Μηνύματα έγκαιρης ειδοποίησης των φορολογουμένων ενεργοποιεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), προκειμένου οι πολίτες να είναι ενήμεροι για κάθε υποχρέωσή τους προς την Εφορία. Οι φορολογούμενοι θα ειδοποιούνται στο κινητό τους τηλέφωνο μέσω ηλεκτρονικών αναδυόμενων μηνυμάτων συμμόρφωσης (pop-ups) για υποχρεώσεις που λήγουν, αλλά και για τυχόν επιστροφές φόρων που δικαιούνται.
Βασική προϋπόθεση είναι ο φορολογούμενος να διαθέτει «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο, στο οποίο θα ενημερώνεται με μήνυμα κάθε φορά που λήγει η δόση φόρων, όπως ΕΝΦΙΑ, φόρου εισοδήματος, η ρύθμιση οφειλών, αλλά και του ΦΠΑ.
Παράλληλα, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σχεδιάζει να πραγματοποιήσει τουλάχιστον 60.000 τηλεφωνικές επικοινωνίες με σκοπό την ενημέρωση των φορολογουμένων και τη συμμόρφωσή τους ως προς την τήρηση των φορολογικών τους υποχρεώσεων. Οι πρώτοι φορολογούμενοι που θα δουν στο τηλέφωνό τους τον αριθμό της Εφορίας θα είναι όσοι παρουσιάζουν πρώτη φορά ληξιπρόθεσμα χρέη, προκειμένου να ενημερωθούν για την υποχρέωσή τους. Πρόκειται για ένα μέτρο έμμεσης πίεσης ώστε να μη διογκωθεί το «στοκ» των ληξιπρόθεσμων οφειλών και να μη μεταβληθεί η κουλτούρα πληρωμών από τους έως σήμερα ενήμερους και τυπικούς στις πληρωμές τους φορολογουμένους.
Επίσης, μέχρι το τέλος του Μαρτίου 2025 θα ολοκληρωθεί η υλοποίηση του διαδικτυακού τόπου, μέρος του έργου αυτού, που θα αποτελεί ένα ενιαίο σημείο πληροφόρησης για φορολογουμένους, επιχειρήσεις και στελέχη της ΑΑΔΕ, παρέχοντας ταχύτερη και ευκολότερη πρόσβαση σχετικά με τη εκάστοτε ισχύουσα φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία.
Εν τω μεταξύ, την πρώτη εθιμοτυπική συνάντηση είχαν χθες ο νέος υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης με τον επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή. Ο κ. Πιερρακάκης, ο οποίος συνοδευόταν από τον υφυπουργό Γιώργο Κώτσηρα και τη γενική γραμματέα Φορολογικής Πολιτικής Μαίρη Ψύλλα, ξεναγήθηκαν στο επιχειρησιακό κέντρο της ΑΑΔΕ και ενημερώθηκαν για μία σειρά ζητημάτων. Ανάμεσά τους, οι βελτιωμένοι ρυθμοί εκκίνησης στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, ο οργανωτικός και ψηφιακός μετασχηματισμός της ΑΑΔΕ και η πορεία υλοποίησης σημαντικών έργων, όπως του νέου τηλεφωνικού κέντρου εξυπηρέτησης πολιτών, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το καλοκαίρι του 2025.
«Η μάχη κατά της φοροδιαφυγής κερδίζεται μέρα με τη μέρα, μέσα από έναν συνδυασμό: ανθρώπινη θέληση και νέα τεχνολογικά μέσα. Η φοροδιαφυγή δεν είναι απλώς χαμένα έσοδα, η φοροδιαφυγή είναι χαμένες ευκαιρίες για τη χώρα» υπογράμμισε ο κ. Πιερρακάκης.
Πηγή: Εφημερίδα Δημοκρατία