Πόσα ξόδεψαν οι Έλληνες στα σούπερ μάρκετ το 2024!

Παρά τις ανατιμήσεις, η κατανάλωση αυξήθηκε

Must Read

Και ενώ οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί έχουν «βαρέσει» κόκκινο και τα ελληνικά νοικοκυριά εισπράττουν λίγα και καλούνται να πληρώσουν πολλά, φαίνεται πως το «ρίχνουν» στο φαγητό… Τα σούπερ μάρκετ παρουσιάζουν αυξημένους τζίρους. 

Οι Έλληνες σε σχέση με προηγούμενα χρόνια φάινεται πως ξόδεψαν περισσότερα χρήματα για τη διατροφή τους, καθώς δαπάνησαν 312 εκατ. περισσότερα, σε σχέση με το 2023. Οι συνολικές πωλήσεις σε αξία στο οργανωμένο λιανεμπόριο το 12μηνο του 2024, σύμφωνα με την εταιρεία Circana, έφτασαν τα 12,148 δισ. ευρώ, υψηλότερες κατά 2,6% συγκριτικά με το 2023. Τα τρόφιμα ήταν η μοναδική, μεταξύ των τριών μεγάλων κατηγοριών προϊόντων, όπου το 2024 συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις. Σύμφωνα με τη Circana, οι τιμές στα είδη διατροφής αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 0,7%, όταν στα είδη προσωπικής υγιεινής και τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, μειώθηκαν κατά 3,9% και 2,3%, αντίστοιχα. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση, βάσει του όγκου των πωλήσεων, ήταν αυξημένη στο 12μηνο κατά 2,8% σε σύγκριση με το 2023. Πάντως, ενώ στη διάρκεια του 10μήνου -με εξαίρεση τον Φεβρουάριο- η κατανάλωση κατέγραφε ανοδική πορεία, το τελευταίο δίμηνο κινήθηκε πτωτικά. Έτσι, μετά τον Οκτώβριο και την αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 7,9%, ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος κατέγραψαν πτώση κατά 1,2% και 0,5% αντίστοιχα. 

Η αύξηση στις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων:

  • τα τρόφιμα κατά 2,8%
  • τα είδη προσωπικής υγιεινής κατά 3,1%
  • τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 1,5%

Στα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση ξεχώρισαν τα γαλακτοκομικά με αύξηση 6,1%, τα αλκοολούχα ποτά με 5,1%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 5% και τα αναψυκτικά με 4,6%.

«Στροφή» στην ιδιωτική ετικέτα 

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, διατήρησαν και το 2024 σημαντική θέση στο καλάθι των καταναλωτών με το μερίδιο τους επί του συνόλου των προϊόντων που πωλήθηκαν στα ράφια, να διαμορφώνεται στο 26,7%, ενισχυμένο κατά 4,4 μονάδες σε σύγκριση με το 2023. Αυτή η ανάπτυξη των PL κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, ωστόσο, οφείλεται στην κατηγορία των τροφίμων (μερίδιο 27,4% έναντι 26,7% το 2023) καθώς στις άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας, υποχώρησε σε σύγκριση με το 2023. Στους «κερδισμένους» του 2024, συγκαταλέγονται επίσης τα μικρά καταστήματα σούπερ μάρκετ – έως 400 τ.μ- καθώς εμφάνισαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+5,5%) μεταξύ των υπόλοιπων κατηγοριών βάσει επιφάνειας, όπως και εκείνα που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές της χώρας. Για παράδειγμα στην Κρήτη, περιοχή με έντονη τουριστική κίνηση, αναπτύχθηκαν με ρυθμό της τάξεως του 5,2%, τον υψηλότερο μεταξύ των γεωγραφικών περιοχών της χώρας τις οποίες μελετά η Circana.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

spot_img

More Articles Like This