Πάνες ακράτειας
29 ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ
- Πάνες για μωρά
- Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα)
- Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν)
30 ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ
- Τροφή για σκύλους
- Τροφή για γάτες
31 ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ
Ένα τουλάχιστον είδος αναψυκτικού
Ξεκινά η διαδικασία ενημέρωσης των σούπερ μάρκετ
Σήμερα ήταν προγραμματισμένο να λάβουν οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ τη λίστα με τις βασικές κατηγορίες που θα απαρτίζουν το καλάθι των απαραίτητων προϊόντων για τη διαβίωση κάθε νοικοκυριού, με στόχο τη μέγιστη δυνατή συγκράτηση των τιμών τους.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, στη σύσκεψη που έλαβε χώρα νωρίτερα σήμερα υπό τον Άδωνι Γεωργιάδη εξετάστηκαν όχι μόνο τα προϊόντα, αλλά και ο τρόπος που θα κινηθούν οι διαδικασίες, με στόχο τη συγκράτηση των ανατιμήσεων στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα παρουσιάσει το δικό της «καλάθι του νοικοκυριού», δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να έχει πολύ χαμηλές αυξήσεις σε «απολύτως απαραίτητα προϊόντα».
Μιλώντας πρόσφατα στην ΕΡΤ, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, σημείωσε πως οι τιμές για τα βασικά αυτά προϊόντα θα γνωστοποιούνται μέσα από ειδική εφαρμογή. «Αυτό το καλάθι θα υπάρχει αναρτημένο, έτσι ώστε να μπορεί ο κάθε καταναλωτής να δει τι αγοράζει και πόσο μπορεί να το αγοράσει. Και θεωρούμε ότι τα σούπερ μάρκετ και η συμφωνία που έχουμε, πέραν της νομοθέτησης που θα κάνουμε, θα παρουσιάζουν προϊόντα τα οποία θα παλεύουν στην κυριολεξία τον πληθωρισμό», εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός.
Υπενθυμίζεται πως το εν λόγω «καλάθι» δεν αφορά σε «πάγωμα» των τιμών τους, αλλά σε συγκράτηση των ανατιμήσεων. Εάν, πάντως, δεν είναι εφικτή η συγκράτηση των τιμών αυτών των προϊόντων, τότε θα καταβάλλεται προσπάθεια να σημειώνονται οι μικρότερες δυνατές αυξήσεις.
Το κομμάτι της παροχής τεχνικής βοήθειας ως προς την κατάρτιση των κατηγοριών έχει αναλάβει το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ενώ, παρόλο που δεν έχει γίνει γνωστό πόσο θα διαρκέσει η εν λόγω δράση, δεν αποκλείεται να παραμείνει σε ισχύ για όλο τον -εξαιρετικά δύσκολο φετινό- χειμώνα.