Σάλος έχει δημιουργηθεί με τον σχολιασμό του τέως υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, σχετικά με την τοποθέτηση της υπουργού Παιδείας Νίκη Κεραμέως, για τον συνολικό αριθμό μαθητών σε κάθε τάξη που προβλέπει το σχέδιο για το άνοιγμα των σχολείων.
Συγκεκριμένα ανέφερε:
«Είναι δεδομένο ότι η κ. Κεραμέως μας κοροϊδεύει. Συνειδητά. Όμως με την ανακοίνωση των 17 μαθητών κατά μέσο όρο ανά τάξη, ενισχύει και το στερεότυπο ότι οι γυναίκες δεν σκαμπάζουν από αριθμητική. Ψιλά γράμματα θα πείτε. Εδώ έστειλαν υφυπουργό της κυβέρνησης σε γιορτή μίσους, η αναπαραγωγή των στερεοτύπων είναι το πρόβλημα; Και, όμως».
Λίγο αργότερα, η υπουργός Παιδείας απάντησε με τη σειρά της, στον Κώστα Γαβρόγλου, μέσω του προσωπικού της λογαριασμού στο Twitter:
«Αδιανόητη δήλωση, και δη από τέως Υπουργό Παιδείας! Αντί να αγωνιζόμαστε για να εξαλείψουμε σεξιστικά στερεότυπα, κάποιοι (προσπαθούν να) μας πάνε πίσω. Ενδιαφέρον θα είχε η θέση του Τμήματος Ισότητας του ΣΥΡ επί του θέματος… Αναφορικά δε με τη προπαγάνδα του ΣΥΡ για τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη,τον παραπέμπω στα στοιχεία που αναφέρθηκαν στη Βουλή (μ.ο 17 μαθητές στην Επικράτεια & 20 σε Αττική/Θεσσαλονίκη,εξαιρώντας πάντοτε τα σχολεία ειδικής αγωγής που έχουν εξαιρετικά μικρό αριθμό μαθητών)».
1/2 Αδιανόητη δήλωση, και δη από τέως Υπουργό Παιδείας! Αντί να αγωνιζόμαστε για να εξαλείψουμε σεξιστικά στερεότυπα, κάποιοι (προσπαθούν να) μας πάνε πίσω. Ενδιαφέρον θα είχε η θέση του Τμήματος Ισότητας του ΣΥΡ επί του θέματος… pic.twitter.com/uM4nW3U0np
— Niki Kerameus (@nkerameus) August 25, 2020
Με νέα ανάρτηση ο Κώστας Γαβρόγλου προσπάθησε να «μαζέψει» το κύμα αντιδράσεων και να δικαιολογήσει τον σχολιασμό του:
«Μία ανάρτησή μου παρεξηγήθηκε, προφανώς επειδή κάποιοι δεν καταλαβαίνουν τη λέξη στερεότυπο. Κάθε στερεότυπο, λοιπόν, είναι καταδικαστέο. Υπάρχει ένα στερεότυπο που αναπαράγεται χρόνια τώρα ως προς τη σχέση που έχουν οι γυναίκες με τα μαθηματικά. Υπάρχει και είναι σημαντικό κομμάτι μιας ιδεολογίας που θέλει να υποτιμήσει τις γυναίκες. Κακώς, κάκιστα προφανώς!
Όταν λοιπόν η κ.Κεραμέως κάνει μια δήλωση που πάσχει από μαθηματική άποψη, αναπαράγει αυτό το στερεότυπο, αυτή τη λανθασμένη άποψη ότι οι γυναίκες δεν τα πάνε καλά με τα μαθηματικά».