Οι εξόχως επιθετικές δηλώσεις του Τούρκου ΥΠΕΞ Τσαβούσογλου σε βάρος της Ελλάδας, στις 22 Μαΐου 2023, την επομένη των ελληνικών εκλογών, δείχνουν για μια ακόμα φορά τις σταθερές τουρκικές βλέψεις σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας. Αποδεικνύουν παράλληλα ότι η ανεπάρκεια, η επιπολαιότητα, η αδιαφορία, ακόμα και οι ψευδείς τοποθετήσεις του ελληνικού πολιτικού συστήματος αποτελούν τα θεμέλια και τα κίνητρα της τουρκικής επιθετικής πολιτικής.
- Από την Κύρα Αδάμ
Ο Τσαβούσογλου στη συνέντευξή του, πέραν των άλλων, δήλωσε: «Απαιτούν 10 μίλια πάνω από τα 6 μίλια… Η απαίτηση για 10 μίλια εναέριου χώρου πάνω από 6 μίλια χωρικών υδάτων -όλοι το βρίσκουν λίγο αστείο- είναι ενάντια στο Διεθνές Δίκαιο, να το πούμε πιο απλά». Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, πέραν της μόνιμης ελληνοτουρκικής διαφοράς για το εύρος του ελληνικού εναέριου χώρου των 10 ν.μ., έσπευσε να… μεταφέρει το θέμα και στο Ιόνιο Πέλαγος!
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο ΥΠΕΞ Νίκος Δένδιας δήλωσαν, ενδεχομένως για κομματικά οφέλη, ότι στο Ιόνιο αύξησαν τη ελληνική κυριαρχία, διότι επέκτειναν τα χωρικά ύδατα από τα 6 ν.μ. στα 12 ν.μ. Ωστόσο, αποδεικνύεται ότι ουδόλως γνώριζαν το δαίδαλο των αντικρουόμενων ελληνικών νόμων για τον ελληνικό εναέριο χώρο, που έχει οδηγήσει σε κανιβαλισμό εθνικής κυριαρχίας (όπως αποδεικνύεται στη διπλανή στήλη του ρεπορτάζ), προκειμένου να διασφαλιστεί και να νομιμοποιηθεί η επέκταση στα 12 ν.μ. στο Ιόνιο.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ψήφισε τον νόμο 4767/2021, στον οποίο στα άρθρα 1 και 2 αναφέρεται: «Ο παρών νόμος εφαρμόζεται σε όλη τη θαλάσσια περιοχή από το βορειότερο σημείο των Ιονίων Νήσων μέχρι το ακρωτήριο Ταίναρο της Πελοποννήσου. Το εύρος της αιγιαλίτιδας ζώνης (χωρικά ύδατα) ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΥΠΕΡΚΕΙΜΕΝΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ καθορίζεται στα 12 ν.μ.» (η πλήρης απεικόνιση της επέκτασης των χωρικών υδάτων και του εναέριου χώρου στα 12 ν.μ. γίνεται στον χάρτη του ΥΕΘΑ, στον οποίο φαίνονται με βαθύ μπλε τα 6 ν.μ. χωρικά ύδατα, με αμυδρό μπλε τα 10 ν.μ. του εναέριου χώρου και με κόκκινο τα 12 ν.μ. χωρικών υδάτων και εναέριου χώρου).
Το Π.Δ. 6/18/1931 (3 ν.μ. και 10 ν.μ.) σε συνδυασμό με τον νόμο 230/1936 (6 ν.μ. και 10 ν.μ.) ΕΧΕΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ και έχει ισχύ και για το Ιόνιο Πέλαγος, δεδομένου ότι ΔΕΝ καταργείται για την περιοχή του Ιονίου με τον παρόντα νόμο επέκτασης των χωρικών υδάτων στα 12 ν.μ. στο Ιόνιο.
Ετσι, έχουμε τον νόμο 4767/21 με 12 ν.μ. σε θάλασσα και αέρα, και το Π.Δ. 6/18/1931 με 6 ν.μ. χωρικά ύδατα και 10 ν.μ. εναέριο χώρο. Με τον νόμο 4767/21 για τα 12 ν.μ. χωρικά ύδατα και 12 ν.μ. εναέριο χώρο, η κυβέρνηση νόμιμα εφαρμόζει το άρθρο 2 της Σύμβασης της Θάλασσας και τα άρθρα 1 και 2 της Σύμβασης Σικάγο – ICAO, που ορίζουν ότι κάθε χώρα ασκεί πλήρη και αποκλειστική κυριαρχία στην ξηρά, στα χωρικά ύδατα και στον υπερκείμενο εναέριο χώρο. Ωστόσο, με το Π.Δ. 6/18/1931, το οποίο η κυβέρνηση ΔΕΝ κατήργησε για την περιοχή του Ιονίου και είναι σε ισχύ, η Ελλάδα έχει… και 12 ν.μ. χωρικά και εναέριο χώρο, αλλά και 6 ν.μ. χωρικά και 10 ν.μ. εναέριο χώρο στο Ιόνιο.
Επιπροσθέτως, η Ελλάδα έχει καταθέσει στον ΟΗΕ το Π.Δ. 6/18/1931 και τον νόμο 230/1936, με επέκταση των χωρικών υδάτων στα 6 ν.μ. και με εναέριο χώρο 10 ν.μ., όταν δεν υπήρχαν η Σύμβαση της Θάλασσας και του ICAO, που επιβάλλουν εναέριο χώρο πάνω από τα χωρικά ύδατα. O OHE έχει καταχωρίσει και αναρτήσει τα στοιχεία αυτά.
Ομως, με τον πρόσφατο νόμο 4767/2021, ο ΟΗΕ θα πάθει… vertigo, διότι η Ελλάδα έχει δύο νόμους. Ο ένας, νόμιμος, για το Ιόνιο (12 ν.μ.) και το «παράνομο» Π.Δ. 6/18/31, με τα 6 και 10 ν.μ., που ισχύει για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Το αποτέλεσμα είναι ο νόμος 4767/2021 να μην αναρτάται στον ΟΗΕ, διότι δεν γνωρίζουν «ποιο από τα δύο» ισχύει.
Αυτό το δαιδαλώδες «τουρλού τουρλού» πλαίσιο αξιοποιεί η Αγκυρα από τον Ιανουάριο του 2021, όταν ψηφίστηκε ο ν. 4767/2021 για το Ιόνιο, και με συνεχείς δηλώσεις, με επιστολές στον ΟΗΕ και με διεθνείς αγγελίες υποστηρίζει ότι η Ελλάδα παραβιάζει τη διεθνή νομιμότητα με τα 6 και 10 ν.μ. (Σύμβαση Θάλασσας – ICAO) και ο Τσαβούσογλου δηλώνει ότι τα 6 και 10 ν.μ. είναι «αστείο θέμα», το οποίο εύκολα μπορεί να επιλυθεί με δύο τρόπους.
Ο πρώτος είναι εκ προοιμίου η Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη διεθνή νομιμότητα και να χάσει τα 10 ν.μ., και ο δεύτερος είναι ενδεχομένως η ατζέντα του κ. Δένδια στις προσεχείς διερευνητικές. Δηλαδή, να δεχθούν οι Τούρκοι στο Αιγαίο 10 ν.μ. χωρικά ύδατα και 10 ν.μ. εναέριο χώρο, και να πανηγυρίσει η Αθήνα, ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΟ όμως ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ NA ΧΑΣΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΚΑΠΛΑΣΙΑ ΣΕ ΠΙΘΑΝΗ ΠΟΛΥΜΕΡΗ συμφωνία…
Η «κυριακάτικη δημοκρατία» παρουσιάζει τη διεθνή τουρκική αγγελία Α 3336/13 Μαΐου 2023 ως τεκμήριο, η οποία αναγράφει ότι τα 6 και τα 10 ν.μ. είναι παράνομα. Με τον νόμο 4767/2021 για το Ιόνιο, η κυβέρνηση καθόρισε νόμιμα 12 ν.μ. χωρικά ύδατα και εναέριο χώρο. όπου η Ελλάδα ασκεί πλήρη και αποκλειστική κυριαρχία (Σύμβαση Θάλασσας – ICAO). Ομως, στο άρθρο 4 του νόμου αυτού αναγράφεται: «Στη θαλάσσια περιοχή του Ιονίου μεταξύ 6 και 12 ν.μ. μπορεί να επιτραπεί σε αλιευτικά της Ε.Ε. σε προσωρινή βάση η αλιεία κατά παρέκκλιση…»
Με το άρθρο αυτό η ελληνική κυβέρνηση παραβίασε το Σύνταγμα, που απαγορεύει παραχώρηση κυριαρχίας σε τρίτες χώρες, είτε είναι της Ε.Ε. είτε… των Σκοπίων, που δεν έχουν αλιευτικά. Και τούτο διότι οι Συμβάσεις Θάλασσας και ICAO, που ορίζουν ότι η Ελλάδα έχει πλήρη και αποκλειστική κυριαρχία στα χωρικά ύδατα, είναι ανελαστικές και απαγορεύουν ρητώς και κατηγορηματικώς οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτές, είτε για την Κομισιόν πρόκειται είτε για οποιονδήποτε κανονισμό της Ε.Ε. Διότι, προκειμένου να γίνει μέλος του ICAO και του ΟΗΕ, η Ε.Ε. υπέγραψε δήλωση στην οποία αναγράφεται ότι η ίδια και οι χώρες-μέλη της θα εφαρμόζουν πιστά και δεν θα παρεκκλίνουν από όσα καθορίζουν οι δύο συμβάσεις
Ετσι, με το άρθρο 4 του ελληνικού νόμου 4767/2021 θα μπορεί να έρθει η Αγκυρα και να απαιτήσει το ίδιο και πιο σκληρό για την ελληνική κυριαρχία, δηλαδή να ψαρεύει και αυτή μέσα στα ελληνικά χωρικά ύδατα.
Σε κενό αέρος τα 10 ν.μ. εθνικού εναέριου χώρου, σε «τσουνάμι» τα ελληνικά χωρικά ύδατα
Στον κάτωθι χρονολογικό πίνακα καταγράφονται η ελληνική πολιτική κανιβαλισμού της ελληνικής κυριαρχίας και το συνονθύλευμα μόνιμης παρανομίας σε βάρος της Ελλάδας, με αποτέλεσμα όλα αυτά να αποτελούν τα ΘΕΜΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ της Αγκυρας, πάνω στα οποία χτίζει μεθοδικά τον κατακερματισμό της ελληνικής κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων.
- Η Ελλάδα το 1931 είχε 3 ν.μ. χωρικά ύδατα. Με το Προεδρικό Διάταγμα 6/18/1931 επέκτεινε τα χωρικά ύδατα στα 10 ν.μ. ΓΙΑ ΣΚΟΠΟΥΣ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ. Ετσι, το 1931 είχε 3 ν.μ. χωρικά ύδατα και 10 ν.μ. εναέριο χώρο.
- Το 1936, η Ελλάδα, με τον Αναγκαστικό Νόμο 230/17 Σεπτ./1936, «με το άρθρο μόνον», ορίζει 6 ν.μ. χωρικά ύδατα και αναγράφει ότι με τον καθορισμό των 6 ν.μ. χωρικών υδάτων δεν θίγεται-δεν επηρεάζεται το Π.Δ. 6/18/1931, που όριζε 10 ν.μ. εναέριου χώρου. Επισημαίνεται ότι το 1931 και το 1936 ΔΕΝ υπήρχαν οι Συμβάσεις του Σικάγο – ICAO και το Δίκαιο της Θάλασσας.
- Το 1947, η Ελλάδα με τον νόμο 211/1947 κύρωσε τη Σύμβαση του Σικάγο – ICAO, η οποία στα άρθρα 1 και 2 ορίζει: «Κάθε χώρα ασκεί πλήρη και αποκλειστική κυριαρχία στον εναέριο χώρο πάνω από την ξηρά και τα χωρικά της ύδατα».
- Με τον νόμο 211/47 η Ελλάδα υποχρεωτικά κατήργησε το Π.Δ. 6/18/1931 ή, στην καλύτερη περίπτωση, είχε δύο αντικρουόμενες διατάξεις, καθώς με τον νόμο 211/47 είχε 6 ν.μ. χωρικά ύδατα και 6 ν.μ. εθνικό εναέριο χώρο, και με το Π.Δ. 6/18/1931, σε συνδυασμό με τον Αναγκαστικό Νόμο 230/1936, είχε 6 ν.μ. χωρικά ύδατα και 10 ν.μ. εναέριο χώρο. Ομως, νομικά και σύμφωνα με το Καταστατικό του ΟΗΕ και τη Σύμβαση του Σικάγο, υπερισχύουν οι νόμοι κύρωσης των συμβάσεων από τους εθνικούς νόμους για το ίδιο θέμα. Και τούτο διότι με την κύρωση της Σύμβασης του Σικάγο με τον νόμο 211/1947 ΔΕΝ αναγράφηκε ότι το Π.Δ. 6/18/1931 με τα 10 ν.μ. εναέριου χώρου παραμένει σε ισχύ. Επιπλέον, η Ελλάδα ουδέποτε υπέβαλε στον ICAO ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ από τα άρθρα 1 και 2 της Σύμβασης του Σικάγο – ICAO και δεν δήλωσε ότι ο εθνικός εναέριος χώρος είναι 10 ν.μ. με χωρικά ύδατα 6 ν.μ., όπως ακριβώς πράττει με την απαίτηση κατάθεσης σχεδίων πτήσης από τα στρατιωτικά αεροσκάφη και διαφοροποιείται από το άρθρο 3 της Σύμβασης του Σικάγο.
- Το 1988, η Ελλάδα κύρωσε με τον νόμο 1815/1988 το Αεροπορικό Δίκαιο, το οποίο στο άρθρο 191 ορίζει ότι, μέχρι το υπουργικό συμβούλιο να καθορίσει τον εθνικό εναέριο χώρο, ισχύει το Π.Δ. 6/18/1931, δηλαδή 10 ν.μ. εθνικός εναέριος χώρος, αντίθετα με τη Σύμβαση του Σικάγο (νόμος 211/47).
- Η Ελλάδα με τον νόμο 2321/1995 κύρωσε το Δίκαιο της Θάλασσας, το οποίο στο άρθρο 2 ορίζει ότι «η κυριαρχία κάθε χώρας εκτείνεται στον εναέριο χώρο πάνω από τα χωρικά ύδατα». Με τον νόμο αυτόν η Ελλάδα ακύρωσε και πάλι το Π.Δ. 6/18/1931 με τα 6 και 10 ν.μ., δεδομένου ότι δεν ανέγραψε στον νόμο και για το Δίκαιο της Θάλασσας ότι το Π.Δ. 6/18/1931 παραμένει σε ισχύ.
- Σε θεσμικό κείμενο του ΥΠΜΕ, παγκόσμιας χρήσης, αναγράφεται: «Το FIR Αθηνών από Εβρο μέχρι Μεγίστη οριοθετείται από τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας και τα ανατολικά της Ελλάδας». Η διατύπωση αυτή είναι παράνομη και παραποιεί την απόφαση ICAO 1950, που ορίζει ότι το FIR Αθηνών – Κωνσταντινούπολης καθορίζεται ΜΟΝΟΝ από τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας και όχι της Ελλάδας. Ετσι, η ελληνική κυβέρνηση έφτιαξε παράνομα θαλάσσια ελληνοτουρκικά σύνορα και μετέτρεψε τη διεθνή θάλασσα δυτικά του FIR Αθηνών – Κωνσταντινούπολης σε ελληνική κυριαρχία.
- Σε άλλο θεσμικό κείμενο του ΥΠΜΕ αναγράφεται το ίδιο και χειρότερο, διότι μετατρέπει το σύνολο της διεθνούς θάλασσας του FIR Αθηνών σε ελληνική κυριαρχία, ακόμα και στο Ιόνιο και στη Μεσόγειο. Δηλαδή, ΔΕΝ υπάρχουν χωρικά ύδατα, αφού το σύνολο της θάλασσας και του εναέριου χώρου του FIR Αθηνών είναι ελληνική κυριαρχία. Έτσι, όταν το FIR Αθηνών – Κωνσταντινούπολης φτάσει στο μέσον του Αιγαίου, θα ευθύνεται μόνο η Αθήνα που εν βλακεία εποίησε…