Άνοδο σημειώνει η βενζίνη τις τελευταίες ημέρες, αγγίζοντας τα 2 ευρώ. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις η τιμή της φτάνει και τα 2,40 ευρώ!
«Τσουχτερή» αποδεικνύεται η έξοδος των αδειούχων του Αυγούστου. Στα ύψη η βενζίνη και στις Κυκλάδες. Ο οικογενειακός προϋπολογισμός έχει «εκτοξευτεί» με τα ελληνικά νοικοκυριά να θεωρούν πλέον ασύμφορο το όνειρο για καλοκαιρινές διακοπές. Το πρώτο κύμα των αδειούχων του Αυγούστου φεύγει σήμερα και όπως είναι φυσικό η κίνηση σε όλα τα λιμάνια είναι ιδιαίτερα αυξημένη. Σύμφωνα με πληροφορίες, η βενζίνη αλλά και το diesel, τις τελευταίες ημέρες η τιμή του λίτρου έχει πάρει αύξηση 8 με 10 λεπτά/λίτρο. Για παράδειγμα αν κάποιος βάλει 50 ευρώ βενζίνη, τα 27 ευρώ είναι οι έμμεσοι φόροι. Ακόμα πιο «τσουχτερή» είναι η τιμή στα νησιά και τους δημοφιλείς προορισμούς, καθώς σε ορισμένους από αυτούς τις επόμενες μέρες αναμένεται η τιμή ανά λίτρο να αγγίξει τα 2,40 ευρώ.
Ασμάτογλου: «Το πλαφόν στα καύσιμα θα έπρεπε ήδη να έχει βγει»
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο των Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, Γιώργο Ασμάτογλου το πλαφόν στα κέρδη θα πρέπει να αρθεί μετά από τρία χρόνια, καθώς δεν συντρέχουν πλεόν λόγοι να είναι ακόμα σε ισχύ. Όπως είπε ο κ. Ασμάτογλου, πλέον τα κόστη έχουν αλλάξει στο ρεύμα και στις μισθοδοσίες και σε μία ελεύθερη αγορά, εφόσον δεν υπάρχουν εμφανείς λόγοι, το πλαφόν θα πρέπει να καταργηθεί.
Ενώ έφερε ως παράδειγμα το νησί της Αμοργού, όπου η βενζίνη επίσης ξεπερνάει τα 2,40 ευρώ για τους τουρίστες, καθώς οι μόνιμοι κάτοικοι λαμβάνουν το μεταφορικό ισοδύναμο. Αναφορικά με το ενδεχόμενο κερδοσκοπίας, ο αντιπροέδρος των πρατηριούχων σημείωσε πως δεν είχε σχεδιαστεί σωστά και πως τώρα για ορισμένους πρατηριούχους, το πλαφόν διατηρεί το κέρδος τους. Επομένως, κατά τον ίδιο, το πλαφόν που είναι σε ισχύ από την περιόδο της πανδημίας ακόμα πρέπει να καταργηθεί. Στο ερώτημα για το πώς γίνεται οι τιμές να παραμένουν υψηλά παρόλο που το αργό πετρέλαιο βρίσκεται σήμερα στα 85 δολάρια το βαρέλι, ο κ. Ασμάτογλου ανέφερε πως η αιτία πρέπει να αναζητηθεί πίσω από τους πρατηριούχους και να φτάσει τα διυλιστήρια τα οποία αγοράζουν σε τιμές PLATTS Μεσογείου οι οποίες τιμές βγαίνουν σε χρηματιστήρια της Ιταλίας. Επομένως κατά τον κ. Ασμάτογλου για την αύξηση της τιμής της βενζίνης δεν ευθύνονται οι πρατηριούχοι.