Ο πρωθυπουργός αναλώθηκε σε ανούσια επιχειρήματα, τύπου Μόνα Λίζα, αντί να παραθέσει το υπερόπλο το οποίο δικαιώνει πλήρως τις ελληνικές θέσεις έναντι τόσο του Βρετανικού μουσείου, όσο και της βρετανικής κυβέρνησης.
Σήμερα, στην πρωϊνή εκπομπή του στον Real FM, ο Νίκος Χατζηνικολάου υπενθύμισε πως ο Προκόπης Παυλόπουλος, κατά την διάρκεια της θητείας του ως Προέδρου της Δημοκρατίας, «έφερε στο φως» -μιλώντας γι’ αυτό εντός και εκτός Ελλάδας- ένα καίριο επιχείρημα υπέρ των θέσεων της Ελλάδας για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.
Ήταν η «μαρτυρία» του Λόρδου Kenneth Clark, ενός από τους σπουδαιότερους ιστορικούς Τέχνης του 20ού αιώνα που μετείχε για χρόνια στην διοίκηση των σπουδαιότερων πολιτιστικών ιδρυμάτων της Μεγάλης Βρετανίας.
Παραθέτουμε το κρίσιμο απόσπασμα της ομιλίας του Προκόπη Παυλόπουλου, όπως το διάβασε στην εκπομπή του ο Νίκος Χατζηνικολάου:
«Πάνω λοιπόν και σε αυτή τη βάση, ήδη από το 1842 η Ελλάδα άρχισε να διεκδικεί, με κάθε νόμιμο και πολιτισμικώς πρόσφορο μέσο, την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα.
Πρώτος σταθμός, η εναντίον του Έλγιν καταγγελία του τότε Γραμματέα της «εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας», Αλεξάνδρου Ραγκαβή.
1. Μεταγενεστέρως, το αίτημα της Ελλάδας για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα είχε, ήδη από το 1943, έναν «απρόσμενο» σύμμαχο στο πρόσωπο του Λόρδου Kenneth Clark, ο οποίος συγκαταλέγεται μεταξύ των σπουδαιότερων ιστορικών Τέχνης του 20ού αιώνα. Και ο οποίος, υπό την ιδιότητά του αυτή, μετείχε στη διοίκηση των σημαντικότερων σχετικών Βρετανικών Ιδρυμάτων.
Πηγή, από την οποία προκύπτει η κατά τ’ ανωτέρω «συνηγορία» του Λόρδου Kenneth Clark, είναι η μελέτη του James Stourton, «Kenneth Clark, Life, Art and Civilisation» (έκδ. William Collins, London, 2017, σελ. 318). Σε αυτή τη μελέτη καταγράφεται μια επιστολή του Kenneth Clark, με ημερομηνία 3 Σεπτεμβρίου 1943, προς τον Ιρλανδό ιστορικό Τέχνης Thomas Bodkin, η οποία φυλάσσεται στην Tate Gallery του Λονδίνου.
Σταχυολογώ, από την ως άνω επιστολή, το ακόλουθο απόσπασμα: «Κατά τρόπο παράλογο, είμαι υπέρ της επιστροφής των Ελγινείων στην Ελλάδα. Όχι όμως για να επανατοποθετηθούν στον Παρθενώνα, αλλά για να εκτεθούν σ’ ένα όμορφο κτίριο στην άκρη της Ακρόπολης, την κατασκευή του οποίου, νομίζω, θα έπρεπε να πληρώσει η Βρετανική Κυβέρνηση. Θα το έκανα για καθαρά συναισθηματικούς λόγους, ως έκφραση της υποχρέωσής μας στην Ελλάδα». (Tate, 8212, 1-1-17).»
Σημειώνουμε ότι αυτό το, ιστορικό και καθοριστικής σημασίας πραγματικά, επιχείρημα της Ελλάδας για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα που αποκάλυψε ο Προκόπης Παυλόπουλος το ξέρουν καλά, ήδη από το 2019, και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. Να όμως που αποφεύγουν «επιμελώς» να το χρησιμοποιήσουν. Π.χ. δεν θα ήταν μεγάλη επιτυχία του Κυριάκου Μητσοτάκη να το αναφέρει στην συνέντευξή του στο BBC, και μάλιστα ως επιχείρημα που προέρχεται από ένα κορυφαίο ειδικό Βρετανό;
Γιατί το κάνουν άραγε; Μα απλώς γιατί η αποκάλυψή του οφείλεται στον Προκόπη Παυλόπουλο και δεν θέλουν -το έχουν αποδείξει επανειλημμένα- να του αναγνωρίσουν τίποτα για την προεδρία του. Ο φθόνος και η μικρότητά τους απέναντι στον Προκόπη Παυλόπουλο δεν έχουν όριο.
Ευτυχώς που πραγματικοί δημοσιογράφοι, ξέρουν ν’ αποδίδουν «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι». Γι’ αυτό και η προσφορά του Προκόπη Παυλόπουλου δεν πρόκειται να «ταφεί», παρά τις «φιλότιμες» προσπάθειες των Μητσοτάκη και Μενδώνη, καθώς και της όλης επικοινωνιακής «κουστωδίας» του Κυριάκου.