Στην πρόσφατη επίσκεψή του για τα Θεοφάνια στη Γαύδο ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποσχέθηκε πως τα δύο παιδιά της Γαύδου, λόγω έλλειψης γυμνασίου, θα έχουν τη δυνατότητα φοίτησης σε σχολείο μέσω τηλεκπαίδευσης.
Ο πρωθυπουργός μάλιστα προτάσσοντας τη βούληση της Πολιτείας να μην ερημώσουν τα ακριτικά νησιά από τον νεανικό πληθυσμό και τις ελάχιστες οικογένειες που έχουν παραμείνει, δεσμεύτηκε ότι θα υπάρξει κατ’ εξαίρεση ρύθμιση προκειμένου οι δύο μαθητές να μπορούν να κάνουν τις σχολικές εργασίες στο σπίτι, μέσα από τηλεκπαίδευση, και να μεταβαίνουν στην έδρα του σχολείου μόνο για τις γραπτές εξετάσεις.
Ομως οι υποσχέσεις του αποδείχθηκαν φρούδες, καθώς η ελληνική γραφειοκρατία θριάμβευσε και ο ίδιος εκτέθηκε ακόμα και γι’ αυτό το απλό και ανθρώπινο θέμα. Τρεις εβδομάδες μετά την υπόσχεση του πρωθυπουργού, στις 6 Ιανουαρίου, για επίλυση του θέματος, κανείς δεν έχει επικοινωνήσει ακόμη με την οικογένεια, η οποία προσπαθούσε να βρει μια άκρη μόνη της, ώστε τα παιδιά να μη χάσουν το σχολικό έτος.
Παρότι όμως η επίσημη Πολιτεία για ακόμα έναν χρόνο ουσιαστικά ήταν έτοιμη να στερήσει στον Νίκο και στην Κέλλυ, ηλικίας 13 και 12 ετών αντίστοιχα, το δικαίωμα στην εκπαίδευση, τα δύο παιδιά και οι οικογένειές τους δεν το έβαλαν κάτω. Με σύμμαχό τους την τεχνολογία και αρωγό τους μια ιδιωτική εταιρία, την Algorithmics, εδώ και λίγες ημέρες παρακολουθούν μαθήματα προγραμματισμού και αναπτύσσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, την ώρα που δεν έχουν καν γυμνάσιο να φοιτήσουν.
Συγκεκριμένα, η Algorithmics Greece, κατανοώντας την ιδιαιτερότητα της κατάστασης στην οποία βρίσκονται τα δύο παιδιά, αποφάσισε να τους παρέχει διαδικτυακά μαθήματα προγραμματισμού εντελώς δωρεάν, υποκαθιστώντας κατά κάποιον τρόπο το κράτος, αφού κάνει αυτό που θα έπρεπε να κάνει πρωτίστως η Πολιτεία: διασφαλίζει το δικαίωμα των δύο μαθητών του ακριτικού νησιού στην εκπαίδευση.
Δίλημμα
Σημειώνεται πως το ακριτικό νησί δεν διαθέτει γυμνάσιο και έτσι οι δύο μαθητές (από τους συνολικά τέσσερις του νησιού), που έπρεπε φέτος να καθίσουν για πρώτη φορά στα θρανία του γυμνασίου, βρέθηκαν μπροστά σε ένα δίλημμα: Είτε να μετακομίσουν στην Κρήτη, προκειμένου να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους, είτε να παραμείνουν στο νησί κινδυνεύοντας να χάσουν τη χρονιά και ναρκοθετώντας πιθανόν… και το μέλλον τους.
Δεδομένου ότι η λύση της μετακόμισης όλης της οικογένειας στην Κρήτη δεν ήταν εφικτή, για πρακτικούς και βιοποριστικούς λόγους, τα δύο παιδιά παρέμειναν στο ακριτικό νησί, προσπαθώντας παράλληλα να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Το αίτημά τους για ίδρυση γυμνασίου στη Γαύδο απορρίφθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο επικαλέστηκε τη δυσκολία πρόσληψης εξειδικευμένων εκπαιδευτικών στην απομακρυσμένη αυτή τοποθεσία.
Ιδια τύχη είχε και το αίτημά τους για παρακολούθηση των μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης, καθώς το Υπουργείο Παιδείας επικαλέστηκε ότι η συγκεκριμένη λύση επιτρέπεται μόνο σε ειδικές συνθήκες, όπως η πανδημία.