Πορτοφόλι της έχει κάνει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη το δημόσιο ταμείο και δεν έχει κανένα πρόβλημα να σπαταλά λεφτά των Ελλήνων για «προστασία και προβολή της φήμης της», όπως αποκαλύπτεται.
Σύμφωνα με το Reporters United σχεδόν 1 εκατομμύριο ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ξοδεύτηκε από το Μαξίμου για την επικοινωνιακή υποστήριξη της κυβέρνησης στα ξένα ΜΜΕ από την εταιρεία Edelman, η οποία εντελώς τυχαία ήταν η μοναδική υποψήφια σε σχετικό διαγωνισμό.
Η Edelman είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες λόμπινγκ του κόσμου και σύμφωνα με έγγραφα που είναι αναρτημένα στη Διαύγεια, ο διαγωνισμός που κέρδισε, έτρεξε από τον Δεκέμβριο του 2020 έως τον Ιανουάριο του 2021 από την «Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων & Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.», πιο γνωστή ως Enterprise Greece.
Πάντως, αν και δεν φαίνεται να σχετίζονται οι δύο υποθέσεις, να σημειώσουμε ότι ο Αμερικανός επικοινωνιολόγος Σταν Γκρίνμπεγκ, πρόσφατη «σκιά» του Κυριάκου Μητσοτάκη, το 2009 είχε προσληφθεί ως senior consultant στον τομέα των δημοσίων υποθέσεων στην Edelman.
Όπως έγραφε η προκήρυξη του διαγωνισμού, «ο ανάδοχος καλείται να αναλάβει τη διαμόρφωση στρατηγικής και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς την Ελληνική Κυβέρνηση για την ανάπτυξη και διαχείριση σχέσεων με Διεθνή Μέσα … με απώτερο στόχο τη θετική προβολή της Ελλάδας καθώς και τη διασφάλιση της εικόνας της χώρας σε σημαντικά κέντρα αποφάσεων στην Ευρώπη, με έμφαση στις ακόλουθες χώρες: Βέλγιο (Βρυξέλλες), Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο».
Μάλιστα, αναφερόταν ότι η «συνολική αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των € 980.000 (χωρίς ΦΠΑ) και η διάρκεια της ορίζεται σε οκτώ μήνες, με πρόβλεψη για επέκτασή της για άλλους τέσσερις. Οι πόροι θα προέλθουν από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων».
Στην τελική διακήρυξη ωστόσο, αφού έχει κατακυρωθεί η σύμβαση, αποκαλύπτεται η… ταμπακιέρα, ότι δεν είναι τελικά το θέμα η «θετική προβολή της Ελλάδας», αλλά η τελική εικόνα της ελληνικής κυβέρνησης και ακόμα πιο συγκεκριμένα, «η προστασία και προβολή της φήμης της … με χαρτογράφηση opinion leaders και key media contacts [επαφών στα ΜΜΕ], που θα αποτελέσουν τους βασικούς συνομιλητές της Ελληνικής Κυβέρνησης».
Στη διακήρυξη αναφέρεται ακόμα ότι ένα από τα αντικείμενα με τα οποία θα ασχοληθεί η εταιρεία, είναι «η διαρκής ανάλυση sentiment της δημοσιότητας και του αφηγήματος για την χώρα και την Ελληνική Κυβέρνηση, προκειμένου να λαμβάνονται εγκαίρως πρωτοβουλίες επικοινωνιακής βελτίωσης, σε βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα».
Γίνεται ακόμα λόγος για «alert» (συναγερμούς) με σκοπό την «άμεση επικοινωνιακή τους αντιμετώπιση» καθώς τη «διαρκή υποστήριξη της κυβέρνησης ανάλογα με την επικοινωνιακή κλιμάκωση».
Σύμφωνα πάντως με το Reporters United, η συνεργασία πιθανόν υπήρχε στα κρυφά από το καλοκαίρι του 2020 (δεν είχε προκηρυχθεί καν ο διαγωνισμός), καθώς η Edelman φέρεται να είχε προσεγγίσει εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης μεγάλο διεθνές αγγλόφωνο ΜΜΕ, για να «χειριστεί» την εικόνα του Πρωθυπουργού με επίκεντρο το μεταναστευτικό και την πανδημία.
Κάτι η ρήτρα εμπιστευτικότητας και κάτι η απροθυμία, έχουν δημιουργήσει μια «ομερτά» για το θέμα, το οποίο δεν σχολίασε ούτε η Edelman, ούτε η Enterprise Greece, αλλά ούτε και το Μαξίμου.