Πρεμιέρα χθες για το περιβόητο «καλάθι του νοικοκυριού», με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να στήνει ένα επικοινωνιακό σόου για να πείσει τους καταναλωτές ότι θα δουν σημαντική διαφορά στην τσέπη τους.
Οι πολίτες, πάντως, κρατούν… μικρό καλάθι, αναμένοντας τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του μέτρου, χωρίς, βέβαια, να ξεχειλίζουν από αισιοδοξία για την επίπτωση που θα έχει στον οικογενειακό προϋπολογισμό. Σίγουρα απογοητεύτηκαν όσοι ανέμεναν μειωμένες τιμές στα προϊόντα που συμπεριλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού»,
καθώς δεν είχαν αντιληφθεί τη φιλοσοφία της παρέμβασης, η οποία θέλει τα σούπερ μάρκετ να διατηρούν στα επιλεγμένα προϊόντα σταθερή την τιμή τους και να μην περνούν τις συνεχείς ανατιμήσεις λόγω πληθωρισμού. Χθες το πρωί 12 αλυσίδες σούπερ μάρκετ και ένα on-line σούπερ μάρκετ ανάρτησαν στο e-katanalotis τις λίστες με τα προϊόντα και τις τιμές τους, με αρκετές αλυσίδες να συμπεριλαμβάνουν στο καλάθι τους περισσότερα από 51 προϊόντα, σε μια προσπάθεια να προσφέρουν μεγαλύτερη ποικιλία στους καταναλωτές και να καλύψουν τις ανάγκες περισσότερων αγοραστών. Αναλύοντας τη λίστα που έχει αναρτηθεί στην ειδική πλατφόρμα, προκύπτει το συμπέρασμα ότι στις περισσότερες αλυσίδες η συντριπτική πλειονότητα των προϊόντων είναι ιδιωτικής ετικέτας, δηλαδή εκείνα που παράγονται για λογαριασμό των σούπερ μάρκετ και φέρουν το εμπορικό σήμα που ανήκει στην αλυσίδα. Υπάρχουν και κάποιες αλυσίδες που επιχείρησαν να διατηρήσουν μια ισορροπία μεταξύ επώνυμων προϊόντων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, καμία όμως δεν είχε στο καλάθι της μόνο επώνυμα προϊόντα.
Το ενδιαφέρον του κόσμου ήταν ιδιαίτερα αυξημένο χθες, κάτι που αποτυπώνεται και από τα προβλήματα που αντιμετώπισε χθες το πρωί το e-katanalotis. Η πλατφόρμα του υπουργείου Ανάπτυξης «έπεσε» για αρκετή ώρα λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας, με τη λειτουργία να αποκαθίσταται σταδιακά. Αυξημένη ήταν και η δραστηριότητα της ηγεσίας του υπουργείου, με τον Άδωνι Γεωργιάδη και τον Νίκο Παπαθανάση να πραγματοποιούν… περιοδεία εν είδει σούπερ σταρ στα σούπερ μάρκετ της Αττικής. Με τις κάμερες να τους ακολουθούν, ο υπουργός και ο αναπληρωτής υπουργός επισκέφθηκαν τα καταστήματα εννέα αλυσίδων, διαπιστώνοντας ότι οι εταιρίες έχουν προσφέρει σημαντικά χαμηλότερες τιμές σε κρίσιμα είδη. «Βρήκαμε φρέσκο γάλα με 1,12, βρήκαμε μακαρόνια με 0,62, βρήκαμε ζάχαρη με 0,94, γενικά βρήκαμε πολύ καλές προσφορές. Ο καταναλωτής που θα επιλέξει το «καλάθι του νοικοκυριού» σίγουρα θα έχει μια σημαντική ωφέλεια στην εβδομαδιαία του κατανάλωση, και αυτός είναι και ο στόχος» σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης. Από την πλευρά του, ο κ. Παπαθανάσης υποστήριξε ότι «θα προχωρήσουμε και στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις για να κάνουμε πιο εύκολη τη δυνατότητα εντοπισμού των προϊόντων από τους καταναλωτές. Ταυτόχρονα, θα παρακολουθούμε πολύ στενά και την εξέλιξη της όλης διαδικασίας, λαμβάνοντας μέτρα όπου απαιτείται, για να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η αποτελεσματικότητά του καλαθιού».
Αντίθετο το ΙΝΚΑ
Την αντίθεσή του στο μέτρο εξέφρασε ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γιώργος Λεχουρίτης, κάνοντας λόγο για επικοινωνιακό σόου. Σύμφωνα με τον κ. Λεχουρίτη, θα έπρεπε η κυβέρνηση να ψάξει τη ρίζα του κακού για την ακρίβεια από το χωράφι στο ράφι και όχι κατευθείαν στο ράφι, εξηγώντας ότι δεν μπορεί ένα προϊόν να ξεκινάει δέκα λεπτά από το χωράφι και να καταλήγει στο ράφι ένα ευρώ. «Να σταματήσει η κυβέρνηση το επικοινωνιακό σόου και να μη σκοτώνεται ο κύριος Παπαθανάσης και το υπουργείο ολόκληρο να πείσουν τον κόσμο ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Εμείς είχαμε πει από την αρχή ότι είμαστε αντίθετοι ως προς το «καλάθι του νοικοκυριού». Είχαμε πει ότι θα μπουν μέσα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, είχαμε πει ότι αυτά τα προϊόντα, τα οποία θα αναρτώνται από τα ίδια τα σούπερ μάρκετ και δεν θα αναρτώνται από μία υπηρεσία που θα λέει τι θα μπει, σε όλα αυτά, λοιπόν, βγήκαμε αληθινοί» δήλωσε ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ.
Διαβάστε ακόμα:
«Λάβρος» ο Πρόεδρος του ΙΝΚΑ: «Να σταματήσει η κυβέρνηση το επικοινωνιακό σόου»