Για την επικινδυνότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας δεν προειδοποιούσαν επανειλημμένα μόνο οι εργαζόμενοι, αλλά και η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία λίγες μέρες πριν συμβεί το τρομερό δυστύχημα με τη σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, παρέπεμψε τη χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο!
Ο λόγος; Το γεγονός ότι η κυβέρνηση εξακολουθούσε να παραβιάζει την οδηγία για τις υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου.
Όπως αναφέρει η οδηγία, τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.
Η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής. Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος).
Παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία με τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής, τον ΟΣΕ.
Η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε τώρα να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η υποχρέωση σύναψης και δημοσίευσης συμβατικών συμφωνιών μεταξύ εθνικών αρμόδιων αρχών και διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής αποτελεί σημαντικό στοιχείο της οδηγίας για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο. Οι συμφωνίες αυτές περιλαμβάνουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κράτους μέλους και του διαχειριστή ή των διαχειριστών υποδομής.
Καλύπτουν όλες τις πτυχές διαχείρισης της υποδομής, τις οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους μέλους, τις απαιτήσεις αποδοτικότητας για τον διαχειριστή υποδομής, τις υποχρεώσεις υποβολής αναφορών και τους κανόνες για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και σοβαρών διαταραχών σε λειτουργίες. Περιλαμβάνουν επίσης διορθωτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται σε περίπτωση που ένα από τα μέρη παραβαίνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις ή, σε εξαιρετικές περιστάσεις, σε περίπτωση που επηρεάζεται η διαθεσιμότητα δημόσιας χρηματοδότησης. Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν ένα πενταετές χρηματοδοτικό πλαίσιο για την κατασκευή, την αναβάθμιση και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποίο καθιστά προβλέψιμη τη δημόσια χρηματοδότηση.
Δείτε επίσης:
- Νομοθετήθηκε αλλά δεν υπάρχει ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων!
- «Μια κόλαση» – Σοκαριστικές μαρτυρίες επιβατών και συγγενών – Δημοσία δαπάνη οι κηδείες -Σήμερα και αύριο έκτακτη αιμοδοσία στην Αθήνα- Συνελήφθη ο σταθμάρχης
- Σύγκρουση τρένων: Χαροπαλεύει κοριτσάκι 6,5 ετών – Η λίστα με τα ονόματα των τραυματιών
- «Ψάχνουμε την Αναστασία» – Σε απόγνωση συγγενείς της 24χρονης που αγνοείται μετά την σύγκρουση των τρένων
- «Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας να μην ξανασυμβεί» είπε ο Μητσοτάκης από τα Τέμπη
- Υποκρισία και κροκοδείλια δάκρυα – Ήξεραν, αλλά δεν έπραξαν
- Βαριές ποινές μέχρι ισόβια αντιμετωπίζουν οι υπαίτιοι της τραγωδίας των Τεμπών
- Σπαρακτικές σκηνές στα νοσοκομεία της Λάρισας – Γονείς θρηνούν τα παιδιά τους! Ψυχολογική στήριξη στις οικογένειες
- Οι εργαζόμενοι προειδοποιούσαν ότι δεν λειτουργεί τίποτα στον σιδηρόδρομο – Η Πολιτεία κώφευε
- Le Figaro: «To πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της Ελλάδας»
- Ετοίμαζαν επικοινωνιακό σόου με Μητσοτάκη για την… τηλεδιοίκηση στο σιδηρόδρομο!
- Φόβοι για αύξηση των νεκρών από τη φονική σύγκρουση των τρένων – 7 απανθρακωμένοι και διαμελισμένοι – Συνελήφθη ο σταθμάρχης
- «Δεν λειτουργεί τίποτα…» – Το δυστύχημα στα Τέμπη ήταν μια τραγωδία που περίμενε να συμβεί
- Έκανε κανείς τίποτα για τις καταγγελίες κακοδιαχείρισης και έλλειψης κανόνων ασφαλείας στους σιδηροδρόμους;