Στο πρωθυπουργικό γραφείο εκτός από τις προειδοποιήσεις και τα εξώδικα που είχαν αποστείλει οι μηχανοδηγοί, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για την τραγική κατάσταση στου σιδηροδρομικού δικτύου, είχε φτάσει και μια προειδοποιητική επιστολή από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, όπως αποκαλύφθηκε σήμερα στην Εξεταστική για το έγκλημα στα Τέμπη.
Πρόκειται για την επιστολή που είχε υπογράψει ο πρώην συνδικαλιστής και μάρτυρας στην Εξεταστική, Παναγιώτης Παρασκευόπουλος και έρχεται να επιβεβαιώσει άλλη μια φορά ότι τα «δεν γνώριζα» που ακούστηκαν από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον πρώην υπουργό μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, ήταν ανεκδιήγητα ψέματα που αποτελούν προσβολή για τη μνήμη των θυμάτων.
Στην επιστολή του Π. Παρασκευόπουλου τονίζεται ότι ο ΟΣΕ βρισκόταν σε «ημιθανή» κατάσταση, με τραγικές ελλείψεις στο προσωπικό. «Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η μη αντιμετώπιση της κατάστασης εγκυμονεί κινδύνους και για την ασφάλεια των εργαζομένων αλλά και για την ασφάλεια της κυκλοφορίας» προειδοποιούσε ο κ. Παρασκευόπουλος ωστόσο η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός αδιαφόρησαν επιδεικτικά.
Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή:
«Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών επανειλημμένα με έγγραφα που έχει στείλει στους αρμόδιους φορείς, αλλά και με καθημερινές προφορικές οχλήσεις της, έχει αναδείξει τεκμηριωμένα το φλέγον πια ζήτημα της έλλειψης προσωπικού στον ΟΣΕ, ζητώντας επιτακτικά προσλήψεις.
Η τραγική έλλειψη προσωπικού στον Οργανισμό δεν αποτελεί ένα τετριμμένο συνδικαλιστικό αίτημα, αλλά μια αναγκαιότητα η οποία απορρέει από τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα της ασφαλούς λειτουργίας των Σιδηροδρόμων. Άλλωστε, σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, το 2010 η μελέτη της εταιρείας PRICE WATER HOUSE – που αποτέλεσε τη βάση για το τότε πρόγραμμα εξυγίανσης προέβλεπε για την εύρυθμη λειτουργία του ΟΣΕ 2.100 εργαζόμενους. Η μελέτη αυτή έγινε αποδεκτή από όλες τις Κυβερνήσεις και Διοικήσεις που έχουν διαχειριστεί την τύχη της χώρας και του Σιδηροδρόμου έως σήμερα και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι δεν υπήρξε οποιασδήποτε άλλη, που να αναφέρει κάτι διαφορετικό.
Σήμερα έντεκα (11) χρόνια μετά, οι συνεχείς αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης, οδηγούν σε τέλμα τον ΟΣΕ καθότι υπηρετούν μόνο 930 εργαζόμενοι. Το δε ηλικιακό προφίλ των υπηρετούντων, καταδεικνύει περίτρανα ότι ο Οργανισμός είναι ‹‹ημιθανής και στην εντατική››, αφού στα επόμενα 2-3 έτη θ’ αποχωρήσουν περίπου ακόμη 600 εργαζόμενοι και ο ΟΣΕ θα απωλέσει την τεράστια τεχνογνωσία που αυτοί διαθέτουν.
Όπως αντιλαμβάνεστε και πιθανά γνωρίζετε, για το επάγγελμα του σιδηροδρομικού δεν υπάρχει σχολή εκμάθησης ούτε εξασκείται στην αγορά εργασίας και άρα απαιτείται αρκετό χρονικό διάστημα εκπαίδευσης, προκειμένου να εισέλθουν οι νέοι εργαζόμενοι στην παραγωγική διαδικασία και υπ’ αυτή την έννοια καθιστά το πρόβλημα ακόμη δυσκολότερο και απαιτεί ενέργειες που έπρεπε ήδη να έχουν γίνει, καθώς τα χρονικά περιθώρια, λόγω της χρονοβόρας διαδικασίας προσλήψεων (ΑΣΕΠ κ.λ.π.) είναι σχεδόν απαγορευτικά για την άμεση ενίσχυση του οργανισμού.
Μετά τις πολυετείς αγωνιώδης προσπάθειές μας και τις καθημερινές προστριβές με τις Διοικήσεις του ΟΣΕ, ενημερωθήκαμε από το Διευθύνοντα Σύμβουλο, ότι έχει αποστείλει αίτημα, για διακόσιες ενενήντα(290) προσλήψεις εδώ και τέσσερις (4) μήνες, χωρίς ακόμα να έχει απαντηθεί. Στη μία και μοναδική συνάντηση της Ομοσπονδίας μας με τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, στο εν λόγω αίτημά μας, η απάντηση ήταν αρνητική, καθώς βασίστηκε σε αυθαίρετα στοιχεία που οδηγούσαν στο συμπέρασμα ότι ο ΟΣΕ δεν χρειάζεται προσωπικό αλλά σωστή κατανομή του υπάρχοντος. Η Ομοσπονδία μας κατέθεσε άμεσα στο Υπουργείο όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, τεκμηρίωσης του αιτήματός μας για προσλήψεις προσωπικού και η ορθότητά του, επιβεβαιώνεται και από την εισήγηση του σημερινού Διευθύνοντος Συμβούλου.
Αντιλαμβάνεται πλέον και ο πιο αδαής, ότι ο ΟΣΕ λειτουργεί πάνω σε μία κόκκινη γραμμή, καθώς η έλλειψη προσωπικού σε καίριες ειδικότητες δυσχεραίνει την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης και το μεταφορικό έργο των εταιρειών εκμετάλλευσης. Εκφράζουμε δε, το φόβο και την αγωνία μας, ότι η επί σειρά ετών διαμορφωμένη κατάσταση, δεν είναι αναστρέψιμη, αν δεν εξευρεθούν άλλες λύσεις για άμεσες προσλήψεις, καθώς ούτε ο πατριωτισμός των Σιδηροδρομικών, που εργάζονται με ανιδιοτέλεια, επαρκεί για να εξασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του Σιδηροδρόμου.
Οφείλουμε ακόμη να δηλώσουμε με σθένος, προς όλους τους αποδέκτες, ότι σε ενδεχόμενες δυσμενείς εξελίξεις, δεν μπορεί να αποδοθούν ευθύνες στο προσωπικό, κατά τη συνήθη πρακτική του ανθρώπινου λάθους, καθώς αυτές θα είναι απόρροια της τραγικής κατάστασης που έχει έως σήμερα διαμορφωθεί. Βάσει των ανωτέρω στοιχείων, που περιγράφουν την τραγική έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η μη αντιμετώπιση της κατάστασης εγκυμονεί κινδύνους και για την ασφάλεια των εργαζομένων αλλά και για την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Ως εκ τούτου, κάνουμε έκκληση, προς όλους σας, ζητώντας ν’ αντιληφθείτε την κρισιμότητα της κατάστασης.
Αναμένοντας τη θετική ανταπόκρισή σας στο αίτημά μας, δηλώνουμε ότι συνδικάτα και εργαζόμενοι θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να παραμείνει ο Σιδηρόδρομος το πιο ασφαλές και αξιόπιστο μεταφορικό μέσο».