Σοβαρά ερωτήματα προς την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στο όλο σκηνικό με τα ελληνικά τάνκερ που δέχτηκαν επίθεση στον Περσικό Κόλπο, καθώς και σε εκείνο με το ρωσικό τάνκερ που «μπλοκαρίστηκε» στην Κάρυστο, έθεσαν σήμερα οι τομεάρχες Εξωτερικών και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώργος Κατρούγκαλος και Νεκτάριος Σαντορινιός, σε κοινή τους δήλωση.
Οι δύο τομεάρχες του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναρωτήθηκαν, μεταξύ άλλων, για την αποτελεσματικότητα των μέτρων του ελληνικού κράτους για την προστασία των πληρωμάτων των δύο πλοίων που «πειρατεύτηκαν» στο Ιράν από τους Φρουρούς της Ισλαμικής Επανάστασης, σημειώνοντας πως «έχουν περάσει τρεις μέρες από την κατάληψη των δυο πλοίων ελληνικής σημαίας στον Περσικό κόλπο και παραμένουν τα ερωτηματικά για την όλη υπόθεση».
Συγκεκριμένα αναφέρουν τα εξής: «Από την πρώτη στιγμή καταθέσαμε συγκεκριμένες ερωτήσεις για την ομηρία των Ελλήνων ναυτικών, αλλά και την κατάσχεση του ρωσικού τάνκερ. Επισημάναμε ότι το Διεθνές Δίκαιο δεν νομιμοποιεί “αντίποινα”, όποιες και να είναι οι αιτιάσεις της ιρανικής κυβέρνησης για το προηγούμενο γεγονός. Υπογραμμίσαμε, παράλληλα, την ανάγκη η χώρα μας να σέβεται την διεθνή νομιμότητα σε όλα τα επίπεδα και ότι οι κυρώσεις που επέβαλαν οι ΗΠΑ στο Ιράν μετά την αποχώρηση τους από την διεθνή συμφωνία αποπυρηνικοποίησης, δεν θεωρούνται νόμιμες από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ελλάδα. Χθεσινά δημοσιεύματα αναφέρονται στην αντίθετη άποψη της Αρχής Καταπολέμησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες για την μη κατάσχεση του ιρανικού πετρελαίου, ακριβώς για το λόγο αυτό.
»Την ίδια στιγμή κορυφώνεται η αγωνία για την ασφάλεια και την απελευθέρωση των Ελλήνων ναυτικών, οι οποίοι συνεχίζουν να βρίσκονται σε ομηρία, χωρίς να γνωρίζουμε αν υπήρξαν διπλωματικές κινήσεις για την απελευθέρωση τους. Η “έντονη σύσταση” του Υπουργείου Ναυτιλίας προς τις ελληνικές πλοιοκτήτριες εταιρείες, να αποφεύγουν τα πλοία τους τα ύδατα αρμοδιότητας Ιράν, κατά τον διάπλου τους στον Περσικό κόλπο, στα στενά του Ορμούζ, και τον κόλπο του Ομάν, δεν αποτελεί επαρκή πρωτοβουλία για την προστασία πλοίων και πληρωμάτων».
Ακολούθως ρωτάνε την κυβέρνηση:
«1. Ποια ήταν νομική βάση του αιτήματος δικαστικής συνδρομής εκ μέρους των ΗΠΑ, για την κατάσχεση του φορτίου του πλοίου; Υπήρχε αντίθετη σχετική εισήγηση της Αρχής Καταπολέμησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες σχετικά με τη συνέχιση της κράτησης του ρωσικού πλοίου; Με ποια νομική βάση παρέμεινε δεσμευμένο το πλοίο κατά το χρόνο μεταξύ της άρσης της αρχικής απόφασης κατάσχεσης του από την Αρχή Καταπολέμησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χαλκίδας για την ικανοποίηση του αμερικανικού αιτήματος;
2. Ποιες είναι οι κινήσεις που έγιναν και θα γίνουν για την άμεση απελευθέρωση των πληρωμάτων των πλοίων;
3. Γιατί δεν έχει υπάρξει πιο ουσιαστική στήριξη στη χώρα μας από τις ΗΠΑ, που κίνησαν την ανωτέρω διαδικασία;»
Δείτε επίσης:
- Ρεσιτάλ κυβερνητικής ανικανότητας η σύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας στα ελληνικά πλοία
- «Δεν φανταζόμασταν ποτέ ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο» λένε οι γονείς του β’ μηχανικού του πλοίου που κατέλαβαν οι Ιρανοί
- Η Γαλλία ζητά από το Ιράν να απελευθερώσει τα δύο ελληνικά τάνκερ
- Συνεχίζεται το θρίλερ στον Περσικό: Δραματική περιγραφή μητέρας ναυτικού για την εισβολή