Δεν έχει τέλος το ράλι των ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά, την ώρα που η ακρίβεια έχει «τσακίσει» τα ελληνικά νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έφερε στο φως η ΕΛΣΤΑΤ, ελαιόλαδο, ψάρι, αναψυκτικά, εμφιαλωμένο νερό, ένδυση και το «πακέτο» των διακοπών, βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας των αυξήσεων, με τους καταναλωτές να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), Γιώργος Καββαθάς, σχολιάζοντας την κατάσταση, έκανε λόγο για την ανακύκλωση, ως μέτρο αντιμετώπισης της ακρίβειας σε εμφιαλωμένα νερά, μπίρες και αναψυκτικά.
«Η εστίαση με 42% αύξηση του λειτουργικού κόστους μεσοσταθμικά δεν μπορεί να απορροφήσει αυτή την αύξηση. Η λογική δεν είναι της απορρόφησης αλλά της ανακύκλωσης», ανέφερε αρχικά και συνέχισε:
«Πάρα πολλές συσκευασίες οποίο χρησιμοποιούνται στην εστίαση είναι επιστρεφόμενες από την επιχείρηση στον προμηθευτή. Δεν θα χρεώνεται εφόσον εν είναι επιστρεφόμενο. Συνήθως είναι επιστρεφόμενα. Αν πάτε σε ένα take away και πάρετε συσκευασία που είναι επιστρεφόμενη, τότε θα έχει αύξηση γιατί είναι επιστρεφόμενη και μπορείτε να την ανακυκλώσετε εσείς».
Ο κ. Καββαθάς επεσήμανε πως δεν έχει γίνει καμπάνια ενημέρωσης για αυτή την εφαρμογή και ο πολίτης δεν είναι ενημερωμένος. «Πρέπει να γίνει πιο έντονη η οικολογική συνείδηση», κατέληξε.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ένωσης εργαζομένων καταναλωτών, Αποστόλης Ραυτόπουλος υπογράμμισε πως ο νόμος λέει ότι σε καταστήματα λιανικής πώλησης θα πρέπει να υπάρχουν έως μικρότερη των 500 μέτρων απόσταση, θυρίδες για πλαστικό, αλουμίνιο και γυαλί. «Όταν θα βάζουμε τις συσκευασίες για ανακύκλωση θα μας δίνει ένα voucher», τόνισε.
Δείτε επίσης: ΕΛΣΤΑΤ: Ελαιόλαδο, ψάρια και «πακέτο» διακοπών στην κορυφή της πυραμίδας των ανατιμήσεων