Νέα δικογραφία με στοιχεία για τη συγκάλυψη στα Τέμπη, διαβιβάστηκε στη Βουλή Περιλαμβάνει καταθέσεις – φωτιά, για το μπάζωμα στον τόπο του εγκλήματος, για το οποίο είναι ήδη κατηγορούμενοι ο πρώην περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός και τρία στελέχη της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας και της Πολιτικής Προστασίας.
- Από τη Μαίρη Μπενέα
Η δικογραφία διαβιβάστηκε αμελλητί στη Βουλή από την Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Βιργινία Σακελλαροπούλου, η οποία όταν ενημερώθηκε και διάβασε τις καταθέσεις – δυναμίτη, έκρινε ότι, ενεργοποιείται ο νόμος περί ευθύνης Υπουργών, καθώς μεταξύ άλλων, γίνεται αναφορά σε πολιτικά πρόσωπα, όπως στον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Τριαντόπουλο, ο οποίος μαζί με τον πρώην περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό, και τον Γενικό Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών Ξιφαρά Ιωάννη, συμμετείχαν στις συσκέψεις, για το μπάζωμα.
Ο μοναδικός που όρθωσε ανάστημα
Ξεχωρίζει η κατάθεση του Διοικητή της Τροχαίας Λάρισας, καθώς ήταν ο μοναδικός, που όρθωσε ανάστημα, όταν τα κυβερνητικά στελέχη, που μαζί με τον πρώην Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό βρίσκονταν στο σημείο της τραγωδίας δύο ημέρες αργότερα, προσπαθούσαν να υφαρπάξουν την έγκριση των αστυνομικών και πυροσβεστικών Αρχών, για το μπάζωμα του σημείου, με πρόσχημα την αποκατάσταση της κυκλοφορίας των τραίνων.
Όλοι οι παρόντες έδωσαν θετική απάντηση, εκτός από το Διοικητή της Τροχαίας Λάρισας, ο οποίος αναφέρει: «Aπάντησα ότι, κακώς ζητά από εμένα απάντηση θετική ώστε να προχωρήσει και κατηγορηματικά του τόνισα ότι, είμαι αναρμόδιος, για το θέμα και θα πρέπει να απευθυνθεί και να ζητήσει την έγκριση των ανακριτικών Αρχών”!». Όπως αναφέρει ο μάρτυρας, η κατάθεση του οποίου εκθέτει ευθέως την πολιτική ηγεσία, αλλά και τις αστυνομικές Αρχές, «στη συνάντηση, όπου κ. Αγοραστός μας σύστησε τους συμμετέχοντες στη συνάντηση αυτή. Ηταν ο κ, Τριαντόπουλος (Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας), ο κ. Ξιφαράς Ιωάννης Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών, ο Αστυνομικός Διευθυντής Λάρισας κ. Χαρακόπουλος Αγάπιος, ο Αστυνομικός Υποδιευθυντής κ. Μπαντής Αθανάσιος από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, αν δεν κάνω λάθος ήταν ο στρατηγός κ. Φαλάρας Ευάγγελος και ο ταξίαρχος κ. Μητσογιάννης Ευάγγελος, κάποιος από την ΕΜΑΚ, δεν θυμάμαι ποιός, ο κ. Καράλης από την Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας, από τον ΟΣΕ ή ΕΡΓΟΣΕ ο κ. Μοσχόπουλος».
Στην κατάθεση, που έδωσε στις 16 Μαΐου 2024, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας, αναφέρει: «Είμαι αστυνομικός, στο βαθμό του Αστυνομικού υποδιευθυντή και υπηρετώ στο Τμήμα Συλλογής και Διαχείρισης Πληροφοριών της Γενικής Πληροφορικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας…. Την περίοδο εκείνη υπηρετούσα στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας ως Διοικητής της Υπηρεσίας αυτής. Το δυστύχημα έγινε στην περιοχή Ευαγγελισμός του Δ. Τεμπών, εκτός της περιοχής αρμοδιότητας του Τ.Τ. Τεμπών. Ειδοποιήθηκα για το δυστύχημα και τη σοβαρότητα του από τον αξιωματικό υπηρεσίας του τότε τμήματος μου και άμεσα έσπευσα στην υπηρεσία. Άμεσα με τη σειρά μου ειδοποίησα όσο περισσότερους αστυνομικούς της υπηρεσίας μου μπορούσα, προκειμένου και αυτοί να σπεύσουν να βοηθήσουν. Όταν έφτασα στο κτίριο της ΔΑ Λάρισας πήγα στο Κέντρο Επιχειρήσεων (R/T 100), προκειμένου να ενημερωθώ γιά το τι συνέβη. Εκτός από τους διαβιβαστές του κέντρου εκεί ήταν (τότε) Αστ/κος Διευθυντής Πελεκάνης Ευάγγελος, ο οποίος υποθέτω ότι, συντόνιζε τις αστυνομικές δυνάμεις, που έσπευδαν τόσο στο σημείο του δυστυχήματος, όσο και στα δυο νοσοκομεία της πόλης της Λάρισας, που υποδέχονταν ασθενοφόρα, με τραυματίες και σωρούς νεκρών, αλλά και τραυματίες, που πήγαιναν με δικά τους μέσα, καθώς και άλλα θέματα. Στο σημείο του δυστυχήματος βρισκόταν ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λάρισας, Αστυνομικός Διευθυντής Χαρακόπουλος Αγάπιος, με αστυνομικές δυνάμεις, καθώς και δυνάμεις άλλων υπηρεσιών. Όταν αντιλήφθηκα τι συνέβη και δίχως να έχουμε πολλές λεπτομέρειες για το δυστύχημα, πήγα μαζί με συνάδελφο μου στο Σταθμαρχείο του ΟΣΕ Λάρισας, προκειμένου να δούμε από κοντά το σταθμάρχη και να μας εξηγήσει τι συνέβη».
Όπως αναφέρει συνάντησαν τον σταθμάρχη Σαμαρά Βασίλειο και στην ερώτηση τους τι συνέβη κι εκείνος απάντησε ότι, δεν επανέφερε στην κανονική του θέση ένα κλειδί στη θέση Μεζούρλα – Λάρισας κι έτσι το τραίνο Intercity IC62, το οποίο κινείτο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, εισήλθε και κινούνταν σε άλλο ρεύμα κυκλοφορίας (καθόδου από Θεσσαλονίκη) και όχι σε αυτό, που έπρεπε κανονικά να κινείται (ανόδου από Αθήνα).
Σε άλλο σημείο ο μάρτυρας αναφέρει ότι, έγινε έλεγχος μέθης (αλκοτεστ) στο σταθμάρχη, όπως και στον κλειδούχο. Επίσης παραγγέλθηκε λήψη αίματος και ούρων και από τους δύο.
Ποίοι ήταν στην κρίσιμη συνάντηση
Και φτάνουμε στο κρίσιμο σημείο της κατάθεσης του, όπου ο αξιωματικός της Τροχαίας ερωτάται από την Εισαγγελέα Πρωτοδικών Λάρισας Αθανασία Υφαντή:
– Δεν είχατε φυσική παρουσία στον τόπο του δυστυχήματος;
«Φυσική παρουσία είχα για πρώτη φορά απόγευμα προς βράδυ της 3/3/2023, που μου τηλεφώνησε ο τότε περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Αγοραστός Κωνσταντίνος, καλώντας με να πάω να τον βρω στα Τέμπη, στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Πράγματι πήγα εκεί και είδα ότι, εκτός από μένα στη συνάντηση ήταν και άλλοι εκπρόσωποι εμπλεκομένων με το δυστύχημα φορέων. Μόλις έφτασαν όλοι, ο κ. Αγοραστός μας σύστησε τους συμμετέχοντες στη συνάντηση αυτή. Ηταν ο κ, Τριαντόπουλος (Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας), ο κ. Ξιφαράς Ιωάννης Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών, ο Αστυνομικός Διευθυντής Λάρισας κ. Χαρακόπουλος Αγάπιος, ο Αστυνομικός Υποδιευθυντής κ. Μπαντής Αθανάσιος από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, αν δεν κάνω λάθος ήταν ο στρατηγός κ. Φαλάρας Ευάγγελος και ο ταξίαρχος κ. Μητσογιάννης Ευάγγελος, κάποιος από την ΕΜΑΚ, δεν θυμάμαι ποιός, ο κ. Καράλης από την Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας, από τον ΟΣΕ ή ΕΡΓΟΣΕ ο κ. Μοσχόπουλος. Ενδέχεται να συμμετείχαν κι αλλοι, τους οποίους να μην θυμάμαι τώρα.
Ο κ. Αγοραστός μας ενημέρωσε ότι, έπρεπε να εξετάσουμε άμεσα, στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, το ενδεχόμενο της αποκατάστασης της κυκλοφορίας των τραίνων, να φτιαχτούν δηλαδή οι γραμμές και οποιαδήποτε άλλη ζημιά είχε υποστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο στο σημείο. Ρώτησε την ΕΜΑΚ, εάν έχουν ολοκληρώσει το έργο τους στο σημείο και έλαβε θετική απάντηση. Ρώτησε την Πυροσβεστική το ίδιο και επίσης έλαβε θετική απάντηση. Ρώτησε και μένα και του απάντησα ότι, κακώς ζητά από εμένα απάντηση θετική ώστε να προχωρήσει και κατηγορηματικά του τόνισα ότι, είμαι αναρμόδιος, για το θέμα και θα πρέπει να απευθυνθεί και να ζητήσει την έγκριση των ανακριτικών Αρχών.
Ποιός έδωσε την εντολή;
Του είπα ότι, πλέον η δικογραφία από 2/2/23 δεν είναι στα χέρια της Τροχαίας, αλλά η υπόθεση έχει ανατεθεί σε ανακρίτρια. Είπα επίσης ότι, σύμφωνα με το Ειδικό Σχέδιο Ανθρώπινων Απωλειών μόνος αρμόδιος στην περίπτωση μας να αποφασίσει την αποκλιμάκωση – ελευθέρωση του σημείου είναι η ανακριτική Αρχή. Θεωρώντας τον εαυτό μου αναρμόδιο, αποχώρησα από τη συζήτηση, αφήνοντας στο σημείο μαζί με όλους τους άλλους τον διευθυντή μου Α/Δ κ. Χαρακόπουλο. Οπως είπα όμως, για να είμαι απολύτως ακριβής, απεχώρησα πριν τη λήξη της συνάντησης, οπότε δεν μπορώ να πω μα απόλυτη βεβαιότητα, ποιός ήταν αυτός, που τελικά έδωσε την εντολή, για τις εργασίες αποκατάστασης των γραμμών και επίστρωσης του σημείου με πίσσα. Δεν γνωρίζω εάν υπήρξε οποιαδήποτε άλλη ανάλογη συνάντηση, καθώς και να έγινε, δεν κλήθηκα. Στο σημείο του δυστυχήματος δεν μετέβην ξανά, μετά από αυτή τη ημέρα.
Σε άλλη ερώτηση της εισαγγελέα, για το «ποιός έδωσε την εντολή, για την απομάκρυνση των χωμάτων και των λοιπών υλικών, που εν συνεχεία μεταφέρθηκαν με Ι.Χ.Φ σε ιδιόκτητο οικόπεδο, ποιός έδινε γενικά εντολές – οδηγίες στα φορτηγά;, o μάρτυρας μεταξύ άλλων απάντησε: «Oι ενισχυτικές δυνάμεις μάλιστα διατάσσονταν (βάσει της διαταγής), να βρίσκονται έγκαιρα στο σημείο του δυστυχήματος και να εκτελέσουν υπηρεσία, σύμφωνα με τις εντολές του Διευθυντή της ΔΑ Λάρισας, Αστυνομικού Διευθυντή κ. Χαρακόπουλου Αγάπιου»...
Η αποκαλυπτική κατάθεση μητέρας θύματος
Συγκλονίζει η κατάθεση της Μαρίας Θεοδωρή, που έχασε το γιό της Βάιο Βλάχο, 34 ετών, στο τραίνο – φέρετρο, η οποία αποκαλύπτει πως όταν ρώτησε το ιδιοκτήτη του αμμορυχείου, όπου είχαν μεταφερθεί τα χώματα από το σημείο του δυστυχήματος, γιατί έγιναν όλα τόσο γρήγορα, της απάντησε ότι, του είπαν “πως έπρεπε να γίνουν οι εργασίες γρήγορα, για να είναι καθαρισμένος ο χώρος, ώστε να μπορούν να έρχονται οι συγγενείς των θυμάτων να ανάβουν κεράκι“!!!
Αναφέρει στην κατάθεση της: «Από τους πρώτους μήνες του δυστυχήματος κυκλοφορούσε η φήμη μεταξύ των συγγενών ότι, υπήρχαν χώματα από τον τόπο του δυστυχήματος, που είχαν χαρακτηριστεί ως “μη χρήσιμα”. Κάποιοι συγγενείς είχαν ψάξει, χωρίς αποτέλεσμα. Στις 13.3. 2024 είχαμε με το σύζυγο μου την πληροφορία από κάποιους άλλους συγγενείς θυμάτων ότι, ίσως υπάρχει κάτι σε ένα αμμορυχείο κοντά στον τόπο του δυστυχήματος. Ψάξαμε στους χάρτες της google και βρήκαμε ότι, υπήρχε πολύ κοντά το αμμορυχείο των αδελφών Παντρεμένων. Στις 15.3.2024 πήγαμε και ερευνήσαμε γύρω από το αμμορυχείο, έξω από την περίφραξη του, αλλά δεν βρήκαμε κάτι, που να έμοιαζε με όγκους χωμάτων. Συνεχίσαμε βόρεια από το αμμορυχείο στο χωματόδρομο, γιατί από μακριά έβλεπα όγκους με χώματα σε μεγάλη έκταση. Όταν πλησιάσαμε ήμασταν σχεδόν σίγουροι ότι, βρήκαμε αυτό που ψάχναμε”. Όπως αναφέρει η μάρτυρας την επόμενη ημέρα ήρθαν σε επαφή με τον ιδιοκτήτη του αμμορυχείου, ο οποίος “με πολύ σεβασμό δέχτηκε να μιλήσει μαζί μας”.
«Έγινε απομάκρυνση κρίσιμου αποδεικτικού υλικού και επικάλυψη του με “τρίτα” υλικά!»
Σε άλλο σημείο η μητέρα του 34χρονου θύματος του τραίνου αναφέρει: «Τον ρώτησα γιατί έγιναν τόσο γρήγορα όλες οι εργασίες και μου είπε και μου απάντησε ότι, του είπαν πως έπρεπε να γίνουν οι εργασίες γρήγορα, για να είναι καθαρισμένος ο χώρος, ώστε να μπορούν να έρχονται οι συγγενείς των θυμάτων να ανάβουν κεράκι”!!! Και συνεχίζει: “Προσωπικά αμφισβητώ ότι, αυτός ήταν ο λόγος της επίσπευσης. Επίσης μας έδειξε πολλές φωτογραφίες και βίντεο, που είχε αποθηκευμένα στο δικό του κινητό, όπου φαινότανε η εξέλιξη των εργασιών“.
Ενώ επισημαίνει: “Έχω στην κατοχή μου και σας εγχειρίζω ένα δεκαεπτασέλιδο υπόμνημα με φωτογραφίες της πυροσβεστικής, που υπάρχουν στη δικογραφία και με ακριβή παράθεση των γεγονότων από τις 02.00 της 1 – 3 – 2023 έως και τις 6 – 3- 2023, με βάση πάντοτε στοιχεία, που υπάρχουν στη δικογραφία και κάποια διαθέσιμα από τον Τύπο. Το υλικό αυτό αποδεικνύει ότι, έγινε απομάκρυνση κρίσιμου αποδεικτικού υλικού από το χώρο του δυστυχήματος και επικάλυψη του με “τρίτα” υλικά, κάτι το οποίο δεν επιτρέπεται“.
Και συμπληρώνει η μάρτυρας: “Eπιπλέον στις 11 ή 12 -3 – 2023 περιήλθε στο γιό μου Βαγγέλη Βλάχο πληροφορία από αστυνομικό, ο οποίος επιχειρούσε στον τόπο του δυστυχήματος, ότι ”κάποιο υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος “με πολλά γαλόνια”, στο οποίο δεν μπορείς να πεις όχι, έδωσε εντολή να καθαριστούν όλα αμέσως, γιατί μέχρι την Κυριακή πρέπει να είναι όλα λαμπίκο“.
Πηγή: Εστία της Κυριακής
ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ, ΑΣ ΔΕΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ “”ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ του Αιώνα! Ανατριχιαστικά ευρήματα στα Τέμπη – Τα Σκόπια ξεσκεπάζουν τον Μητσοτάκη”” …στο utube.
Πως κοιμαστε τα βράδια ρε λαμόγια; Δεν ντρέπεστε; Φιλότιμο δεν έχετε; Νόμος περί ευθύνης υπουργών σου λέει όλοι μια συμμορία, και δικαιοσύνη διορισμένη και αυτή από την εκάστοτε κυβέρνηση, δημοκρατία σου λέει μετά.
Η εγκληματική οργάνωση Νέα Δημοκρατία σε όλο το ποταπό της μεγαλείο.
Άνθρωποι του απλού ποινικού διοικούν την χώρα. Εγκληματίες περιφερειάρχες, εγκληματίες υφυπουργοί, εγκληματίες υπουργοί, εγκληματίες βίσματα στους τοπικούς σταθμούς. Κι από πάνω ο Capo de tutti i capi, ο Godfather.
Πρόκειται μακράν και άνευ σύγκρισης με την πιο επικίνδυνη κυβέρνηση από εποχής του παρακράτους, της χούντας και των συνεργατών της Κατοχής – μόνο τότε η χώρα κυβερνήθηκε από δολοφόνους κι εγκληματίες.
Κάθε μία από αυτές τις στιγμές ήταν ευθύνη της ελληνικής δεξιάς όπως και η σημερινή.
Ναι, αλλά οι υπεύθυνοι εγκληματίες, δεν είναι επίορκοι υπάλληλοι στον ΕΦΚΑ… Μόνο εκεί γίνονται τα δέοντα.