Στην καταγγελία ότι το Πρόγραμμα «MOG/Μνήμες Κατοχής στην Ελλάδα», που παρουσιάστηκε πρόσφατα για τη χρήση του από εκπαιδευτικούς σε Γερμανία και Ελλάδα, παραχαράσσει την Ιστορία μας και αλλοιώνει την ιστορική συνείδηση και μνήμη του ελληνικού λαού προχώρησε η βουλευτής του ΜεΡΑ25 Σοφία Σακοράφα.
Με ερώτησή της στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας, η κυρία Σακοράφα σημειώνει ότι «δυστυχώς, πρόκειται στην ουσία για μια επίσημη γερμανική μεθόδευση ιστορικής αναθεώρησης, με πρόσχημα -δήθεν- τη συμφιλίωση των λαών. Το πρόγραμμα υποτίθεται ότι προσεγγίζει την ιστορική πραγματικότητα μόνο μέσω επιλεγμένων προσωπικών μαρτυριών, χωρίς άλλα ιστορικά στοιχεία και τεκμηρίωση. Με τη μέθοδο των αποσπασματικών δεδομένων, αποδομείται πλήρως η ιστορική πραγματικότητα».
Σε αυτό το πλαίσιο και με αυτή τη σκοπιμότητα, όπως αναφέρει η κυρία Σακοράφα, «υποβαθμίζονται οι ναζιστικές θηριωδίες στην Ελλάδα, που αποκορυφώνονταν με τις μαζικές εκτελέσεις και τα ολοκαυτώματα. Παραγνωρίζονται η σημασία της Εθνικής Αντίστασης και το φρόνημα που τη δημιούργησε. Συσκοτίζεται πλήρως η σημασία της Κατοχής της Ελλάδας για την όλη πολιτική του Γ΄ Ράιχ και την εξέλιξη του πολέμου του Χίτλερ. Αποσιωπάται η μεθοδική λεηλασία της Ελλάδας για την εξυπηρέτηση των πολεμικών επιχειρήσεων του Αξονα, με τη συνεργασία και μέρους της τότε ελληνικής οικονομικής ελίτ. Ακόμα και η πολιτιστική λεηλασία για τα έργα τέχνης, που δεν έχουν βέβαια επιστραφεί. Δεν υπάρχει καν αναφορά στη μεγάλη πείνα που υπέστη ο ελληνικός λαός, ούτε στις εκατόμβες θυμάτων της Κατοχής».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πρόγραμμα συμμετέχουν (ή/και το χρηματοδοτούν) το υπουργείο Εξωτερικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, το γερμανικό ίδρυμα «Μνήμη, Ευθύνη και Μέλλον» (EVZ), το Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Η κυρία Σακοράφα ρωτά την υπουργό Παιδείας «με ποιον τρόπο προτίθεται η ελληνική κυβέρνηση να αποτρέψει την οργανωμένη προσπάθεια παραχάραξης της Ιστορίας μας και αλλοίωσης της ιστορικής συνείδησης και μνήμης του ελληνικού λαού για την κρίσιμη αυτή ιστορική περίοδο, μέσω της χρήσης τέτοιων δήθεν εκπαιδευτικών προγραμμάτων;».
Επίσης, αντίστοιχα, «με ποιον τρόπο θα προστατεύσετε την πραγματική Ιστορία της χώρας μας και του λαού μας προς τη διεθνή κοινότητα και με ποιον τρόπο προτίθεται η ελληνική κυβέρνηση να αποτρέψει τη χρήση της συγκεκριμένης “πλατφόρμας” στην εκπαιδευτική διαδικασία, στα ελληνικά σχολεία (δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια);».