«Φίλε, δεν το πιστεύω. Κάνουμε βόλτα με το μετρό Θεσσαλονίκης». Η φράση αυτή κυριαρχούσε στο πρώτο δρομολόγιο του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου. Η εύλογη δυσπιστία, που είχε καλύψει σαν πέπλο το έργο τα τελευταία πολλά χρόνια, διαλύθηκε, δίνοντας τη θέση της στον ενθουσιασμό και στη συγκίνηση. Η έντονη βροχόπτωση δεν πτόησε τους Θεσσαλονικείς. Έξω από τις εισόδους των 13 σταθμών σχηματίστηκαν ουρές, με ανθρώπους όλων των ηλικιών να ανυπομονούν να επιβιβαστούν για πρώτη φορά στο μετρό. Και στις 13.29 δόθηκε το εναρκτήριο λάκτισμα. Η τελετή εγκαινίων ολοκληρώθηκε, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πάτησε το κουμπί και το ταξίδι του μετρό ξεκίνησε.
- Του Βασίλη Παπακωνσταντόπουλου
Οι συρμοί γέμισαν κόσμο και συναισθήματα. Τα τελευταία ψήγματα καχυποψίας εξαφανίστηκαν. Ο ενθουσιασμός και η συγκίνηση κυριαρχούσαν. Τα πρόσωπα άστραφταν από χαρά, το ίδιο και τα φλας από τα κινητά. Ενδεχομένως να καταγράφηκε νέο ρεκόρ selfies, καθώς όλοι ήθελαν να αποτυπώσουν σε μία φωτογραφία την ιστορική αυτή στιγμή.
«Είμαστε στο μετρό, είμαστε στο μετρό» τραγουδούσε χοροπηδώντας ένα κοριτσάκι. Δίπλα οι γονείς της δεν σταματούσαν να χαμογελούν, πιθανότατα ήταν στην ηλικία της όταν άκουσαν πρώτη φορά ότι θα κατασκευαστεί μετρό στη Θεσσαλονίκη. «Μετρό ακούγαμε και μετρό δεν βλέπαμε. Δεν θα το πίστευα αν δεν το έβλεπα με τα μάτια μου» έλεγε, συγκινημένος, ένας μεσήλικας στη σύζυγό του, η οποία τον αγκάλιασε στοργικά. Στον επόμενο σταθμό κάλυψαν τα πάντα τα γέλια και οι φωνές μιας παρέας νεαρών. «Παιδιά, έχουμε μετρό! Θα κατεβαίνουμε με το μετρό στο κέντρο για καφέ! Απίστευτο!» έλεγαν με ενθουσιασμό, με τους υπόλοιπους επιβάτες να χαμογελούν. Τα πρώτα δρομολόγια αποτέλεσαν και τόπο συνάντησης γνωστών και φίλων, καθώς η Θεσσαλονίκη είναι ένα «μεγάλο χωριό», όπως είπε μία κυρία που δεν σταματούσε να βιντεοσκοπεί την παρθενική της διαδρομή.
Το αδιαχώρητο επικρατούσε και στους σταθμούς, με αυτόν της Βενιζέλου να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Μεγάλη ήταν η συγκίνηση και όσων εργάστηκαν για την κατασκευή και την ολοκλήρωση αυτού του πολύπαθου έργου. «Παιδιά, τα καταφέραμε» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, απευθυνόμενους με χαρά στους εργαζομένους. Πρόκειται για ένα ταραχώδες ταξίδι, που ξεκίνησε από τα τέλη της δεκαετίας του ’80 με την περίφημη τρύπα του Σωτήρη Κούβελα (ο οποίος έδωσε το «παρών» στην τελετή εγκαινίων) και ουσιαστικά άρχισε να βρίσκει τον βηματισμό του το 2003, όταν η πρόσφατα εκλιπούσα Βάσω Παπανδρέου δημοπράτησε εκ νέου το έργο ως δημόσιο, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το 2006, ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, υπέγραψε τη σχετική σύμβαση και 18 χρόνια αργότερα η Θεσσαλονίκη απέκτησε επιτέλους μετρό, γυρίζοντας σελίδα.
«Στο μετρό καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της Ελλάδας που θέλουμε να αφήσουμε πίσω» ανέφερε ο πρωθυπουργός. Το έργο, πάντως, δεν αποτέλεσε την εξαίρεση στον κανόνα, καθώς παρουσιάστηκαν τα πρώτα παρατράγουδα.
Τέλος, παρά τη γενική ικανοποίηση, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που εξέφρασαν τον προβληματισμό τους σε σχέση με τις δυνατότητες πρόσβασης στους σταθμούς του από περιοχές της πόλης που δεν εξυπηρετεί η βασική γραμμή.
Πηγή: Εφημερίδα Δημοκρατία
Διαβάστε ακόμα:
- Τι χαράσσουν οι γραμμές
- Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο Μητσοτάκης εκτός από το κουμπί πάτησε και τα αρχαία…
- Υποψήφιος πρωθυπουργός το… 2027 ο Μητσοτάκης – «Σφίγγα» για ΠτΔ
- Ανάρτηση έπος από τον ΠΑΟΚ για το Μετρό Θεσσαλονίκης