Το ένα μετά το άλλο δέχεται τα «χαστούκια» (και) από το εξωτερικό η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, η οποία έχει μπει για τα καλά «στο στόχαστρο» των ξένων ΜΜΕ είτε για κάποιο σκάνδαλο, είτε για την πρόσφατη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
Σήμερα, η Euractiv σε άρθρο της με τίτλο «Οι Έλληνες Υπουργοί χλεύασαν την προειδοποίηση των σιδηροδρομικών για τραγωδία», στέκεται στο γεγονός ότι η ελληνική Κυβέρνηση αγνόησε επί σειρά ετών, τις προειδοποιήσεις των Ελλήνων σιδηροδρομικών υπαλλήλων για την αυξημένη πιθανότητα σιδηροδρομικού ατυχήματος.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το άρθρο, «αυτές οι προειδοποιήσεις καταγγέλθηκαν ως ‘αβάσιμες’ από υπουργούς που απάντησαν μάλιστα με ειρωνεία», ενώ σχολιάζει για την Κυβέρνηση της ΝΔ πως «βρίσκεται σε αναταραχή μετά την τραγωδία του τρένου, που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους».
Η Eurarctiv κάνει αναφορά σε αποκαλυπτικά δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι η Κυβέρνηση Μητσοτάκη «καθυστέρησε αδικαιολόγητα την υλοποίηση ενός χρηματοδοτούμενου από την ΕΕ έργου για την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεματικής στα ελληνικά τρένα. Οι αναλυτές προτείνουν ότι η τραγωδία του τρένου θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εάν υπήρχε ένα τέτοιο σύστημα».
Επισημαίνεται ακόμα το γεγονός ότι έχουν σταλεί τα τελευταία χρόνια επιστολές στους αρμόδιους από εργαζόμενους των σιδηροδρόμων, προειδοποιώντας για πιθανό ατύχημα λόγω της κακής υποδομής του δικτύου.
Παρόλα αυτά, νέα βίντεο δημοσιεύονται συνεχώς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δείχνουν Έλληνες Υπουργούς να απορρίπτουν τις προειδοποιήσεις των σιδηροδρομικών.
«Την Τετάρτη, εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες βγήκαν στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν για το «έγκλημα» όπως το περιέγραψαν», σχολιάζει ακόμα η Eurarctiv για τις μεγαλειώδεις χθεσινές πορείες, ενώ στέκεται και στην παραίτηση του Κώστα Αχ. Καραμανλή από τη θέση του Υπουργού Μεταφορών, ο οποίος εμφανίστηκε λίγες ημέρες πριν την τραγωδία λέγοντας ψέματα στη Βουλή:
«Στον απόηχο της τραγωδίας, ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής παραιτήθηκε, αλλά λίγες ημέρες πριν από το θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, επέμεινε ότι οι σιδηρόδρομοι ήταν ασφαλείς».
Και σε εκείνο το σημείο, η Euractiv γράφει:
«Είναι κρίμα που θίγετε θέματα ασφάλειας και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως […] διασφαλίζουμε την ασφάλεια», απάντησε ο Καραμανλής σε ερώτηση που κατέθεσε η αντιπολίτευση.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης, υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, προσπάθησε να δικαιολογήσει τις δηλώσεις του συναδέλφου του σε τηλεοπτική συζήτηση, αλλά χειροτέρεψε τα πράγματα.
«Είσαι υπουργός Μεταφορών. Μπορείς να πας στη Βουλή και να πεις «ναι, τα τρένα έχουν πρόβλημα ασφάλειας;» Αν το πεις αυτό, δεν θα μπει κανείς στα τρένα αύριο», είπε, προκαλώντας την αντίδραση όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης.
Παρά την παραίτηση του Υπουργού, ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αποφάσισε να επιτρέψει στον Καραμανλή να είναι υποψήφιος στις επερχόμενες εκλογές, που πιθανότατα θα διεξαχθούν τον Μάιο.
Η απόφαση του Μητσοτάκη προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στο κόμμα του, με πολλούς συντηρητικούς πολιτικούς να πίεσαν τον Καραμανλή να αποσύρει την υποψηφιότητά του.
Ακόμη και φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ ανέφεραν ότι το να επιτραπεί στον Καραμανλή να είναι υποψήφιος, για την Κυβέρνηση «είναι τεράστιο πολιτικό ρίσκο».