Φθηνότερα αγοράζει ο καταναλωτής στο Λονδίνο πολλά ελληνικά προϊόντα στα σούπερ μάρκετ, παρά το γεγονός πως το μεταφορικό κόστος, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης, κυμαίνεται πλέον σε πολλαπλάσια επίπεδα από εκείνα του 2020 αλλά και του 2021.
- Από τη Μαρία Παναγιώτου
Τη στιγμή που ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης επισκεπτόταν ελληνικά σούπερ μάρκετ για να χαϊδέψει λάγνα… χαρτιά υγείας και να διαφημίσει τη μεγάλη κοροϊδία που ονομάζεται «καλάθι του νοικοκυριού», η «δημοκρατία» έκανε μία βόλτα σε μεγάλη και μεσαία αλυσίδα σούπερ μάρκετ της βρετανικής πρωτεύουσας. Οσα ανακαλύψαμε και φωτογραφίσαμε στα λονδρέζικα ράφια αποτελούν, προφανώς, τη μεγαλύτερη απόδειξη πως στη χώρα μας για το αβάστακτο κόστος που έχουν ακόμα και τα αναγκαία ευθύνεται σε μεγάλο ποσοστό η αισχροκέρδεια, κι όχι μόνο η ενεργειακή κρίση.
Οι τιμές στις οποίες μπορεί να προμηθευτεί ο κάτοικος του Λονδίνου, που λαμβάνει πολλαπλάσιο μισθό, τον δικό μας ελληνικό καφέ και τις παραδοσιακές πίτες, αλλά και το γιαούρτι, τα παξιμαδάκια, τα ζυμαρικά, τις κονσέρβες και τις διάσημες ελιές καλαμών, είναι από αισθητά έως σκανδαλωδώς χαμηλότερες.
Πώς γίνεται να φτάνουν τα ελληνικά προϊόντα φθηνότερα στο καλάθι του αγγλικού νοικοκυριού τη στιγμή που στις αρχές του 2022 οι εξαγωγικές επιχειρήσεις δήλωναν πως μέσα στο 2021 το μεταφορικό κόστος είχε ανέβει πάνω από 100%; Πώς γίνεται να πωλούνται όλα αυτά τα προϊόντα φθηνότερα, όταν σήμερα το μεταφορικό κόστος έχει υπερδιπλασιαστεί; Η απάντηση είναι, προφανώς, απλή: κάποιοι θησαυρίζουν κερδοσκοπώντας στις πλάτες του ελληνικού λαού. Και το κάνουν τουλάχιστον με την ανοχή του αρμόδιου υπουργείου.
Φωτογραφικό ντοκουμέντο
Επειτα από αυτό το φωτογραφικό ντοκουμέντο, μάλλον θα φαντάζουν ως σύντομο ανέκδοτο οι δηλώσεις του κ. Γεωργιάδη πως με την έκπτωση που προσφέρει το «καλάθι του νοικοκυριού» οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ πιέζονται και στεναχωριούνται, «αλλά δεν πειράζει διότι τώρα το προέχον είναι να κερδίσει ο καταναλωτής». Οπως ανέκδοτο θα φαντάζει και η δήλωσή του πως υπήρξε ήδη ευρωπαϊκή χώρα που προσέγγισε το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, διότι «εντυπωσιάστηκαν που τα δικά μας σούπερ μάρκετ σταμάτησαν να αυξάνουν τις τιμές, ενώ τα δικά τους συνεχίζουν να τις αυξάνουν» και «τους παρεσχέθη τεχνογνωσία».
Οταν, μάλιστα, τα νούμερα της Eurostat είχαν δείξει το περασμένο καλοκαίρι πως οι τιμές των τροφίμων στην Ελλάδα το 2021 ήταν κατά 4,8% ακριβότερες από την Ε.Ε.
Η σύγκριση που σας παρουσιάζουμε καθρεφτίζει με αδιαμφισβήτητο τρόπο την παταγώδη αποτυχία του κ. Γεωργιάδη.
Αποτυχία να ελέγξει την αισχροκέρδεια. Αποτυχία να ενεργοποιήσει τον ανταγωνισμό. Αποτυχία να ανακαλύψει και να τιμωρήσει τις καρτελικές συμπράξεις. Αποτυχία, τελικά, να διασώσει τον Ελληνα από την εξαθλίωση. Κι όσο ο κ. Γεωργιάδης ανεβάζει τις κορόνες, στην πραγματικότητα το μόνο που κατορθώνει είναι να αυξάνει τις υποψίες πως όχι μόνο δεν είναι διατεθειμένος να κυνηγήσει τους παράγοντες της αγοράς που αισχροκερδούν, αλλά στην πραγματικότητα επιχειρεί και να τους καλύψει.
*Η μετατροπή του νομίσματος έγινε με ισοτιμία της λίρας (1:1,143), η οποία ίσχυε την περασμένη Παρασκευή. Τα προϊόντα φωτογραφήθηκαν στο Λονδίνο την περασμένη Πέμπτη, 10/11. Την ίδια ημέρα αντιστοιχήθηκαν με ελληνικές τιμές.
- Δείτε επίσης: Αποτυχία το περιβόητο «καλάθι του νοικοκυριού»: «Θετική πρωτοβουλία» λέει μόλις το 22%!