Την ώρα που η αισχροκέρδεια και η ακρίβεια επελαύνουν και δεν υπάρχει κανένας οικονομικός δείκτης που να αφορά τους πολίτες και να είναι θετικός (όλοι ανεξαιρέτως είναι… στο κόκκινο), η Κυβέρνηση Μητσοτάκη επιμένει να παρουσιάζει μία πλασματική εικόνα που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα, ενώ και οι πρόσφατοι αριθμοί έρχονται να επιβεβαιώσουν του λόγου το αληθές.
Παρά τις κορώνες και τις φανφάρες για «μειώσεις τιμών», «σαρωτικούς ελέγχους», πρόστιμα» και παρά τα επικοινωνιακά τρικ που χρησιμοποιεί το Μαξίμου για να πλασάρει την εικονική πραγματικότητα στην οποία η κοινωνία είναι… ικανοποιημένη με τα κάθε είδους pass, επιδόματα, καλάθια, ταμπελάκια, επιδοτήσεις-χαρτζιλίκι, η ουσία είναι ότι οι τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες αυξάνονται αλματωδώς και μαζί τους και η αισχροκέρδεια εκτινάσσοντας τον πληθωρισμό.
Την ίδια στιγμή, μισθοί, συντάξεις, εισοδήματα και καταθέσεις… εξαϋλώνονται, ενώ τα κέρδη των επιχειρήσεων και των καρτέλ έχουν εκτοξευθεί.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI), ο πληθωρισμός το 11μηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 έφερε μια ιδιαίτερα μεγάλη… τόνωση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ, τα οποία έχουν κάνει τρελό… πάρτι κερδών εκμεταλλευόμενα την αποτυχημένη οικονομική πολιτική μιας Κυβέρνησης που… κάνει πώς παίρνει μέτρα, αφήνοντας τους καταναλωτές βορά στα θηρία.
Η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων σε αυτό το 11μηνο που παρουσιάζουν τα στοιχεία, ανήλθε στα 8,188 δισ. ευρώ, έναντι 7,477 δισ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη δηλαδή κατά 9,5%, εκ των οποίων 6,239 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων!
Καταναλωτές σε απόγνωση – Ψάχνουν «σωσίβιο» στην ιδιωτική ετικέτα
Οι απεγνωσμένοι καταναλωτές, κάνουν όλο και φθηνότερες επιλογές για τα ψώνια τους και στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία συνεχίζουν τη… δυναμική τους πορεία.
Όπως αναφέρει η Circana, το μερίδιο των PL σε αξία το 11μηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,6%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%.
Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,8% από 26,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,6%.
Επίσης, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού.
Στην πρώτη κατηγορία το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε σε 24,8% και στη δεύτερη σε 25,3%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε σε 25% το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.
Στην άκρη τα νωπά και τα φρέσκα, άνοδος για την αγορά συσκευασμένων τροφίμων…
Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,5%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 9,1% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 9,7%.
Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 2,3%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 1,7% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά 0,5%.
Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το 11μηνο Ιανουαρίου Νοεμβρίου 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε εννέα κατηγορίες και συγκεκριμένα:
- στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,4%),
- στα σνακς (4,7%),
- στα γαλακτοκομικά (2,9%),
- στα μη αλκοολούχα ποτά (4,7%),
- στα αλκοολούχα ποτά (4,8%),
- στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,7%),
- στα είδη ατομικής υγιεινής (1,8%),
- στα απορρυπαντικά & καθαριστικά σπιτιού (0,2%) και
- στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,7%).
Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα κατεψυγμένα τρόφιμα (0,2%) και στα υλικά μαγειρικής (2%).
Οι… πρωταθλητές των ανατιμήσεων
Πρωταθλητές των ανατιμήσεων στο 11μηνο αναδεικνύονται τα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 11,6%. Ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 9,4%, τα σνακς με αυξήσεις τιμών 8,5% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 8,3%.
Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του 11μήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,3%) .
Τα στοιχεία του 11μήνου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (14,7%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,6%.
Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 13,5% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,5% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 9,8% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,5%.
Επίσης, αύξηση 7% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.
ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 8,7% στον τζίρο των επιχειρήσεων το γ’ τρίτο τρίμηνο πέρυσι
Την ίδια στιγμή με το πάρτι των σούπερ μάρκετ, παρατηρείται μείωση 8,7% στον τζίρο των επιχειρήσεων και των δραστηριοτήτων της οικονομίας στη χώρα, το γ’ τρίτο τρίμηνο πέρυσι.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο τζίρος ανήλθε σε 120.083.372 ευρώ, έναντι των 131.476.389 χιλ. ευρώ το γ’ τρίμηνο του 2022.
Τη μεγαλύτερη μείωση στον κύκλο εργασιών παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα Παροχή Ηλεκτρικού Ρεύματος, Φυσικού Αερίου, Ατμού και Κλιματισμού (61%).
Τη μικρότερη μείωση παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα Χονδρικό και Λιανικό Εμπόριο, Επισκευή Μηχανοκίνητων Οχημάτων και Μοτοσυκλετών (0,3%), ενώ τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα Χρηματοπιστωτικές και Ασφαλιστικές Δραστηριότητες (79%).
Σύμφωνα επίσης με την ΕΛΣΤΑΤ, για το σύνολο των επιχειρήσεων με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Νοέμβριο 2023 ανήλθε σε 31.036.205 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1% σε σχέση με τον Νοέμβριο 2022 που είχε ανέλθει σε 30.728.065 χιλ. ευρώ.
Τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα Κατασκευές (24,4%).
Τη μικρότερη αύξηση παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα Χονδρικό και Λιανικό Εμπόριο, Επισκευή Μηχανοκίνητων Οχημάτων και Μοτοσυκλετών (0,6%), ενώ τη μεγαλύτερη μείωση παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα Παροχή Ηλεκτρικού Ρεύματος, Φυσικού Αερίου, Ατμού και Κλιματισμού (32,7%).
- Δείτε όλα τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ:
Δείτε επίσης:
- Ελαιόλαδο: Ανατιμήσεις που αγγίζουν το 58% από τον περασμένο Δεκέμβριο – Έρχονται νέες αυξήσεις
- Ο Κυριάκος συνεχίζει το «παραμύθι» με την ακρίβεια…