Δεν είναι μόνο ο πρώην Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και νυν υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Τριαντόπουλος, που «έγινε… θυσία» (σ.σ. κατά τη γνωστή λαϊκή ρήση) για τον Κυριάκο Μητσοτάκη, οδηγούμενος σε παραίτηση ενόψει της Προανακριτικής για την υπόθεση της πολύνεκρης τραγωδίας των Τεμπών.
- Από τη Μαίρη Μπενέα, εφημερίδα «Εστία της Κυριακής»
Ο δρόμος της ποινικής διαδικασίας, στον οποίον «οδηγείται» η Δικαιοσύνη μέσω των τρένων των Τεμπών, ενδέχεται να αναδείξει ποινικές ευθύνες για τέσσερα ακόμη πολιτικά πρόσωπα, που φέρονται εμπλεκόμενα στην υπόθεση μέσω της σύμβασης 717, η οποία ελέγχεται για τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών στα Τέμπη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ειδικός εφέτης ανακριτής Λάρισας, βρίσκεται σε κομβικό σημείο της έρευνας του, από το οποίο θα εξαρτηθεί η πορεία της υπόθεσης προς δύο κατευθύνσεις:
To πρώτο αφορά το εάν θα παραπεμφθούν στη Βουλή, με τη διαδικασία του νόμου περί ευθύνης υπουργών και άλλα πολιτικά πρόσωπα πλην του Τριαντόπουλου, για τον οποίο το ΠΑΣΟΚ υπέβαλλε αίτημα για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής.
Και το δεύτερο αφορά την τελική μορφή που θα λάβει το κατηγορητήριο και κυρίως εάν θα «χρεωθούν» οι θάνατοι στην σύγκρουση, δηλαδή στο σταθμάρχη, στους αξιωματούχους του ΟΣΕ και στη ΡΑΣ και όχι στο παράνομο φορτίο, που ενδεχομένως μετέφερε το τρένο.
Ας τα πάρουμε από την αρχή: Η παραίτηση υπό… προθεσμία του υφυπουργού Χρήστου Τριαντόπουλου, ο οποίος δήλωσε ότι «με την απόφαση για σύσταση της Επιτροπής θα παραιτηθώ από τη θέση του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας προς διευκόλυνση της διαδικασίας και του έργου της Κυβέρνησης», ήταν αποτέλεσμα της αποστολής στη Βουλή δικογραφίας για το μπάζωμα.
![](https://www.newsbreak.gr/wp-content/uploads/2025/02/triantopoulos.jpg)
Ως γνωστόν, από τις αρχές Αυγούστου 2024, η Αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Βιργινία Σακελλαρόπουλου απέστειλε στη Βουλή συμπληρωματική δικογραφία για το μπάζωμα (όπως είχε αποκαλύψει η «Εστία της Κυριακής» τότε). Η έντιμη και τυπική ανώτατη εισαγγελέας, η οποία έτυχε να υπηρετεί στο τμήμα διακοπών Αυγούστου του Αρείου Πάγου, μόλις διαπίστωσε ότι εγείρεται ζήτημα εφαρμογής του άρθρου 86 του Συντάγματος για τον κ. Τριαντόπουλο, αμελλητί, όπως διατάσσει την δικαστική εξουσία ο συνταγματικός νομοθέτης, διαβίβασε τον φάκελο στη Βουλή των Ελλήνων, για να κινηθεί η διαδικασία του νόμου περί ευθύνης υπουργών.
Ελέγχονται τέσσερα πολιτικά πρόσωπα
Το επόμενο σκαλοπάτι της έρευνας για τη σύγκρουση των δύο τρένων φέρνει τον ειδικό εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη αντιμέτωπο με το ενδεχόμενο να στείλει τη δικογραφία στη Βουλή για τέσσερα πολιτικά πρόσωπα, τα οποία ελέγχεται εάν γνώριζαν ότι η σύμβαση 717, που είχε υπογραφεί το 2014 με ορίζοντα υλοποίησης το 2016, δεν είχε υλοποιηθεί, με αποτέλεσμα τη μη εφαρμογή του συστήματος της τηλεδιοίκησης, της τοποθέτησης σηματοδοτών και εν γένει του εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου.
Τα πρόσωπα αυτά είναι ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχιλλέα Καραμανλής και ο τότε υφυπουργός του. Επίσης είναι και ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών επί ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης, όπως και ο τότε υφυπουργός του. Η εμπλοκή του κ. Σπίρτζη, όπως και του τότε αρμόδιου υφυπουργού στην ανάκριση για τα Τέμπη, ενδέχεται να προκύψει, καθώς η έρευνα του κ. Μπακαΐμη ξεκινάει από το 2016, όταν ήταν κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ. Σαφώς υπάρχει το ενδεχόμενο παραγραφής των αδικημάτων, για τα πολιτικά πρόσωπα του ΣΥΡΙΖΑ. Ωστόσο, ακόμη κι έτσι, εάν ο ανακριτής προσκρούσει σε στοιχεία που τους αφορούν, είναι υποχρεωμένος από το νόμο να διαβιβάσει τη δικογραφία στη Βουλή.
![](https://www.newsbreak.gr/wp-content/uploads/2025/02/karamanlis-ax.jpg)
Σε λίγες ημέρες το πόρισμα του Μετσοβίου
Καθοριστικής σημασίας για το εάν θα αποστείλει ο εφέτης ανακριτής τη δικογραφία στη Βουλή για τους πρώην υπουργούς και υφυπουργούς, είναι το τι θα υποστηρίξουν τα πρώην διευθυντικά στελέχη του Υπουργείου Μεταφορών, που αναμένεται να απολογηθούν για αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος στα τέλη Φεβρουαρίου.
Το πόρισμα του πραγματογνώμονα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που αναμένεται να φτάσει στα χέρια του εφέτη ανακριτή σε λίγες ημέρες, είναι το δεύτερο καθοριστικής σημασίας στοιχείο για την εξέλιξη της υπόθεσης των Τεμπών. Το κυριότερο ερώτημα στο οποίο αναμένεται να απαντά είναι το εάν η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε τις απαγορευμένες ουσίες ξυλόλιο και τουλόλιο, που χρησιμοποιούνται για τη νόθευση των καυσίμων.
![](https://www.newsbreak.gr/wp-content/uploads/2025/02/spirtzis.jpg)
Ο «κλοιός» για την κυβέρνηση Μητσοτάκη σφίγγει μετά την αποκάλυψη του ηχητικού του 112, όπου ορισμένα από τα θύματα ακούγονται να μιλάνε, καθώς κατάφεραν να επιζήσουν της σύγκρουσης και βρήκαν φρικτό θάνατο από τη έκρηξη και τη φωτιά που ακολούθησε! Μάλιστα, βάσει έρευνας του Πανεπιστημίου της Γάνδης, την οποία επικαλούνται οι συγγενείς των θυμάτων, οι επιστήμονες έκαναν ακριβή εκτίμηση για τα αίτια της μεγάλης έκρηξης και πυρκαγιάς που ξέσπασε μετά τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη πριν από δύο χρόνια, στη χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία που γνώρισε η χώρα, όταν 57 άνθρωποι έχασαν με φρικτό τρόπο τη ζωή τους.
Χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό του ειδικού εργαστηρίου τους, καθώς και το καινοτόμο σύστημα ανάλυσης τεχνητής νοημοσύνης (AI) που έχουν δημιουργήσει, οι Βέλγοι επιστήμονες φέρεται να κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που ακολουθούσε τους δύο κινητήρες του τρένου, μετέφερε φορτίο εύφλεκτων υγρών, που ήταν μεταξύ 3,5 και 4 τόνων!
Άγνωστο παραμένει ακόμη, εάν το ενδεχόμενο της έκρηξης και της φωτιάς επιβεβαιωθεί και από το πόρισμα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, καθώς μετά από μια τέτοια εξέλιξη θα πρέπει να επεκταθεί το κατηγορητήριο και για άλλες πράξεις, όπως κακουργηματική έκθεση. Ήδη οι επιστήμονες, που ορίστηκαν τεχνικοί σύμβουλοι από συγγενείς θυμάτων έχουν διαγνώσει ότι, τουλάχιστον 27 από τα θύματα που βρέθηκαν απανθρακωμένα, ενδεχομένως επέζησαν της σύγκρουσης, αλλά πέθαναν από τη φωτιά.
Νομικοί ελιγμοί για να «χαμηλώσουν» οι ποινικές συνέπειες
Σύμφωνα με νομικούς κύκλους, το ενδεχόμενο αποκάλυψης απαγορευμένης ουσίας στην εμπορική αμαξοστοιχία ενδέχεται να οδηγήσει σε νομικούς ελιγμούς για να «χαμηλώσουν» οι ποινικές συνέπειες. Οι ίδιες πηγές υποστήριζαν ότι, είναι πιθανόν να «χρεωθούν» στη φωτιά από την έκρηξη μόνον οι θάνατοι πέντε από τους 57 νεκρούς και όχι οι 27, όπως ισχυρίζονταν εξ αρχής οι πραγματογνώμονες των συγγενών των θυμάτων, καθώς είναι πολύ δύσκολο να αποδειχτεί ότι και οι 27 επέζησαν της σύγκρουσης και πέθαναν απανθρακωμένοι.
Κατά τις ίδιες πηγές, αυτό μπορεί να προκύψει με την επίκληση του ηχητικού του 112, όπου πέντε από τα θύματα ακούγονται να μιλάνε, λίγο πριν «σβήσουν». Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ακόμη και να προκύψει από το πόρισμα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου η μεταφορά ξυλόλιου, στις νομικές σκέψεις του κατηγορητηρίου αναμένεται να κυριαρχήσει ως γενεσιουργός αιτία του δυστυχήματος και κατά συνέπεια και των θανάτων η σύγκρουση των αμαξοστοιχιών που προκάλεσε θανατηφόρα διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών.
Κατά τις ίδιες νομικές σκέψεις, ακόμη και εάν αποδειχτεί ότι ορισμένοι θάνατοι επήλθαν από τη φωτιά μετά την έκρηξη του φορτίου, χρονικά η σύγκρουση των τρένων προηγείται, με αποτέλεσμα το αδίκημα της διατάραξης συγκοινωνιών να «απορροφά» νομικά το αδίκημα της έκθεσης στην πυρκαγιά που ακολούθησε. Με δυο λόγια, για όλα φταίει ο… σταθμάρχης!