Η αύξηση τιμής στο πετρέλαιο κίνησης (diesel) με την επιβολή «πράσινου τέλους» 0,03 ευρώ ανά λίτρο και τα άλλα μέτρα, ώστε να κλείσει η «μαύρη τρύπα» του λογαριασμού (ΕΛΑΠΕ) μέσω του οποίου αμείβονται οι παραγωγοί ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές (ΑΠΕ), περιλαμβάνονται σε τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της χωροταξικής και περιβαλλοντικής νομοθεσίας» από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Χατζηδάκη.
Στην ίδια τροπολογία προβλέπονται ρυθμίσεις που διευκολύνουν την υλοποίηση του σχεδιασμού της κυβέρνησης για τη στήριξη της δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης, όπου κλείνουν οι λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ. Οι ρυθμίσεις αφορούν, αφενός, τα Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια στις λεγόμενες «ζώνες απολιγνιτοποίησης», που θα καθορίζουν τις χρήσεις γης στις περιοχές όπου αναπτυσσόταν η λιγνιτική δραστηριότητα της ΔΕΗ και αφετέρου την υλοποίηση επενδύσεων ΑΠΕ εντός των περιοχών των λιγνιτικών πεδίων και λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ.
Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η αναπροσαρμογή των συντελεστών του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο ηλεκτρικό ρεύμα σύμφωνα με τα επίπεδα κατανάλωσης για τις επιχειρήσεις και τις βιομηχανίες της υψηλής και της μέσης τάσης. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η εφαρμογή κλιμακωτής φορολόγησης στις επιχειρήσεις υψηλής και μέσης τάσης, σύμφωνα με την ετήσια κατανάλωσή τους, μέτρο που οδηγεί στη μείωση του ΕΦΚ σε μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων της μέσης τάσης, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους. Για επιχειρήσεις υψηλής και μέσης τάσης ο ΕΦΚ διαμορφώνεται στα 5 ευρώ/ΜWh για ετήσιες καταναλώσεις από 0 έως 10.000 MWh και σε 2 ευρώ/MWh για ετήσιες καταναλώσεις άνω των 10.000 MWh.
Όσον αφορά το πλαίσιο των στρατηγικών επενδύσεων ΑΠΕ, εφεξής θα μπορούν να χαρακτηριστούν ως τέτοιες τα συστήματα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, οι μονάδες παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου, τα θαλάσσια αιολικά και τα πλωτά φωτοβολταϊκά πάρκα, έργα ΑΠΕ που συνδέουν περιοχές της επικράτειας με το σύστημα μέσω υποβρύχιων καλωδίων, σταθμοί γεωθερμίας, σταθμοί βιομάζας και βιοαερίου καθώς και οι υβριδικοί σταθμοί στα μη διασυνδεδεμένα νησιά. Προκειμένου να θεωρηθούν τα προαναφερθέντα έργα στρατηγικές επενδύσεις, θα πρέπει να έχουν ελάχιστο προϋπολογισμό 50.000.000 ευρώ.