Σε νέα εξωπραγματικά ύψη οι τιμές του καφέ με τους καταναλωτές να σκέφτονται πλέον εάν θα τον αγοράσουν από το σούπερ μάρκετ ή θα τον απολαύσουν σε κάποιο κατάστημα εστίασης.
Συγκεκριμένα, το «ράλι» τιμών στο ράφι των σούπερ μάρκετ, της άλλοτε αγαπημένης συνήθειας των Ελλήνων – και όχι μόνο-, συνεχίζει μετά τις αυξήσεις που παρατηρούνται στη διεθνή αγορά. Κύρια αιτία της αύξησης των διεθνών τιμών διαπραγμάτευσης είναι οι μειωμένες σοδειές για ακόμη ένα συνεχόμενο έτος στις μεγαλύτερες παραγωγικές χώρες του πλανήτη, οι οποίες επηρεάζονται δραστικά από την κλιματική αλλαγή, αλλά και η επιπλέον ζήτηση από χώρες οι οποίες μέχρι πρότινος δεν κατανάλωναν καφέ και πλέον εντάσσουν το προϊόν στην καθημερινή τους συνήθεια.
Οι νέες ανατιμήσεις εμφανίστηκαν ήδη στο ράφι των σουπερ μάρκετ και εκτιμώνται από 4% έως και 50% ενώ αναμένεται να συμπαρασύρουν και τον κλάδο της εστίασης. Ενδεικτικό, των αυξήσεων είναι ότι η συσκευασία του ελληνικού καφέ 194 γραμμαρίων τον Ιανουάριο κόστιζε 2,49 ευρώ ενώ τον Φεβρουαρίου η τιμή έφτασε τα 3,82 ευρώ. Πρόκειται για αύξηση 1,33 ευρώ ή 53,4% πάνω. «Βιώνουμε το θέατρο του παραλόγου στις αυξήσεις του καφέ. Είναι μια πρωτοφανής ένταση και κρίση στην διεθνή διαπραγμάτευση των τιμών. Οι διεθνείς τιμές διαπραγματεύονται κατά 130% υψηλότερα. Μόνο τον τελευταίο μήνα η ανατίμηση είναι της τάξης του 30% και πλέον» ανέφερε με νόημα ο Τάσος Γιάγκογλου, πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Καφέ.