Η περίοδος των θερινών εκπτώσεων αναδεικνύει μια ανησυχητική πραγματικότητα: την σημαντική μείωση του τζίρου στις επιχειρήσεις λιανεμπορίου, συνέχεια της αρνητικής πορείας που έχει καταγραφεί καθ’ όλη την διάρκεια του 2024. Την ίδια ώρα, οι καταναλωτές αδυνατούν να στηρίξουν την αγορά καθώς η ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ και τους οικιακούς λογαριασμούς αδειἀζει σε χρόνο dt τα πορτοφόλια.
Σύμφωνα με έρευνα από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς για την κίνηση τον πρώτο μήνα των εκπτώσεων, ποσοστό 87,5%, κατέγραψε μείωση στις πωλήσεις.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών έχει άμεσο αντίκτυπο στις αγοραστικές τους συνήθειες.
Οι καταναλωτές είναι πολύ επιφυλακτικοί σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του περσμένου έτους δίνοντας προτεραιότητα στις βασικές ανάγκες: τρόφιμα, καύσιμα, στέγαση με άλλες δαπάνες να θεωρούνται πλέον πολυτέλεια.
Οι εκπτώσεις δεν φαίνεται να αποτελούν επαρκές κίνητρο για να προσελκύσουν τους Έλληνες. Η διαρκής αύξηση του κόστους ζωής, με τον πληθωρισμό στα ύψη και τις εκτοξευμένες τιμές ενέργειας, έχει οδηγήσει σε μεγάλη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματός τους περιορίζοντας δραστικά τις αγορές τους.
Οι επιχειρήσεις πλήττονται από την ενεργειακή κρίση και καλούνται να ανταπεξέλθουν στην ψηφιακή μετάβαση. Συνεπώς, χρειάζονται άμεση στήριξη από την κυβέρνηση, η οποία οφείλει να σχεδιάσει και να υλοποιήσει μακροπρόθεσμες πολιτικές που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής Οικονομίας και θα δημιουργήσουν ευνοϊκό περιβάλλον για την επιχειρηματικότητα.
Δείτε επίσης: