Η πλήρης επιβεβαίωση της «δημοκρατίας» για την πρόσληψη του βιρτουόζου του κλαρίνου ως κλειδούχου στον σιδηρόδρομο έγινε με την ανακοίνωση του ΟΣΕ. Το χθεσινό ρεπορτάζ της «δημοκρατίας» για το πελατειακό πάρτι στον σιδηρόδρομο της Λαμίας, της γενέτειρας του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών κ. Σταϊκούρα, προκάλεσε κύμα σφοδρών αντιδράσεων, και ο ΟΣΕ εξέδωσε ανακοίνωση, επιχειρώντας αφενός να απαντήσει σε σχέση με τις αμφιβόλου ποιότητας αθρόες προσλήψεις, με αποκορύφωμα εκείνη του… βιρτουόζου κλαρινιτζή, αφετέρου να παράσχει κάλυψη στην -ήδη αρκετά στριμωγμένη- κυβέρνηση και στον κ. Σταϊκούρα.
Τονίζοντας εναγωνίως ότι το υπουργείο Μεταφορών δεν εμπλέκεται πουθενά στη διαδικασία προσλήψεων με μπλοκάκι, η διοίκηση του ΟΣΕ με το δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε παραδέχεται επί της ουσίας ότι ανειδίκευτοι εργαζόμενοι, δίχως καμία σχέση με το αντικείμενο των τρένων, προσλαμβάνονται, αν και διαθέτουν μόνο το προβλεπόμενο ηλικιακό όριο, απολυτήριο λυκείου, πιστοποιητικό αγγλικής γλώσσας και… πτυχίο ECDL για ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Με αυτές τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις -και τις κατάλληλες γνωριμίες, επιμένουμε εμείς- προσλαμβάνονται εργαζόμενοι σε έναν παρατημένο στη μοίρα του σιδηρόδρομο και, κάτω από άθλιες συνθήκες εργασίας, με ελλείψεις προσωπικού, εξαντλητικά ωράρια και πενιχρά μέσα, καλούνται να φέρουν εις πέρας τα καθήκοντά τους. Και οι περισσότεροι από αυτούς που προσλαμβάνονται -όλως τυχαίως- είναι από την εκλογική περιφέρεια του υπουργού Μεταφορών, ο οποίος είναι «αθώος του αίματος»…
Σύμφωνα λοιπόν με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο ΟΣΕ για το ζήτημα των προσλήψεων προσωπικού κυκλοφορίας με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών (ΔΠΥ), «ο ΟΣΕ έχει προσλάβει 305 άτομα με ΔΠΥ το 2024, προκειμένου να καλύψει το ταχύτερο επιτακτικές ανάγκες του. Στο Λιανοκλάδι, όπου λειτουργούν -από το 2022- το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας και -από το 2024- το Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων, προβλέπονται 11 θέσεις που θα καλυφθούν με ΔΠΥ, δηλαδή το 4% αυτών σε πανελλαδικό επίπεδο. Η τελευταία διαδικασία αξιολόγησης ΔΠΥ και ένταξή τους σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα έγινε τον Σεπτέμβριο του 2024, για 56 σταθμάρχες και 53 κλειδούχους. Ο αριθμός αυτός προσδιορίστηκε από τα αιτήματα των κατά τόπους επιθεωρήσεων. Την ευθύνη της όλης διαδικασίας που αφορά την επιλογή, πρόσληψη και εκπαίδευση έχει απόλυτα ο ΟΣΕ, χωρίς να εμπλέκεται πουθενά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το πρόγραμμα εκπαίδευσης – αξιολόγησης και ένταξης σε εργασία αυτών ξεκίνησε στις 23 Σεπτεμβρίου 2024 και συνεχίζεται. Τα ελάχιστα προσόντα που απαιτείται να πληρούν οι υποψήφιοι, είτε αυτοί είναι μέσω ΔΠΥ είτε μέσω ΑΣΕΠ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ, και συγκεκριμένα:
–ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ: ηλικιακό όριο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, απολυτήριο λυκείου, πιστοποιητικό γνώσης αγγλικής γλώσσας και ECDL για γνώση χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών.
–ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΙ: τα ίδια προσόντα με τους σταθμάρχες, με εξαίρεση τη γνώση αγγλικής γλώσσας.
Το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα, όπως έχει εγκριθεί από τη ΡΑΣ, είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ, δηλαδή:
–ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ: 712 ώρες θεωρητικής μαθητείας και 75 ημέρες 8ωρης πρακτικής εκπαίδευσης. Κάθε 30 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης υπόκεινται σε γραπτό τεστ και ανά μία εβδομάδα πρακτικής εκπαίδευσης αξιολόγηση από τον εκπαιδευτή τους. -ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΙ: 448 ώρες θεωρητικής μαθητείας και 55 ημέρες 8ωρης πρακτικής εκπαίδευσης. Κάθε 30 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης υπόκεινται σε γραπτό τεστ και ανά μία εβδομάδα πρακτικής εκπαίδευσης αξιολόγηση από τον εκπαιδευτή τους.
Συνεπώς, τα προσόντα, η αξιολόγηση και η εκπαίδευση ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ με αυτά που απαιτεί το ΑΣΕΠ. Μάλιστα, το 40% πρόκειται για αποφοίτους ΤΕ & ΠΕ, όπως φαίνεται και στους παρακάτω πίνακες, αν και τα προσόντα που απαιτούνται είναι για ΔΕ».
Θέλοντας να διασκεδάσει τις άκρως αρνητικές εντυπώσεις που προκάλεσε το ζήτημα, ο ΟΣΕ συμπλήρωσε σε σχέση με τη στελέχωση των τρένων: «Παράλληλα, βρίσκονται στο τελικό στάδιο οι κατάλογοι που αφορούν την πρόσληψη 140 ατόμων με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, στους οποίους περιλαμβάνονται 57 σταθμάρχες και 49 κλειδούχοι που θα καλύψουν πάγιες ανάγκες προσωπικού κυκλοφορίας πανελλαδικά. Και έχει εγκριθεί από το υπουργείο Εσωτερικών (ΠΥΣ 51) νέα αύξηση του προσωπικού κατά 100 επιπλέον μόνιμους υπαλλήλους, πάλι μέσω ΑΣΕΠ».
Ο Μαρινάκης προσπέρασε την αποκάλυψη – Χλιάρη στάση από ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ
Με μια λιτή απάντηση, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αναφερόμενος στο δημοσίευμα της «δημοκρατίας», αποποιήθηκε πλήρως οποιαδήποτε ευθύνη της κυβέρνησης για τον τρόπο προσλήψεων, παραπέμποντας στο δελτίο Τύπου του ΟΣΕ. «Ο οργανισμός έκανε τις προσλήψεις και όχι το υπουργείο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μαρινάκης, κλείνοντας βιαστικά το θέμα. Μάλιστα, αντί για εξηγήσεις, προτίμησε να εξαπολύσει αμήχανα πυρά κατά της αντιπολίτευσης, λέγοντας ότι «αντιπολιτεύεται τη χώρα και ότι το μόνο που τη νοιάζει είναι να πέσει η κυβέρνηση».
Σε διαφορετικό μήκος κύματος κινήθηκαν οι αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Στο ΠΑΣΟΚ, για παράδειγμα, προτίμησαν να σχολιάσουν με χλιαρό τρόπο το δημοσίευμα της «δημοκρατίας» για το ρουσφετολογικό πάρτι στον σιδηρόδρομο της Φθιώτιδας, θέλοντας προφανώς να κρατήσουν τα… προσχήματα. Αλλωστε, τα έργα και οι ημέρες της Χαριλάου Τρικούπη, και η διαχρονική σχέση της με τον δημόσιο τομέα δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για κριτική στην κυβέρνηση… Σε υστερόγραφο ανακοίνωσής του, ο κ. Τσουκαλάς ψέλλισε ότι «το να μιλά για αξιολόγηση και αξιοκρατία η Νέα Δημοκρατία των ρουσφετιών, της “γαλάζιας” συνέντευξης και των αναθέσεων είναι το πιο σύντομο ανέκδοτο».
Στον ΣΥΡΙΖΑ, ο εκπρόσωπος Τύπου κ. Καραμέρος διερωτήθηκε στον απόηχο του ρεπορτάζ της «δημοκρατίας»: «Στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λαμίας πήραν κλαρινιτζή -δεν λέω πως είναι κακό να ασχολείσαι με τη μουσική- για κλειδούχο και σταθμάρχη, και μας μιλάνε για αξιολόγηση;» Εντονη ήταν η αντίδραση και του τομεάρχη Μεταφορών κ. Μεϊκόπουλου, ο οποίος υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Εχετε καταλάβει ότι η σημερινή κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε νέα Τέμπη; Πού βρίσκεται σήμερα η διευθύντρια που επέλεξε τον μοιραίο, παράνομα διορισμένο, σταθμάρχη; Μα έχει μπει ξανά σε επιτροπή που θα αξιολογήσει τις αιτήσεις του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του Ιανουαρίου του 2022 για νέο προσωπικό στον ΟΣΕ. Κυβέρνηση για τα πανηγύρια».
Πηγή: «δημοκρατία»
Δείτε επίσης:
- Κλειδούχος στον ΟΣΕ δεξιοτέχνης του… κλαρίνου
- Σενάριο μετακίνησης του Γιώργου Φλωρίδη στην θέση του Υπουργού Οικονομικών !
- Τα τρένα λειτουργούν χωρίς τηλεδιοίκηση αλλά ο Σταϊκούρας μιλάει για… ασφάλεια
Και η Δούρου, με την Χρηστίδου και την Νοτοπούλου είναι πρωταθλήτριες στα κλαρίνα. Τι πάει να πει αυτό;
Πάει να πει πως ακόμα κι αυτές είναι καλύτερες απ τις λεκανατζούδες του Μαξίμου.
Τι μας λες ρε πελαργέ; Στις πίπες οι πατσαβούρες του ΣΥΡΙΖΑ, είναι παγκόσμιες πρωταθλήτριες. Καμιά δεν μπορεί να τις κερδίσει.
Η Βούλτεψη τις κερδίζει όλες χοχοχο
Βύσματα και καθυστερημένοι μας κάνουν 41 τακατό. Για να δούμε την επόμενη τι θα ψηφίσουν τα σοφά γελάδια.
Πούστηδες, πρεζάκηδες και μαλάκες, μας κάνουν 6,5%. Όσο είμαστε έχει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Μιλάνε όλοι, μιλάνε και τα μουνόπανα του ΣΥΡΙΖΑ.
Μια Ελλάδα τελείως ΜΠΑΧΑΛΟ! Όλοι οι πολιτικοί φταίνε από μικρού έως μεγάλου. Ντροπή τους και φτύσιμο! ΤΕΛΕΙΑ & ΠΑΥΛΑ.
Θα έρθει ο Φάμελος με τον Χαρίτση και τον Ανδρουλάκη και όλα θα φτιάξουν. Βα μην ανησυχείς καθόλου.