Με στόχο να μπει «φρένο» στις παραπλανητικές πρακτικές, ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας φέρνει αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ, όσον αφορά στις ανακοινώσεις μείωσης τιμών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, η νέα ρύθμιση ορίζει πως, σε γενικές γραμμές, οι προσφορές είτε αφορούν ποσοστό έκπτωσης, για παράδειγμα «-20%», είτε ποσό, όπως για παράδειγμα «2 ευρώ φθηνότερα», θα υπολογίζονται με βάση την χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος τις τελευταίες 30 ημέρες και όχι την προτεινόμενη τιμή που ισχύει μέχρι σήμερα.
Από τη ρύθμιση αυτή εξαιρούνται τα νωπά και ευαλλοίωτα προϊόντα και τρόφιμα, όπως φρούτα, λαχανικά, κρέατα, θαλασσινά, φρέσκα γάλατα, τυριά και γιαούρτια, τα οποία από τη φύση τους ή στο στάδιο της μεταποίησης ενδέχεται να καταστούν ακατάλληλα προς πώληση εντός 30 ημερών.
Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες με τη μορφή «1+1 δώρο» ή «2+1 δώρο», αυτές δεν υπάγονται στη ρύθμιση της χαμηλότερης τιμής των τελευταίων 30 ημερών, αλλά θα ελέγχονται με βάση τη νομοθεσία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Έτσι, ένα προϊόν που πωλείται υπό αυτή τη μορφή προσφοράς, θα πρέπει υποχρεωτικά να διατίθεται και μεμονωμένα στο ράφι.
Παρέμβαση αναμένεται να υπάρξει το επόμενο διάστημα και για την κυριαρχία των μεγάλων προμηθευτικών επιχειρήσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με στόχο να ενισχυθεί η θέση των μικρότερων εταιρειών, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό και οδηγώντας σε αποκλιμάκωση των τιμών.
- Δείτε το ρεπορτάζ: