Ο Αύγουστος που πυροδοτεί το μεγαλύτερο κύμα εξόδου των Ελλήνων απο τα μεγάλα αστικά κέντρα προς τα τουριστικά θέρετρα και η αλματώδη αύξηση της κίνησης των οχημάτων, προφανώς δεν αφήνει ασυγκίνητη την εγχώρια αγορά καυσίμων, που ξαφνικά, παρουσίασε νέες ανατιμήσεις στα καύσιμα.
- Γράφει ο Νίκος Τσιαμτσίκας
Τυπικά, οι αυξήσεις τιμών στις βενζίνες και το πετρέλαιο κίνησης, που αρχίζουν πλέον να κινούνται πάλι κοντά στα δύο ευρώ το λίτρο, στηρίζονται στην επιστροφή σε άνοδο του μπρεντ, απο τα 75 στα 85 δολάρια το βαρέλι, σε διάστημα μικρότερο των τριών εβδομάδων.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η λαιμαργία της εγχώριας αγοράς σε συνδυασμό με την αλλοπρόσαλλη φορολόγηση που είναι η υψηλότερη όλων των Ευρωπαϊκών χωρών, δεν δικαιολογείται καθώς αντιστοίχως πέρσι, τον Ιούλιο του 2022 δηλαδή, το μπρεντ, κινούνταν στα 105 δολάρια το βαρέλι.
Σήμερα, η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης, πανελλαδικά, έφτασε τα 1,935 ευρώ το λίτρο, πλησιάζοντας τ’ αντίστοιχα περσινά επίπεδα που μόλις είχαν ξεπεράσει κατά 15 λεπτά, τα 2 ευρώ το λίτρο.
Στην Ευρωζώνη, η Ελλάδα, παραμένει πρωταθλήτρια στην ακρίβεια στα καύσιμα, δηλαδή είναι δεύτερη σε υψηλότερες τιμές μετά την Ολλανδία, όπου ωστόσο, δεν μπορεί να γίνει σύγκριση επιπέδου ζωής, ή μισθών και συντάξεων, ανάμεσα στις δύο χώρες.
Σ’ αυτό το αρνητικό ρεκόρ, βεβαίως, συμβάλλει σημαντικά ο Ειδικός Φόρος Καυσίμων, ο οποίος, δεν επιβάλλεται σε καμία άλλη Ευρωπαϊκή χώρα, τουλάχιστον όχι τόσο υψηλός, ώστε να διαμορφώνει σε γενικές γραμμές, περίπου το 70% της λιανική τιμής του καυσίμου.