Σε μάστιγα έχει μετατραπεί για τα νοικοκυριά η ακρίβεια, βάζοντας «φωτιά» στην τσέπη του καταναλωτή. Όπως εξηγεί, ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, οι Έλληνες καλούνται να συμμετέχουν σε ένα «κυνήγι» εύρεσης της καλύτερης τιμής, με σκοπό να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στην δύσκολη καθημερινότητα.
«Το θέμα της ακρίβειας το συνδέω με την ύπαρξη ενός εποπτικού μηχανισμού, που σημαίνει ότι μπορεί να παρεμβαίνει και να ελέγχει αν τηρείται ο τρόπος λειτουργίας του εμπορίου. Οι όποιες εκπτώσεις καταργήθηκαν στην πράξη, κι επιμένω αυτό συνέβη γιατί δεν υπάρχουν οι εποπτικοί μηχανισμοί», υπογράμμισε ο κ. Χατζηθεοδοσίου και συμπλήρωσε:
«Συνολικά για όλη την χώρα υπάρχουν 70 άνθρωποι που πρέπει να κάνουν την δουλειά του εποπτικού μηχανισμού. Αυτό είναι αδύνατον όταν έχεις μια τέτοια οικονομία και αγορά να λειτουργήσει στην πράξη».
Τιμολόγια ρεύματος και αναζήτηση καλύτερης τιμής
Ο ίδιος έκανε αναφορά και στα τιμολόγια ρεύματος του Απριλίου, όπου παρατηρήθηκε το οξύμωρο να έχει σημειωθεί μείωση στην τιμή χονδρικής, ενώ η τιμή της λιανικής να αυξάνεται. «Το να βάζεις τον καταναλωτή ή τον μικρο-επιχειρηματία να είναι μπροστά σε ένα ταμπλό για να δει ποια εταιρεία τον συμφέρει δεν είναι εύκολο», υπογράμμισε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και κατέληξε:
«Ο πολίτης καλείται να βρει πού είναι το φθηνότερο προϊόν στο σούπερ μάρκετ, ποιο είναι το βενζινάδικο με την φθηνότερη βενζίνη, ποιο ρεύμα πρέπει να πάρει. Νομίζω αυτά δεν είναι εύκολα να γίνουν σε μία κοινωνία και δεν υπάρχει και η ανάλογη επιστημονική γνώση».