Ασύλληπτο ρεκόρ επιδόσεων για την κρουαζιέρα το 2024!

Στυλιανίδης: «Η Σαντορίνη έτοιμη να λειτουργήσει ως τουριστικός προορισμός»

Must Read

Ιστορικό ρεκόρ στην Ελλάδα σημείωσε η κρουαζιέρα για το 2024, με τους επιβάτες να αγγίζουν τα 8 εκατομμύρια αναφορικά με 49 ελληνικούς προορισμούς! Οι πρώτες αναφορές δείχνουν ότι η επισκεψιμότητα των κρουαζιερόπλοιων ξεπέρασε τα επίπεδα πριν από την πανδημία… 

Κορυφαίος προορισμός η Σαντορίνη

Το 2023, τα κρουαζιερόπλοια κατέγραψαν 5.230 αφίξεις στα ελληνικά λιμάνια, με περίπου 7 εκατομμύρια επιβάτες. Ο πρωταθλητής προορισμός παραμένει η Σαντορίνη, που παραμένει πόλος έλξης, παρά τις προκλήσεις από σεισμικές δραστηριότητες και περιοριστικά μέτρα. Ωστόσο, λόγω των περιοριστικών μέτρων από τη σεισμική δραστηριότητα, τα κρουαζιερόπλοια δεν μπορούν να προσεγγίζουν απευθείας το νησί αυτή τη στιγμή. Υπάρχει προγραμματισμός για την επανέναρξη των αφίξεων στην Σαντορίνη με νέες οδηγίες ασφαλείας που αναμένονται να επιτρέψουν την ασφαλή πρόσβαση για τα κρουαζιερόπλοια, χωρίς να συγκρούονται με τα πλοία της ακτοπλοΐας. Φέτος, παρατηρείται αύξηση των μικρών και μεσαίων κρουαζιερόπλοιων στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο, με το λιμάνι της Σαντορίνης και άλλων δημοφιλών προορισμών όπως η Μύκονος να επιβαρύνονται από αύξηση των λιμενικών τελών για την υψηλή τουριστική περίοδο. Ο Θεόδωρος Κόντες, επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας, εκτιμά ότι τα έσοδα από τα λιμενικά τέλη θα ξεπεράσουν τα 40 εκατομμύρια ευρώ και θα χρησιμοποιηθούν για την αναβάθμιση των υποδομών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών. Πηγές τόνισαν ότι τα αρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας Τουρισμού και Πολιτικής Προστασίας έχουν ήδη προχωρήσει στη σύνταξη νέας κοινής υπουργικής απόφασης προκειμένου να δοθεί το «πράσινο φως» τις επόμενες ημέρες στις εταιρείες ώστε τα κρουαζιερόπλοια να μπορούν προσεγγίζουν τη θαλάσσια περιοχή του Αθηνιού σε ώρα που να μην συμπίπτει με τις αφίξεις των πλοίων της ακτοπλοΐας για λόγους ασφαλείας. Σημειώνεται ότι τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια δεν δένουν απευθείας στο λιμάνι της Σαντορίνης, κυρίως λόγω της γεωγραφικής διαμόρφωσης του νησιού αλλά αγκυροβολούν κοντά στο νησί και οι επιβάτες μεταφέρονται στην Σαντορίνη μέσω μικρότερων σκαφών. Το λιμάνι του νησιού, που βρίσκεται στην καλντέρα, είναι για την εξυπηρέτηση των πλοίων της ακτοπλοΐας. Με βάση τον προγραμματισμό των αφιξοαναχωρήσεων του λιμενικού ταμείου Θήρας από την ερχόμενη εβδομάδα έχουν προγραμματιστεί να αφιχθούν στο νησί τουλάχιστον 5 κρουαζιερόπλοια με συνολικά 6.000 επιβάτες και άλλα 35 κρουαζιερόπλοια τον Απρίλιο. Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που θα προσεγγίσει τη Σαντορίνη την ερχόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την Κυριακή 23 Μαρτίου είναι της εταιρείας Celestyal με 1.200 επιβάτες.

Στυλιανίδης: Η Σαντορίνη θα λειτουργήσει ως τουριστικός προορισμός φέτος

Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας στην 4η Ευρωπαϊκή Σύνοδο της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας CLIA (Cruise Lines International Association) στο Ρότερνταμ αναφερόμενος στο θέμα της Σαντορίνης είπε ότι το νησί μπορεί να λειτουργήσει πλέον ως τουριστικός προορισμός και αυτό το καλοκαίρι, αλλά υπό συγκεκριμένες συνθήκες που σχετίζονται με την ασφάλεια επισκεπτών και κατοίκων. «Η κρουαζιέρα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του τουριστικού μας προϊόντος. Θέλουμε την κρουαζιέρα στην Ελλάδα και επιδιώκουμε την ποιοτική αναβάθμισή της» τόνισε ο υπουργός ενώ αναφερόμενος στη συνεργασία της χώρας μας με φορείς της κρουαζιέρας, είπε πως “θα είναι διαρκής και ουσιαστική”. Ο κ. Στυλιανίδης αναφερόμενος στο θέμα της απανθρακοποίησης είπε ότι τα ελληνικά λιμάνια θα μπορούν να παρέχουν χερσαία παροχή ενέργειας (OPS) και να διευκολύνουν πιο πράσινες λειτουργίες το επόμενο διάστημα καθώς σε συνεργασία με το Ελληνικό Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας έχει καταρτιστεί σχέδιο, βάσει του οποίου «τουλάχιστον δώδεκα (12) λιμάνια στα ελληνικά νησιά και στην ηπειρωτική χώρα, θα είναι εξοπλισμένα με εγκαταστάσεις Cold ironing προκειμένου να παρέχεται ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά, στα κρουαζιερόπλοια ως εναλλακτική λύση προκειμένου να μη χρησιμοποιούνται οι μηχανές του πλοίου για την παραγωγή ενέργειας. Η πρακτική αυτή αποσκοπεί κυρίως στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της κατανάλωσης καυσίμων. Ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Θεόδωρος Κόντες, είπε ότι φέτος πλέον στον ελλαδικό θαλάσσιο χώρο παρατηρείται αύξηση των κρουαζιερόπλοιων μικρού και μεσαίου μεγέθους, ενώ αναφερόμενος στην αύξηση των λιμενικών τελών κρουαζιέρας για την υψηλή περίοδο στους λιμένες προορισμών με μεγάλη επισκεψιμότητα, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, είπε ότι αυτό θα επιβαρύνει τον κάθε επιβάτη-τουρίστα ανά 20 ευρώ, ενώ στα υπόλοιπα λιμάνια το τέλος ανά επιβάτη θα ανέλθει στα 5 ευρώ. Ο ίδιος εκτίμησε ότι τα έσοδα από τα λιμενικά τέλη θα υπερβούν τα 40 εκατ. ευρώ και ότι θα πρέπει να επενδυθούν σωστά στους διάφορους προορισμούς για να βελτιωθούν οι υπηρεσίες και οι υποδομές προς εξυπηρέτηση των πελατών.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

spot_img

More Articles Like This