Τελικά, ποιος πληρώνει, τον επικοινωνιολόγο; Αυτή είναι η ερώτηση-κλειδί, και η απάντηση αναμένεται με ενδιαφέρον. Για να εξηγούμεθα, γιατί υπάρχει σημείον παρεξηγήσεως: Ο Αμερικανός επικοινωνιολόγος του Μπιλ Κλίντον, του Τόνι Μπλερ και του Γκέρχαρντ Σρέντερ, Σταν Γκρίνμπεργκ, αποτελεί μέλος του κλειστού περιβάλλοντος του Έλληνα πρωθυπουργού.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια τις υπηρεσίες του πανάκριβου Σταν Γκρίνμπεργκ, αλλά μέχρι πρόσφατα κανείς δεν ασχολούνταν μαζί του. Μέχρι την ημέρα που το όνομά του εμφανίστηκε στο κατάλογο των επιβατών του πρωθυπουργικού αεροσκάφους. Ως γνωστόν, συνόδευσε τον Κυρ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ στις 11 Σεπτεμβρίου.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ύστερα από ερώτηση στο μπρίφινγκ για το ποσό που παίρνει ο Γκρίνμπεργκ, είχε απαντήσει: «Όχι, δεν πληρώνεται από πουθενά, είναι συνομιλητής και γνωστός του πρωθυπουργού από παλιά – δεν πληρώνεται».
Έλα, όμως, που ο επικοινωνιολόγος δεν δίνει δωρεάν ούτε την… ανάσα του, πόσο μάλλον τις συμβουλές του (έστω κι αν είναι σαν αυτήν με τον καουμπόι του θεσσαλικού κάμπου) και έχει προκύψει μπλέξιμο μεγάλο -οικονομικής και νομικής φύσης- με τον τρόπο πληρωμής του.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες που έχουν φτάσει στην εφημερίδα «δημοκρατία», φαίνεται ότι το μπλέξιμο ξεκινά από τη σύμβαση με το βελγικό παρακλάδι αμερικανικής εταιρίας δημοσίων σχέσεων η οποία, με τη σειρά της, συνεργάζεται με τον Γκρίνμπεργκ. Οι υπογραφές έχουν πέσει, αλλά υφίσταται μέγα ζήτημα με τις διατάξεις περί ελέγχου νομιμότητας των δημοσίων συμβάσεων.
Με ευθύνη, φυσικά, της ελληνικής πλευράς, που πρέπει να μεριμνά για το δημόσιο χρήμα, και όχι των αμερικανικών εταιριών, οι οποίες απλώς θέλουν να πληρωθούν για τις υπηρεσίες τους.
Αμείβεται μέσω της εταιρίας με την οποία συνεργάζεται
Άρα, σύμφωνα με τις συγκεκριμένες πληροφορίες, ο Σταν Γκρίνμπεργκ αμείβεται για τις υπηρεσίες του, μέσω της εταιρίας με την οποία συνεργάζεται. Και αυτό που απομένει να μας απαντήσει η κυβέρνηση είναι ποιος θα πληρώσει τον επικοινωνιολόγο, ο οποίος συμβουλεύει τον Κυριάκο Μητσοτάκη και μαζί με την ομάδα του, που αποτελείται από δημοσκόπους, αναλύει τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων και σχεδιάζει την πολιτική στρατηγική, πάντοτε με το βλέμμα στις κάλπες.