Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στον καφέ, καθώς μετά την άνοδο του ΦΠΑ από το 13% στο 24%, οι καταναλωτές θα απολαμβάνουν την αγαπημένη τους συνήθεια ακριβότερη κατά 0,40 έως 0,70 ευρώ, όταν κάθονται στα καταστήματα εστίασης. Την ίδια ώρα, οι επαγγελματίες του κλάδου προβλέπουν σαφέστατη μείωση της κατανάλωσης στον καφέ, η οποία ανά πελάτη μπορεί να φτάσει ακόμα και στο 50%.
Τα παραπάνω επιβεβαίωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων αλλά και της ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Καββαθάς, τονίζοντας ακόμα ότι η απόφαση της κυβέρνησης να επαναφέρει μετά από δύο χρόνια τον ΦΠΑ από το 13% στο 24% ουσιαστικά «βάζει πλάτη» στις μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες στο χώρο της εστίασης σε βάρος των μικρών επιχειρηματιών.
«Υπήρχε μία δέσμευση από τον πρωθυπουργό προς εμάς ότι ο ΦΠΑ στον καφέ θα παραμείνει στο 13% και μετά από τα δύο αυτά χρόνια. Δυστυχώς, όμως, αυτή η δέσμευση δεν υλοποιήθηκε. Το αποτέλεσμα της ανόδου του ΦΠΑ είναι να αυξηθεί πλέον η τιμή του καφέ από 0,40 έως 0,70 λεπτά και όσοι από τους πελάτες μας έπιναν δύο καφέδες στα μαγαζιά μας την ημέρα, στο εξής να πίνουν έναν», σημειώνει στο ethnos.gr ο κ. Καββαθάς, υπογραμμίζοντας πως η επάνοδος του ΦΠΑ στο 24% μετά από δύο χρόνια αποτελεί χτύπημα στα χαμηλά εισοδήματα:
«Στα καφενεία οι παππούδες κάθονται, πίνουν έναν καφέ και παίζουν ένα τάβλι. Σε αυτά ο ΦΠΑ αυξάνεται και ο καφές γίνεται ακριβότερος. Αντίθετα στις μεγάλες αλυσίδες take away ο ΦΠΑ στον καφέ παραμένει στο 13%. Αυτό δείχνει ξεκάθαρα ότι η απόφαση για άνοδο του ΦΠΑ στον καφέ αποτελεί ένα χτύπημα στα χαμηλά εισοδήματα προς όφελος των μεγάλων αλυσίδων. Επίσης, θα μπορούσαμε να υποθέσουμε και να πούμε ότι η κίνηση αυτή της κυβέρνησης ίσως να έχει ως στόχο τη συγκεντροποίηση της αγοράς. Σε κάθε περίπτωση είναι μεγάλο λάθος στον κλάδο να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά στο ίδιο αντικείμενο. Ενώ η κυβέρνηση ευαγγελίζεται ότι θέλει να χτυπήσει την ακρίβεια, με τέτοιες αποφάσεις ουσιαστικά ενισχύει την ακρίβεια».
Κλείνοντας, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων αλλά και της ΓΣΕΒΕΕ, επισημαίνει πως τουλάχιστον μέσα στο καλοκαίρι ο κλάδος δε θα προχωρήσει σε κάποια μορφή κινητοποίησης, με αφορμή την άνοδο του ΦΠΑ στον καφέ. Ωστόσο, θα εκφράσει τη διαμαρτυρία της μέσα από διάφορα διαφημιστικά σποτ, ώστε να διατηρήσει το θέμα «ζεστό».