Η μη ακριβής καταγραφή κατανάλωσης κατά την αλλαγή προμηθευτή ενέργειας, η μη επαρκής λήψη πληροφοριών πριν από τη σύναψη σύμβασης σε πάροχο ενέργειας και η μη ορθή απόδοση της έκπτωσης Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου είναι τα τρία ζητήματα για τα οποία έγιναν οι περισσότερες καταγγελίες στον Ελληνικό Ενεργειακό Διαμεσολαβητή (ΕΕΔ) το 2024. Τα… κόλπα των παρόχων αναδεικνύονται στην πρώτη έκθεση δραστηριότητας, που έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο ΕΕΔ και αφορά τους 11 πρώτους μήνες της λειτουργίας του Διαμεσολαβητή και συγκεκριμένα το διάστημα από την 1η Φεβρουαρίου 2024 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2024.
Το διάστημα αυτό υποβλήθηκαν συνολικά 284 αιτήματα προς εξέταση, εκ των οποίων τα 268 αφορούσαν ζητήματα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, τα 14 σε ζητήματα παροχής φυσικού αερίου και τα δύο για ζητήματα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Σύμφωνα με την έκθεση, από την επεξεργασία των διαφορών για τις οποίες οι καταναλωτές ζήτησαν διαμεσολάβηση, τα βασικά θέματα ήταν: 1) Η μη ακριβής καταγραφή κατανάλωσης κατά την αλλαγή προμηθευτή ενέργειας. 2) Η μη επαρκής λήψη πληροφοριών πριν από τη σύναψη σύμβασης σε πάροχο ενέργειας και 3) η μη ορθή απόδοση της έκπτωσης Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου.
Ο Ελληνικός Ενεργειακός Διαμεσολαβητής συνολικά εξέδωσε 67 συστάσεις, εκ των οποίων 45 (ποσοστό 67%) υπέρ του καταναλωτή και 22 (ποσοστό 33%) υπέρ του προμηθευτή. Επιπλέον, σε 20% των συνολικών διαφορών (περίπου 57 αιτήματα), τα μέρη κατέληξαν σε φιλική επίλυση με τη συνδρομή του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή, χωρίς να χρειαστεί η έκδοση σύστασης. Ο μέσος χρόνος επίλυσης των διαφορών (από την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος έως το κλείσιμο της διαδικασίας) ανήλθε σε περίπου δύο μήνες.
Όπως επισημαίνει η ΡΑΑΕΥ, η λειτουργία του Ελληνικού Ενεργειακού Διαμεσολαβητή ανέδειξε τον κρίσιμο ρόλο του στην εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών ενέργειας. Η αυξημένη προσφυγή στον θεσμό και η υψηλή συμμόρφωση στις εκδοθείσες συστάσεις αποδεικνύουν ότι η διαμεσολάβηση μπορεί να αποτελέσει ένα αξιόπιστο εργαλείο για τη βελτίωση της σχέσης μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών. Παράλληλα, οι προκλήσεις που καταγράφηκαν καθιστούν σαφές ότι απαιτούνται περαιτέρω παρεμβάσεις για την ενίσχυση της διαφάνειας, την ταχύτερη εξέταση των αιτημάτων και τη διασφάλιση της έγκαιρης ανταπόκρισης από τους προμηθευτές. Η υποβολή αίτησης του καταναλωτή για διαμεσολάβηση γίνεται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ENOMOS που έχει αναπτύξει η ΡΑΑΕΥ για τον σκοπό αυτόν.
Πηγή: δημοκρατία