Καθυστερημένα και αναποτελεσματικά αντιδρά η Ελλάς στις συμφωνίες αγορά οπλικών συστημάτων ή επενδύσεων σε αμυντικές βιομηχανίες ευρωπαϊκών χωρών από την Τουρκία.
- Εφημερίδα Εστία
Μετά την Γαλλία προς την οποία διεμαρτυρήθη για την πρόθεση πωλήσεως προς την Τουρκία των βλημάτων αέρος-αέρος Meteor, η Αθήνα ανησυχεί και σχετικώς προς την πώληση της ιταλικής εταιρείας Piaggio Aerospace στην τουρκική Baykar. Στο περιθώριο αυτών των αντιδράσεων ευρίσκεται η δυσαρέσκεια της Ελλάδος έναντι της Ισπανίας και της Γερμανίας, εταιρείες από τις οποίες μετέχουν στις κοινοπραξίες από τις οποίες οι Τούρκοι, προτίθενται να αγοράσουν οπλικά συστήματα.
Όσον αφορά τα βλήματα Meteor, όταν η Ελλάς τα αγόρασε δεν μερίμνησε να περιληφθεί στο σχετικό συμβόλαιο ρήτρα αποκλεισμού άλλης χώρας (εν προκειμένω της Τουρκίας) η οποία θα καθιστούσε αδύνατη την πώλησή τους σε αυτήν. Η ρήτρα αμοιβαίας αμυντικής συνδρομής που υπάρχει στην ελληνο-γαλλική αμυντική συμφωνία, ουδεμία εφαρμογή μπορεί να έχει όσον αφορά στους αμυντικούς εξοπλισμούς και στις πωλήσεις σε τρίτες χώρες. Να σημειωθεί ότι η Ελλάς, αν και διατηρεί τις μεγαλύτερες Ένοπλες Δυνάμεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι παντελώς απούσα από τις εξελίξεις στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας. Πέρα από μια συμμετοχή στο βλήμα αέρος-αέρος Iris-T, δεν κατόρθωσε να πάρει μερίδιο ούτε από τις κολοσσιαίες πωλήσεις πυρομαχικών προς την Ουκρανία, οι οποίες απετέλεσαν ανάσα ζωής για τα εργοστάσια πολλών ευρωπαϊκών κρατών. Ως εκ τούτου δεν έχει δυνατότητα παρεμβάσεως στις βιομηχανικές εξελίξεις καμιάς από τις ευρωπαϊκές χώρες.
Μια άλλη παράμετρος την οποία η ελληνική Κυβέρνησις δεν αξιολόγησε επαρκώς, είναι αυτή των «ήρεμων νερών» στο Αιγαίο. Αν και στην πραγματικότητα οι τουρκικές διεκδικήσεις εις βάρος της εθνικής κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδος, ουδόλως έχουν ανασταλεί, η Άγκυρα εκμεταλλεύθηκε την υπερπροβολή από ελληνικής πλευράς της θεωρίας ότι υπάρχει προσέγγιση και επιλύονται τα προβλήματα στο Αιγαίο. Κάθε φορά που στην Ελλάδα εξεφράζετο ικανοποίησις για τα «ήρεμα νερά», η τουρκική προπαγάνδα εκινητοποιείτο προς κάθε κατεύθυνση για να δείξει ότι αφού δεν υπάρχουν προβλήματα, δεν μπορεί να υπάρξουν και ενστάσεις όσον αφορά σε εξοπλιστικά προγράμματα.
Αυτήν την κατάσταση, σήμερα «την βρίσκουμε μπροστά μας» καθώς η ελληνική Κυβέρνησις φαίνεται ανακόλουθη. Από την μία ομιλεί για «ήρεμα νερά» και από την άλλη προσπαθεί να μπλοκάρει τουρκικά αμυντικά συμβόλαια. Πρέπει να θεωρούμε βέβαιον, ότι την ίδια κατάσταση θα αντιμετωπίσουμε πολύ σύντομα και έναντι των ΗΠΑ, καθώς η Τουρκία θα διεκδικήσει την εκ νέου ενεργοποίηση της συμμετοχής της στο πρόγραμμα των μαχητικών 5ης γενιάς F-35. Να σημειωθεί ότι η Τουρκία αυτήν την στιγμή ετοιμάζεται να αρχίσει την ναυπήγηση δευτέρου αεροπλανοφόρου, στο οποίο θα δοθεί το όνομα Trakiya (Θράκη) και το οποίο θα είναι διπλασίου εκτοπίσματος (60.000 τόνων) σε σχέση με το πρώτο, το Anadoly το οποίο ναυπηγήθηκε στην Ισπανία.
Το ζήτημα των Meteor το οποίο είχε τεθεί από τον υπουργό Εθνικής Αμύνης κ. Νίκο Δένδια στην πρέσβυ της Γαλλίας στην Αθήνα, ετέθη και από τον κ. Μητσοτάκη προς τον Πρόεδρο Μακρόν με τον οποίο συναντήθηκε στο περιθώριο της άτυπης Συνόδου κορυφής της ΕΕ στις Βρυξέλλες. Συμφώνως προς πληροφορίες ο Εμάνουελ Μακρόν επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν εν εξελίξει συζητήσεις, σημειώνοντας ότι η επίτευξη συμφωνίας δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, όμως κατέστησε σαφές ότι τον πρώτο λόγο για αυτήν την ενδεχομένη πώληση τον έχει η Βρετανία και όχι η Γαλλία. Να σημειωθεί ότι η Βρετανία είναι η χώρα που προτίθεται να πωλήσει στην Τουρκία 40 μαχητικά τύπου Eurofighter τα οποία η Άγκυρα θέλει να εξοπλίσει με Meteor.
Να σημειωθεί ότι η Ελλάς, ακόμη και όταν αγόρασε τους Meteor δεν εζήτησε να έχει μερίδιο συμπαραγωγής, κάτι που θα της έδιδε μιαν αυξημένη δυνατότητα παρεμβάσεως στις πωλήσεις του βλήματος. Αλλά όπως εσημειώσαμε και παραπάνω η χώρα μας, στον βιομηχανικό χάρτη της Ευρώπης είναι ουσιαστικώς ανύπαρκτη.
Όσο για την Piaggio Aerospace, η Ελλάς προτίθεται, συμφώνως προς πληροφορίες να προβεί σε διάβημά προς την ιρανική κυβέρνηση, υποστηρίζοντας ότι έπρεπε να ενημερωθεί πριν εκκινήσουν οι συνομιλίες για μεταβίβασή της στην τουρκική εταιρεία. Baykar του γαμπρού του Ταγίπ Ερντογάν, που αναπτύσσει μη επανδρωμένα αεροχήματα. Στην διαμαρτυρία που προετοιμάζει η Αθήνα θα επικαλεσθεί τον ευρωπαϊκό κανονισμό 2019/452, που προβλέπει ότι οι άμεσες ξένες επενδύσεις σε εταιρείες βρίσκονται υπό άμεσο κρατικό έλεγχο της Ε.Ε. θα πρέπει να κοινοποιούνται σε όλα κράτη-μέλη. Εν προκειμένω η αρμόδια ιταλική αρχή δεν έστειλε την προβλεπόμενη ενημέρωση στα κράτη-μέλη του ευρωπαϊκού μηχανισμού που έχει συσταθεί γι’ αυτό τον σκοπό.
Δείτε επίσης:
- Meteor: Οι Έλληνες είναι έξαλλοι – Το πισώπλατο μαχαίρωμα είναι πλέον η επίσημη πολιτική της ΕΕ
- Φιάσκο Μητσοτάκη! Ο Μακρόν νίπτει τας χείρας του για την πισώπλατη μαχαιριά με τους Meteor
Σκεφτείτε ότι ήταν αυτοί οι καραγκιόζηδες, οι γαλάζιοι κατσαπλιάδες και οι πράσινοι εταίροι τους, που ούρλιαζαν ‘Μένουμε Ευρώπη’.
Αφού βρέθηκαν τα 2.500.000 ηλίθιοι και διαφθαρμένοι να ψηφίσουν το συνδικάτο εγκλήματος ‘ΝΔ’ είς διπλούν (!), τα αποτελέσματα είναι πλέον εξώφθαλμα:
Οι γαλαζοπράσινοι εγκληματίες έχουν καταστήσει την Ελλάδα χώρα-παρία, μια τριτοκοσμική επικράτεια όπου δικαιοσύνη, μυστικές υπηρεσίες και αστυνομία δουλεύουν μόνο για την καθεστωτική γαλάζια κυβέρνηση, όπου η εγκληματική ομάδα του Μαξίμου δορυφοροποιεί την χώρα ξεπουλώντας την στην Τουρκία, και όπου τα ΜΜΕ προπαγανδίζουν συστηματικά τα γαλάζια ψέμματα.
Όταν το ίδιο το κυβερνών κόμμα κανονίζει ‘ήρεμα νερά’ με την Τουρκία, όταν παραδίδει επικράτεια στον Σουλτάνο, όταν οι Νεοδημοκράτες μαφιόζοι επιτρέπουν στο Τουρκικό ναυτικό να αλωνίζει στο Αιγαίο, όταν ο γαλάζιος ΠΘ και το σκυλολόι που του δίνει ψήφο εμπιστοσύνης χαριεντίζεται με τον Ερντογάν, αφήνοντας την Μέση Ανατολή στο έλεος των ισλαμιστών, τότε τί θα κάνουν ακριβώς οι εταίροι;
Θα δώσουν για εμάς τον πόλεμο από τον οποίο έχουμε λιποτακτήσει;
Απλά ας μην μένει καμία αμφιβολία με ποιαν ανθελληνική ατζέντα εξελέγη το προδοτικό εγκληματικό μόρφωμα ‘ΝΔ’ το 2019.
Και τα 2.500.000 που την ψήφισαν ας μην έχουν καμία αμφιβολία ότι επέλεξαν ΕΘΝΙΚΗ ΜΕΙΟΔΟΣΙΑ.
Σωστος