Όχι μόνο επιστρέφει από τις 25 Οκτωβρίου 2021 ο Δακτύλιος, αλλά από φέτος στο κέντρο της Αθήνας τίθεται σε ισχύ το μέτρο του… «Καθαρού Δακτυλίου», καθώς αλλάζουν πολλά σε σχέση με το τι είδους οχήματα θα μπορούν, πλέον, να εισέρχονται εντός του, με την κυβέρνηση, πάντως, να «αδειάζει» τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, ο οποίος είχε δηλώσει πως η είσοδος θα επιτρεπόταν μόνο σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μετά τον σάλο που ξέσπασε.
Ειδικότερα, με βάση με τις αποφάσεις που ελήφθησαν στη διυπουργική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο Μέγαρο Μαξίμου μέσω πολύωρης τηλεδιάσκεψης, εντός του Δακτυλίου της Αθήνα θα κυκλοφορούν ελεύθερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς επίσης τα υβριδικά οχήματα, τα plug-in υβριδικά, τα οχήματα που κινούνται και με φυσικό αέριο (εργοστασιακά συστήματα και όχι μετατροπές), αλλά και τα οχήματα κατηγορίας Euro 6, τα οποία εκπέμπουν ρύπους κάτω των 120 gr CO2.
Ουσιαστικά, δηλαδή, μιλάμε για αυτοκίνητα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά τον Σεπτέμβριο του 2015, ενώ, όσον αφορά στα οχήματα που κινούνται και με υγραέριο επίσης θα επιτραπεί η είσοδος σε όσα φέρουν εργοστασιακά συστήματα υγραεριοκίνησης και πληρούν, βέβαια, την οδηγία ρύπων Euro 6.
Από εκεί και πέρα, όλα τα υπόλοιπα οχήματα θα μπορούν επίσης να εισέρχονται στον Δακτύλιο, αλλά παραδοσιακά υπό το καθεστώς των μονών – ζυγών. Ως εκ τούτου, στον επονομαζόμενο «Καθαρό Δακτύλιο», ουσιαστικά ευνοείται η κυκλοφορία των οχημάτων που δεν εκπέμπουν καθόλου ή εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους, ώστε πρώτον να μειωθούν οι τιμές των επικίνδυνων ρύπων που καταγράφονται στο Κέντρο της Αθήνας, μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων και δεύτερον να μειωθεί η κίνηση των οχημάτων που τις τελευταίες ημέρες καταγράφει ρεκόρ ανόδου.
Σε εφαρμογή αυστηρό σχέδιο αστυνόμευσης
Παράλληλα, περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των αδειών που θα χορηγηθούν για κατ’ εξαίρεση κίνηση εντός του Δακτυλίου, ενώ αναθεωρείται προς το αυστηρότερο, το πλαίσιο φορτοεκφορτώσεων. Όσον αφορά δε στους ελέγχους τήρησης των μέτρων, θα τεθεί σε εφαρμογή αυστηρό σχέδιο αστυνόμευσης από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία.
Σημειώνεται πως, σύμφωνα με τα όσα έχουν συζητηθεί για τον νέο αυτό Δακτύλιο, η πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων Υπουργείων έχει αποφασίσει να ορίσει νέα γεωγραφικά όρια, ενώ στην περίπτωση που τα παραπάνω συμπληρωματικά μέτρα δεν επιφέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, θα εξεταστεί σοβαρά η θέσπιση διοδίων ή sticker για την είσοδο των ΙΧ στο κέντρο της πρωτεύουσας.
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον Υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, συμμετείχαν ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Περιβάλλοντος Γιώργος Αμυράς, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λευτέρης Οικονόμου, ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής και Δήμαρχος Γαλατσίου Γιώργος Μαρκόπουλος και η εκπρόσωπος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Δέσποινα Αλεξανδροπούλου.